Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego

Ten artykuł ma 3 strony:

Koszty eksploatacji, ceny i dostępność części zamiennych

Koszty eksploatacji Peugeota 3008 można uznać za przeciętne. Nie są wysokie ze względu na młode roczniki i niskie przebiegi. Auto jest dość niezawodne, a z silnikiem Diesla nawet ponadprzeciętnie. Jeżeli chodzi o typowe elementy eksploatacyjne, nie ma problemu z ich zdobyciem poza ASO, a ceny nie są wysokie. Gorzej jest w przypadku najnowszych silników Blue HDI oraz PureTech – tu już trzeba będzie trochę kupować w autoryzowanym serwisie.

Przykładowe ceny części zamiennych — nieoryginalnych
Nazwa części Cena części

1.6 HDI

(110 KM)

1.6 THP

(156 KM)

Napęd rozrządu silnika 450 zł 1300 zł
Napęd osprzętu silnika  240 zł 450 zł
Sprzęgło kompletne 670 zł 650 zł
Koło dwumasowe 1100 zł 1600 zł
Amortyzator przedni 280 zł
Amortyzator tylny 240 zł
Wahacz zawieszenia przedniego 200 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — przód 500 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — tył 750 zł

Jeżeli zastanawiacie się skąd tak wysokie ceny zestawu hamulców na tylną oś, to już wyjaśniamy. Otóż tylne tarcze hamulcowe, podobnie jak w modelu 308, zostały zintegrowane z łożyskami kół. Dobrej jakości zamiennik kosztuje około 300 zł za sztukę. Nie powinno was także dziwić koło dwumasowe w silniku benzynowym – to bardzo nowoczesna jednostka o momencie obrotowym 240 Nm.

Sytuacja rynkowa

Co prawda rynek wtórny nie jest mocno nasycony Peugeotami 3008, ale nie można narzekać na brak wyboru. Zwykle są to auta sprowadzone, choć nie brakuje egzemplarzy kupionych w Polsce. Trudno jednoznacznie wskazać, które są lepsze. Natomiast jedno jest pewne – nietrudno znaleźć bogato wyposażone auto.

Najtańsze egzemplarze kosztują poniżej 30 tys. zł, co jest ciekawą ofertą jak za taki samochód i ponadto z dieslem. Znacząco rosną ceny samochodów po liftingu, czyli z rocznika 2014 i wyżej. Tu już trzeba zapłacić minimum 40 tys. zł. Wysoki rozrzut cen młodszych samochodów wynika już z wyposażenia.

Peugeot 3008 [2009–2016] - ceny rynkowe
Rocznik: Ceny rynkowe:
2016 60 000 — 90 000 zł
2015 55 000 — 75 000 zł
2014 40 000 — 70 000 zł
2013 35 000 — 62 000 zł
2012 35 000 — 50 000 zł
2011 30 000 — 45 000 zł
2010 25 000 — 37 000 zł
2009 25 000 — 37 000 zł
Pochodzenie pojazdów:

Polska: 23%

Sprowadzony: 77%

Czy warto kupić Peugeota 3008?

Bezpiecznym wyborem jest zakup wersji 1.6 HDI lub 2.0 HDI. Są to sprawdzone silniki w dobrym jakościowo samochodzie dla dwóch dorosłych osób i dwójki dzieci. Od auta można oczekiwać głównie komfortowych warunków podróżowania i niskiej ceny zakupu. Nie oferuje nic ponadto, co znajdziecie u konkurencji. Jednak w niewielu aspektach jest gorsze. Peugeot 3008 to jeden z tych samochodów, które warto kupić, jeżeli znajdzie się przypadkowo ładny egzemplarz.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1] Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje Auto używane dla czytelnika: specyficzne potrzeby i minivan do 25 tys. zł