Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe?

Aby dokładnie sprawdzić czy auto nie jest po wypadku, należy wykonać pomiar geometrii nadwozia, które też wizualnie powinien ocenić fachowiec. Jednak szukając używanego samochodu trudno jest jeździć z każdym egzemplarzem do warsztatu. Podpowiadamy jak podczas wstępnych oględzin możecie rozpoznać powypadkową przeszłość pojazdu i we własnym zakresie odsiać dobre ziarno od plew.

fot. Eastnews

Ten artykuł ma 5 stron:

Nie każdy naprawiany blacharsko samochód jest po wypadku

Na sam początek zasadnicza kwestia – naprawiane blacharsko auto nie musi być od razu powypadkowe. Często po bardzo drobnych kolizjach czy też otarciach nadwozia jest ono naprawiane poprzez szpachlowanie i malowanie. To nie dyskwalifikuje samochodu, a już na pewno nie można powiedzieć, że jest powypadkowy.

O powypadkowym aucie można mówić, gdy doszło do uderzenia, które:

  • Wywołało otwarcie poduszek powietrznych
  • Uszkodziło nie tylko poszycie nadwozia i elementy zewnętrzne, ale także wewnętrzne
  • Spowodowało zdeformowanie podłogi samochodu czy mocowań zawieszenia
  • Spowodowało uszkodzenia, które są technologicznie nienaprawialne

Dopiero takie auto zdecydowanie traci na wartości, a nawet można je uznać za niebezpieczne. Niestety pojazdów, które mają za sobą właśnie taką przeszłość na rynku wtórnym nie brakuje. Są także składane z dwóch lub trzech różnych egzemplarzy poprzez spawanie. Taki pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu.

Zobacz również: Jak prawidłowo przewozić dzieci w samochodzie?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1] Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje Auto używane dla czytelnika: specyficzne potrzeby i minivan do 25 tys. zł