Tak ułatwisz sobie życie wiosną

Wiosna to okres, w którym warto pomyśleć o samochodzie. W podczas zimy trudno znaleźć chęci na dokładne umycie nadwozia, posprzątanie wnętrza czy kontrolę płynów. W wolny wiosenny dzień można poświęcić autu trochę czasu, by doprowadzić je do porządku po zimie.

fot. Mariusz Zmysłowski

Ten artykuł ma 6 stron:

Po pierwsze opony

Gdy wiosna rozpocznie się już na dobre, a długoterminowe prognozy pogody nie przewidują opadów śniegu i sugerują stopniowy wzrost temperatur, należy wymienić opony na letnie. Niezależnie od tego czy zrobicie to sami zmieniając kompletne koła czy tez zlecicie tę czynność w warsztacie, zawsze warto koła umyć i wyważyć. To kluczowe dla komfortu jazdy, ale też istotne dla trwałości układu jezdnego.

Zanim jednak wymienicie opony, sprawdźcie ich stan. Jeżeli bieżnik ma mniej niż 3–4 milimetry powinniście poszukać nowych. Jeżeli ma właśnie tyle, możecie już myśleć o zakupie w ciągu najbliższych tygodni. Być może nie warto już zakładać tych zużytych?

Dobrze jest obejrzeć każdą oponę w poszukiwaniu wad. Jeżeli bok jest przeciętny, a na oponie utworzyły się guzy, to również należałoby ją wymienić. Pamiętajcie, że ogumienie wymieniamy parami, a te w lepszym stanie zakładamy na tylną oś.

Często wymiana opon to także wymiana felg. Czekające całą zimę aluminiowe obręcze dobrze jest wyczyścić dokładnie przed montażem. Tak będzie łatwiej niż na samochodzie. Przy okazji można zlecić w dobrym warsztacie sprawdzenie bicia i ewentualnie je wyprostować. W przeciwieństwie do felg stalowych, te wykonane ze stopów lekkich poddają się prostowaniu.

Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony?

Producenci opon przyjmują, że około 10 lat to maksymalny okres eksploatacji dla opony, ale wbrew pozorom rzadko kupujemy ogumienie na tak długo. Zakup…

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? „Chrzczone” paliwo: czy jeszcze je sprzedają i co może zniszczyć w silniku? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu? Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens? Assistance z „naprowadzaniem” Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów Jak kupić samochód używany - poradnik dla początkującego Koncerny samochodowe - kto do kogo należy, a kto jest niezależny? Jak nie można parkować samochodu? Najwydajniejsze fotoradary, rejestratory i odcinkowe pomiary prędkości. W tych miejscach uważaj! Co to jest numer VIN? Uszkodzenia auta przez silny wiatr - czy przysługuje nam odszkodowanie? Strefa ruchu, zamieszkania i droga wewnętrzna - czy znasz przepisy? Auto sprawne, ale nie można nim jeździć? Wady prawne samochodu Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych?

Popularne w tym tygodniu:

6 legalnych sposobów na mandaty „Na mechanika” - nowy sposób na oszukiwanie kierowców 3.0d: flagowy diesel BMW nie jest taki idealny, jak go malują Na tych benzynowych, sześciocylindrowych silnikach możesz polegać Czy można naprawić lampy LED? Marki z najbardziej awaryjną klimatyzacją Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi Rozgrzany samochód jest dla dziecka śmiertelną pułapką DEKRA 2017: najwytrzymalsze starsze i tanie samochody Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać? Wjazd do lasu – kiedy nie wolno tego robić, jakie czekają cię konsekwencje?