Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego

Mazda 2 to jeden z pierwszych zaoferowanych nam modeli japońskiego producenta po oficjalnym pojawieniu się importera na polskim rynku. Auto niepozorne, często zapominane, ale bardzo cenione przez użytkowników. Nie tylko przez nich, bo niedługo po debiucie Dwójka zajęła drugie miejsce w plebiscycie Car of The Year 2008. Sprawdźcie jakie ma zalety i czy są jakieś wady.

Ten artykuł ma 3 strony:

Charakterystyka i budowa Mazdy 2

Mazda po latach prezentowania kolejnych nudnych stylistycznie oraz nijakich modeli, słynących głównie z tego, że są niezawodne, zaproponowała w 2007 roku coś zupełnie nowego. Model 2 był już co prawda na rynku, ale jego druga generacja (DE) to zupełnie inne auto. Jest ładnym samochodem segmentu B, a nie mikrovanem jak wcześniej, będącym bliźniakiem Forda Fusion.

Nowa dwójka z licznymi krągłościami nadwozia i wnętrza stała się lżejsza średnio o 100 kg i bezpieczniejsza. W teście Euro NCAP zdobyła pięć gwiazdek. Konstrukcja oparta na Fordzie Fieście VII stała się nowocześniejsza.

Po lewej stronie Mazda 2 przed liftingiem. Z prawej strony po liftingu przeprowadzonym w 2010 roku. Poprawiono nie tylko wygląd, ale także pracę zawieszenia i jakość wykonania.

Choć Mazda 2 ma tylko 3885 mm długości, wnętrze nie jest przesadnie ciasne. To zasługa bardzo przemyślanego rozmieszczenia elementów konstrukcji. Niestety względnie dobra przestronność kabiny nie idzie w parze z bagażnikiem o pojemności tylko 250 litrów. Poświęcono jego przestrzeń na rzecz tej dla pasażerów z tyłu. Jednak na plus można zapisać podwójną podłogę.

Wnętrze Mazdy 2 przed liftingiem. Po liftingu wizualnie nie zmieniło się wiele.

Na minus z kolei fotele. O ile dla większości z was będą w porządku, to wysokie osoby mogą narzekać na nisko umieszczone zagłówki. Wnętrze wykonano porządnie z niezłej jakości materiałów, a wyposażenie rynkowych egzemplarzy zazwyczaj jest dość bogate. Nietrudno znaleźć samochód z automatyczną klimatyzacją i pełną elektryką. Również wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest dobre. Komplet sześciu poduszek powietrznych to norma, a system DSC znajdował się w droższych wersjach, ale często właśnie takie wyjeżdżały z salonów.

Największą wadą wnętrza jest jego mały bagażnik - tylko 250 litrów.

Konstrukcja samochodu jest oczywiście nieskomplikowana jak przystało na segment B. W zawieszeniu są kolumny MacPhersona w przedniej osi oraz belka skrętna z tyłu. Prowadzenie jest bardzo dobre, a komfort resorowania odpowiedni do klasy. Pokrewieństwo z rewelacyjnie jeżdżącą Fiestą do czegoś zobowiązuje. Warto dodać, że w przeciwieństwie do poprzedniej generacji składanej na rynek europejski w Hiszpanii, ta Mazda 2 była produkowana w Japonii.

Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 SkyActiv-G - dźwięk wydechu

Silniki w Maździe 2 DE

W Maździe 2 oferowano kilka silników, ale nie wszystkie trafiły na polski rynek. Tak było z dieslami 1.4 MZ-CD i 1.6 MZ-CD. Są to konstrukcje opracowane przez PSA, znane też pod nazwą HDI. Pierwszy rozwija 68 KM, drugi 90 KM. Tym samym mamy do czynienia z najprostszymi odmianami tych jednostek, zatem także najtańszymi w eksploatacji.

Obie można polecić z czystym sumieniem, ale naszym zdaniem warto się skupić na benzyniakach w tego typu samochodzie. Tym bardziej, że Mazda 2 z silnikiem Diesla to na 100 proc. auto sprowadzone, przez co jej przeszłość jest niepewna.

Oferta benzyniaków obejmowała dwa motory: 1.3 MRZ i 1.5 MRZ. Pierwszy w zależności od wersji i rocznika rozwija moc 75 lub 84–86 KM. Tylko tę drugą jednostkę można polecić ze względu na przyzwoite osiągi. Słabsza nie tylko gorzej jeździ, ale potrafi też więcej spalić. Jednak wybierając Mazdę 2 radzimy przyjrzeć się bliżej odmianie 1.5 MRZ o mocy 103 KM. Motor ten idealnie pasuje do charakteru samochodu, jest najbardziej dopracowany i wcale nie spala więcej niż mniejsze 1.3.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1] Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Kobiety kupują rodzinne samochody