Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż

W Monachium czeka na nowego właściciela wyjątkowy samochód – Toyota Mega Cruiser z 1997 roku w wojskowej wersji BXD10. Ogromna terenówka nie była sprzedawana klientom cywilnym, dlatego tylko nieliczne egzemplarze znajdują się w prywatnych rękach. Samochód został wystawiony na sprzedaż na specjalnie przygotowanej stronie megacruiser.de.

Toyota Mega Cruiser to potężna terenówka 4×4 z wojskowym rodowodem. Została wprowadzona na rynek w 1995 roku, głównie do celów militarnych. Pod maską pracuje turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 4,1 l i mocy 155 KM, który współpracuje z automatyczną przekładnią czterostopniową. Auto wyróżnia masywny wygląd, duże gabaryty oraz układ kierowniczy z 4 skrętnymi kołami. Dzięki temu rozwiązaniu samochód mógł w miarę sprawnie poruszać się na ciasnych japońskich drogach – promień skrętu sporego i szerokiego auta wynosi tylko 5,6 m. Na układ napędowy składa się stały napęd wszystkich kół i blokada centralnego mechanizmu różnicowego.

Był to największy samochód z napędem AWD sprzedawany kiedykolwiek przez Toyotę – długi na 5 metrów i szeroki na ponad 2 metry. Pojazd przypomina nieco Hummera H1 i podobnie jak amerykański model został stworzony z myślą o potrzebach wojska – w tym przypadku Japońskich Sił Samoobrony. Wersja militarna otrzymała oznaczenie BXD10, zaś wersja cywilna – BXD20. Ta druga, nazwany Mega Cruiser, była dostępna tylko w Japonii, a do jej zakupu zniechęcały bardzo wysokie podatki. Korzystały z niego głównie oddziały policji, straży pożarnej i służby ratownicze, i tylko nieliczne egzemplarze sprzedano prywatnym osobom.

Mega Cruiser był produkowany do 2002 roku, a dokładna liczba egzemplarzy, które wyjechały z fabryki w Gifu, nie jest znana. Oficjalnie mówi się o 141 samochodach w wersji cywilnej, a liczbę pojazdów w specyfikacji wojskowej szacuje się na około 500. Auta te bardzo rzadko trafiają w prywatne ręce, a jeszcze rzadziej opuszczają Japonię.

8 generacja Land Cruisera

O aucie więcej będzie można się dowiedzieć na październikowych targach motoryzacyjnych w Australii(International Motor Show in Sydney). Na razie jak…

BXD10 wystawiony na sprzedaż w Monachium ma przebieg 126 500 km. 8-osobowa terenówka ma 44 cm prześwitu oraz 37-calowe koła na felgach o średnicy 17,5 cala. Auto zostało polakierowane na beżowo i otrzymało nowy dach, system oświetlenia, opony i odświeżone wnętrze. Jego cena to 60 000 euro.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1] Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997]

Popularne w tym tygodniu:

Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Ile naprawdę palą benzynowe samochody hybrydowe? DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km