Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku

Nowa Mazda CX-5 została wyposażona w innowacyjny system kontrolujący zawieszenie, przez co podróż będzie jeszcze przyjemniejsza. Niestety auto jest trochę droższe, ale wprowadzone zmiany są warte swojej ceny.

Samochód ten jest niewątpliwie sukcesem firmy, bo na całym świecie sprzedano w ciągu czterech lat 1,5 miliona egzemplarzy. Nowy model miał swoją premierę podczas targów samochodowych w Genewie (7–19 marca br.) i teraz wjeżdża do salonów z ceną podstawową 95 900 zł. Jest więc droższy o 6500 zł, ale też lepszy.

Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera

Nowa Mazda CX-5 może nie jest całkowicie nowa, ale przeszła gruntowny lifting nadwozia, wnętrza i otrzymała kilka zmian technicznych mających wpływ na…

Przeprojektowane zawieszenie ma dostarczać jeszcze więcej przyjemności z jazdy, a komfort i bezpieczeństwo poprawi system G-Vectoring Control. Zasada jego działania polega na wykorzystaniu sterowania silnikiem do poprawy reakcji podwozia zarówno pod kątem przyczepności, jak i komfortu. Zmienia wartość momentu obrotowego jednostki napędowej i na podstawie ruchów kierownicy koryguje rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną osią samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół.

Subiektywnie kierowca ma poczuć, jakby samochód zachowywał się bardziej intuicyjnie i przewidywalnie, a jego ciało poprzez neutralizowanie kołysania nadwozia nie powinno reagować na zakrętach czy nierównościach tak silnie jak wcześniej.

Poza zmianami w obszarze właściwości jezdnych, w nowej Mazdzie CX-5 debiutują nowe matrycowe reflektory diodowe z doświetlaniem adaptacyjnym. Są teraz dokładniejsze i reagują szybciej na zmieniające się warunki otoczenia.

Przeprojektowano całkowicie deskę rozdzielczą i fotele z uwzględnieniem komfortu podróżowania, a lepsza izolacja wnętrza zapewnia wyższy poziom wyciszenia. Konsola środkowa pomiędzy fotelami z przodu jest teraz wyższa, co zbliżyło drążek zmiany biegów do ręki kierującego. W wersji z przekładnią manualną jest on umieszczony o 40 mm wyżej, w automacie o 60 mm. Łatwiej też będzie obsługiwać system multimedialny pokrętłem na konsoli.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Kolejną nowością jest system elektrycznego otwierania i zamykania bagażnika z możliwością zapamiętania ustawienia maksymalnej wysokości, na jaką klapa ma się unosić. Ostatnią z dostrzegalnych zmian jest system wyświetlania informacji o jeździe head-up. W nowej Mazdzie CX-5 będą się one pojawiały nie na małej szybce za panelem wskaźników, lecz na przedniej szybie, czyli na linii wzroku kierowcy. Jest to znacznie wygodniejsze i czytelniejsze.

Auto, podobnie jak poprzednia Mazda CX-5 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia oraz czterech wersjach silnikowych. Najmniej kosztuje oczywiście podstawowa wersja SkyGo, wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM, manualną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Za diesla 2.2 Sky-D o mocy 150 KM zapłacimy 119 900 zł. Dopłata za napęd na cztery koła i-Activ AWD wynosi 12 tys. zł, a za automatyczną skrzynię biegów 8 tys. zł.

Najmocniejszy silnik diesla w gamie, generujący 175 KM kosztuje od 158 900 zł, ale wysoka cena wynika z faktu, że jest oferowany wyłącznie w najwyższej specyfikacji wyposażenia SkyPassion. Do gamy ma dołączyć jeszcze silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, ale nastąpi to później. Cen jeszcze nie znamy. Poniżej prezentujemy natomiast ceny bazowe w zależności od źródła napędu.

Ceny podstawowe Mazdy CX-5

Wersja 

silnikowa

Napęd

cena

podstawowa

wersja

wyposażenia

2.0 benzyna

(165 KM)

4×2

manual

od 95 900 zł SkyGo

2.0 benzyna

(160 KM)

4×4

manual

od 120 900 zł

SkyMotion

2.0 benzyna

(160 KM)

4×4

automat

od 128 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×2

manual

od 119 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×2

automat

od 127 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×4

manual

od 131 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×4

automat

od 139 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(175 KM)

4×4

manual

od 158 900 zł SkyPassion

2.2 diesel

(175 KM)

4×4

automat

od 166 900 zł SkyPassion

Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G SkyENERGY – sky is the limit? [test autokult.pl]

Mazda, zaczynając od nazwy technologii, a na polskiej premierze zorganizowanej w warszawskim porcie lotniczym kończąc, wiąże model CX-5 z pewną…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Nowa akcyza na samochody jeszcze nie teraz. A może w ogóle? Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Jakie modele samochodów wybierają najchętniej klienci prywatni Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Tydzień w motorsporcie #14 Radar Iskra-1 uznany za nieskuteczny. Znowu Poznaliśmy ceny - Volkswagen Arteon jest droższy niż Audi A5 Sportback Wszystkie Nissany na Europę Środkowo-Wschodnią przypłyną do portu w Gdańsku Volkswagen i Škoda podpisały porozumienie z indyjskim Tata Motors Już nie musisz jeździć na stację. Shell przywiezie ci paliwo do domu Ford Mustang z filmu "Bullitt" został odnaleziony Polski rynek samochodów osobowych - luty 2017 Nowe Volvo XC60 (2017) - premiera nowego giganta segmentu SUV-ów premium Fiat może przenieść produkcję Pandy do Polski Ford chce produkować części do samochodów w technologii druku 3D Peugeot 3008 został samochodem roku 2017! Właściciele BMW i Audi płacą najwięcej za OC Tydzień w motorsporcie #13 Mitsubishi szuka lokalizacji na fabrykę silników. Wybierze Rumunię? Wyjątkowe Dino 246 GTS może być twoje już za 3 mln złotych Najmniejszy Rolls-Royce świata posłuży pacjentom szpitala dziecięcego Lexus RC F GT3 (2017) - sportowy wzorzec

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder: "święta trójca" supersamochodów na jednej aukcji Volvo rozpoczyna produkcję nowego XC60 w 90. rocznicę powstania marki Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Legenda Grupy B do kupienia na aukcji Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne?