Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku

Nowa Mazda CX‑5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV‑a na rynku

Nowa Mazda CX-5 została wyposażona w innowacyjny system kontrolujący zawieszenie, przez co podróż będzie jeszcze przyjemniejsza. Niestety auto jest trochę droższe, ale wprowadzone zmiany są warte swojej ceny.

Samochód ten jest niewątpliwie sukcesem firmy, bo na całym świecie sprzedano w ciągu czterech lat 1,5 miliona egzemplarzy. Nowy model miał swoją premierę podczas targów samochodowych w Genewie (7–19 marca br.) i teraz wjeżdża do salonów z ceną podstawową 95 900 zł. Jest więc droższy o 6500 zł, ale też lepszy.

Przeprojektowane zawieszenie ma dostarczać jeszcze więcej przyjemności z jazdy, a komfort i bezpieczeństwo poprawi system G-Vectoring Control. Zasada jego działania polega na wykorzystaniu sterowania silnikiem do poprawy reakcji podwozia zarówno pod kątem przyczepności, jak i komfortu. Zmienia wartość momentu obrotowego jednostki napędowej i na podstawie ruchów kierownicy koryguje rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną osią samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół.

Obraz

Subiektywnie kierowca ma poczuć, jakby samochód zachowywał się bardziej intuicyjnie i przewidywalnie, a jego ciało poprzez neutralizowanie kołysania nadwozia nie powinno reagować na zakrętach czy nierównościach tak silnie jak wcześniej.

Poza zmianami w obszarze właściwości jezdnych, w nowej Mazdzie CX-5 debiutują nowe matrycowe reflektory diodowe z doświetlaniem adaptacyjnym. Są teraz dokładniejsze i reagują szybciej na zmieniające się warunki otoczenia.

Przeprojektowano całkowicie deskę rozdzielczą i fotele z uwzględnieniem komfortu podróżowania, a lepsza izolacja wnętrza zapewnia wyższy poziom wyciszenia. Konsola środkowa pomiędzy fotelami z przodu jest teraz wyższa, co zbliżyło drążek zmiany biegów do ręki kierującego. W wersji z przekładnią manualną jest on umieszczony o 40 mm wyżej, w automacie o 60 mm. Łatwiej też będzie obsługiwać system multimedialny pokrętłem na konsoli.

Obraz

Kolejną nowością jest system elektrycznego otwierania i zamykania bagażnika z możliwością zapamiętania ustawienia maksymalnej wysokości, na jaką klapa ma się unosić. Ostatnią z dostrzegalnych zmian jest system wyświetlania informacji o jeździe head-up. W nowej Mazdzie CX-5 będą się one pojawiały nie na małej szybce za panelem wskaźników, lecz na przedniej szybie, czyli na linii wzroku kierowcy. Jest to znacznie wygodniejsze i czytelniejsze.

Auto, podobnie jak poprzednia Mazda CX-5 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia oraz czterech wersjach silnikowych. Najmniej kosztuje oczywiście podstawowa wersja SkyGo, wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM, manualną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Za diesla 2.2 Sky-D o mocy 150 KM zapłacimy 119 900 zł. Dopłata za napęd na cztery koła i-Activ AWD wynosi 12 tys. zł, a za automatyczną skrzynię biegów 8 tys. zł.

Obraz

Najmocniejszy silnik diesla w gamie, generujący 175 KM kosztuje od 158 900 zł, ale wysoka cena wynika z faktu, że jest oferowany wyłącznie w najwyższej specyfikacji wyposażenia SkyPassion. Do gamy ma dołączyć jeszcze silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, ale nastąpi to później. Cen jeszcze nie znamy. Poniżej prezentujemy natomiast ceny bazowe w zależności od źródła napędu.

Ceny podstawowe Mazdy CX-5

Wersja 

silnikowa

Napęd

cena

podstawowa

wersja

wyposażenia

2.0 benzyna

(165 KM)

4x2

manual

od 95 900 złSkyGo

2.0 benzyna

(160 KM)

4x4

manual

od 120 900 zł

SkyMotion

2.0 benzyna

(160 KM)

4x4

automat

od 128 900 złSkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4x2

manual

od 119 900 złSkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4x2

automat

od 127 900 złSkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4x4

manual

od 131 900 złSkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4x4

automat

od 139 900 złSkyMotion

2.2 diesel

(175 KM)

4x4

manual

od 158 900 złSkyPassion

2.2 diesel

(175 KM)

4x4

automat

od 166 900 złSkyPassion
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (27)