Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach

Jeden z radnych osiedlowych Szczecina wystosował do przewodniczącego rady miasta pismo o reakcję na deptanie symboli narodowych umieszczonych na jezdniach. Jego zdaniem symbolami tymi są biało-czerwone pasy, jakimi oznakowano na ulicach przejścia dla pieszych.

fot. Tytus Żmijewski / PAP

Pismo trafiło 13 marca do Mariusza Bagińskiego, przewodniczącego rady miasta Szczecin. Napisał je radny osiedlowy z dzielnicy Pomorzany — Andrzej Grodecki. Zdaniem autora listu, należy zmienić kolory biały i czerwony, którymi znakuje się przejścia dla pieszych nie tylko w Szczecinie, ale i w całym kraju — na inne. Pan Grodecki zwraca uwagę, że pieszy przechodzący przez takie przejście świadomie lub nieświadomie wykazuje brak poszanowania dla barw i symboli narodowych, za co według artykułu 137. Kodeksu Karnego grożą sankcje.

Art. 137. § 1. KK

Kto publicznie znieważa, niszczy, uszkadza lub usuwa godło, sztandar, chorągiew, banderę, flagę lub inny znak państwowy, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Autor listu nie ma dużych wymagań. Jego zdaniem wystarczyłoby zmienić barwę czerwoną na inną, na przykład równie widoczną pomarańczową lub żółtą. Nieco inaczej postrzega biało-czerwone barwy niektórych znaków, kominów i szlabanów na przejazdach kolejowych: „Jeżeli szlabany lub kominy są malowane również w identyczne kolory, to jednak w takich przypadkach nie są narażone na dewastowanie, niszczenie lub oblepiania błotem bądź brudem”. – czytamy w liście. Zachęca Radę Miasta do podjęcia uchwały zakazującej używania barw narodowych do malowania jezdni, po której depczą piesi i jeżdżą samochody.

Jak donosi "Gazeta Wyborcza Szczecin", Mariusz Bagiński, do którego pismo dziś trafiło na biurko, zapoznał się z treścią i stwierdził pobłażliwie: „Różne są pomysły, rzućmy na to zasłonę milczenia, rada miasta nie będzie się zajmowała takimi sprawami”. Przewodniczący rady miasta uważa, że piesi nie chodzą po barwach narodowych, które według ustawy są biało-czerwone, lecz po biało-czerwono-biało-czerwonych pasach, których może być więcej lub mniej w zależności od długości przejścia.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: Wyborcza Szczecin

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Jakie modele samochodów wybierają najchętniej klienci prywatni Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Tydzień w motorsporcie #14 Radar Iskra-1 uznany za nieskuteczny. Znowu Poznaliśmy ceny - Volkswagen Arteon jest droższy niż Audi A5 Sportback Wszystkie Nissany na Europę Środkowo-Wschodnią przypłyną do portu w Gdańsku Volkswagen i Škoda podpisały porozumienie z indyjskim Tata Motors Już nie musisz jeździć na stację. Shell przywiezie ci paliwo do domu Ford Mustang z filmu "Bullitt" został odnaleziony Polski rynek samochodów osobowych - luty 2017 Nowe Volvo XC60 (2017) - premiera nowego giganta segmentu SUV-ów premium Fiat może przenieść produkcję Pandy do Polski Ford chce produkować części do samochodów w technologii druku 3D Peugeot 3008 został samochodem roku 2017! Właściciele BMW i Audi płacą najwięcej za OC Tydzień w motorsporcie #13 Mitsubishi szuka lokalizacji na fabrykę silników. Wybierze Rumunię? Wyjątkowe Dino 246 GTS może być twoje już za 3 mln złotych Najmniejszy Rolls-Royce świata posłuży pacjentom szpitala dziecięcego Lexus RC F GT3 (2017) - sportowy wzorzec Ciąg dalszy problemów Takaty - tym razem Ford i Lincoln Suszarka do włosów zamiast radaru - mieszkańcy Szkocji regulują ruch Lamborghini Huracán Performante nowym rekordzistą Nürburgringu

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?