Wyjątkowe Dino 246 GTS może być twoje już za 3 mln złotych

Choć Dino nie dorównuje mocą i osiągami największym legendom Ferrari, wraz z upływem lat jest coraz bardziej atrakcyjnym kąskiem dla kolekcjonerów. Jeśli do nich należysz, z pewnością przypadnie ci do gustu prezentowana sztuka - jedna z dwunastu, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.

Piękne, białe Dino 246 GTS wyróżnia się kierownicą po prawej stronie i ciekawą historią. Jego właścicielem przez długi czas był Ross Brawn, wybitny inżynier wyścigowy, a obecnie dyrektor zarządzający królową motorsportu. Bez wątpienia fakt posiadania przez Brawna wpływa na wartość kolekcjonerską tego egzemplarza.

Jednakże nawet jeśli pominiemy kwestie poprzednich właścicieli, jest to naprawdę wyjątkowa sztuka, która wyróżnia się pakietem wyścigowym. W jego skład wchodzą m.in. charakterystyczne felgi Campagnolo i poszerzone nadkola, wymuszone zwiększonym rozstawem kół. Dzięki dodatkom Dino prezentuje się naprawdę bojowo, choć trudno mówić o oszałamiających osiągach.

Do napędu 246 GTS wykorzystano 2,4-litrowy silnik V8. Takie połączenie pojemności i liczby cylindrów jest technologicznym majstersztykiem, lecz moc nie powala na kolana. 195 KM pozwala rozpędzać się do 230 km/h. Dziś taki wynik nie robi na nikim wrażenia. Pamiętajmy jednak, że w 1970 roku wyglądało to zupełnie inaczej.

Co ważne, prezentowane Dino zachowało się w świetnym stanie technicznym. Mimo słusznego wieku, przebieg wynosi zaledwie 24 000 mil, co stanowi równowartość 38 624 km. Silnik, nadwozie jak i wnętrze przypominają fabrycznie nowy egzemplarz. Co więcej, klasyczne połączenie czarnej skóry w kabinie i białego nadwozia tworzy wysmakowaną całość.

Auto zostało wystawione na sprzedaż przez Hexagon Classics — londyńskiego specjalistę w handlu wyjątkowymi klasykami. Cena? Oszałamiające 595 995 funtów, czyli jakieś 3 miliony złotych. Sporo, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę stan i charakter prezentowanego egzemplarza.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: Hexagon Classics

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Najmniejszy Rolls-Royce świata posłuży pacjentom szpitala dziecięcego Lexus RC F GT3 (2017) - sportowy wzorzec Ciąg dalszy problemów Takaty - tym razem Ford i Lincoln Suszarka do włosów zamiast radaru - mieszkańcy Szkocji regulują ruch Lamborghini Huracán Performante nowym rekordzistą Nürburgringu Chciał kupić golfa, a został okradziony Porsche Panamera Sport Turismo (2017) - premiera superkombi Wyciekło zdjęcie McLarena 720S Range Rover Velar (2017) - nowy gigant w kategorii wielkich SUV-ów coupé Opancerzona limuzyna dla BOR-u może kosztować nawet 2,5 mln złotych Masz psa? Ten Nissan z pewnością przypadnie mu do gustu DS kusi dużym, luksusowym SUV-em Ubezpieczenie OC – kiedy ubezpieczyciel może odmówić likwidacji szkody? 52-letnie Porsche, które większość życia spędziło w garażu Pierwsze zdjęcia produkcyjnego samochodu Alpine A110 Mitsubishi Eclipse Cross: mocny konkurent dla Toyoty C-HR Kukiz’15 nie chce akcyzy na samochody Przerażający wypadek z udziałem Porsche na greckiej autostradzie Pininfarina zapowiada interesującą hybrydę Tydzień w motorsporcie #12 Auto z kamerą zamiast kontrolera? Warszawa testuje system kontroli opłat parkingowych Bolid Roborace zaliczył kraksę podczas testów Nowy koncept Peugeota jedzie do Genewy Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Nowy Mercedes SL 500 i historia, w którą trudno uwierzyć Dodge Challenger SRT Demon – najszybszy produkcyjny samochód świata Łada Niva obchodzi 40. urodziny i nadal ma się dobrze Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Sportowy Jaguar z silnikiem 2.0 pokazuje różnice pomiędzy USA i Europą Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder: "święta trójca" supersamochodów na jednej aukcji Volvo rozpoczyna produkcję nowego XC60 w 90. rocznicę powstania marki Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Tydzień w motorsporcie #18