Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego

Ponadczasowa stylistyka, pojemne wnętrze, solidna mechanika i bardzo niskie ceny części. Wydawać by się mogło, że Opel Astra to jeden z tych samochodów, które można kupować w ciemno. Jednak ma też swoje wady.

Ten artykuł ma 3 strony:

Charakterystyka Opla Astry II

Astra drugiej generacji zadebiutowała w 1998 roku i podobnie jak inne, była produkowana w fabryce Opla w Gliwicach. Astra II, czy jak kto woli Astra G, zmotoryzowała niejedno gospodarstwo domowe, ale także liczne floty, które ceniły ten model za solidną konstrukcję. Może nie jest tak dobrze wykonana jak konkurencyjny Golf IV, ale mechaniką niewiele mu ustępuje. To samo można powiedzieć o zapleczu części zamiennych oraz doskonałej znajomości wśród mechaników.

Auto produkowano w licznych odmianach nadwoziowych. Od 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, poprzez sedana i kombi, a na coupé i kabriolecie kończąc. Nawet pierwsza Zafira jest tak na dobrą sprawę technicznie Astrą G.

Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się praktyczne, 5-drzwiowe hatchbacki i kombi, a także coupé i cabrio z mocniejszymi jednostkami napędowymi. 3-drzwiowy hatchback i sedan stanowiły i nadal stanową niszę. Jednak nie oznacza to, że trudno je kupić.

Dużą zaletą Astry II jest przestronność kabiny i pojemność bagażnika. Z powodzeniem można ją uznać za auto rodzinne, choć dla rodziny z maksymalnie dwójką dzieci. Dla większych, przewidziano Zafirę. Bagażnik hatchbacka mieści 370 litrów, a kombi 480 litrów. Nawet coupé ma solidny kufer o pojemności 360 litrów. Warto w tym miejscu wspomnieć, że kabriolet w przeciwieństwie do swojego następcy ma jeszcze miękki dach.

Silniki w Oplu Astrze II

Gama jednostek napędowych jest bardzo obszerna – producent przygotował coś dla każdego. Silniki benzynowe zaczynają się od najmniejszych 1.2 o mocy 65 lub 75 KM. Rzadko się je spotyka i nie nadają się do Astry. Szukając niewielkiej jednostki najlepiej skupić się na 1.4 o mocy 90 KM.

Motory 1.6 rozwijają od 75 do 105 KM w zależności od rozwiązań w głowicy. Za przyzwoicie dynamiczne można uznać silniki 1.8 generujące 116 lub 125 KM. Na szczycie są 2-litrówki oferujące od 136 do 160 KM. Stosowano także jednostkę 2.2 16V (147 KM). Tylko wersję sportową OPC oraz coupé i kabriolet napędzał 200-konny silnik 2.0 16V z turbodoładowaniem.

Zobacz również: Opel Astra Sport Tourer (2016) - pierwsze wrażenie

Opel Astra OPC występował w dwóch odmianach. Wolnossącej 160 KM i turbodoładowanej 200 KM. Dziś polecamy głównie tę pierwszą wersję.

Liczba jednostek wysokoprężnych jest mniejsza, ale także oferuje pełen zakres mocy. Najprostszym silnikiem jest konstrukcja Isuzu 1.7 TD generująca 68 KM. Jej rozwinięcie z bezpośrednim wtryskiem to 1.7 DTI (75 KM), natomiast z systemem Common Rail 1.7 CDTI (80 KM). Wyżej mamy już 2-litrówki 82 i 101 KM oraz najmocniejszy 2.2 DTI o mocy 125 KM.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1] Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997] Używane Volvo S80 I [1998-2005] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje