O czym musisz przypomnieć mechanikowi podczas przeglądu poza ASO?

Serwisując swój samochód w autoryzowanym serwisie, można liczyć na porządny przegląd wszystkich elementów, które należy sprawdzić i ewentualnie wymienić. Tak przynajmniej wygląda teoria. Jednak w niezależnym warsztacie, ze względu na konkurencyjne ceny, obsługa jest nieco bardziej okrojona. Tak jest zarówno w teorii jak i w praktyce. O czym warto wspomnieć mechanikowi, oddając samochód na przegląd do warsztatu nieautoryzowanego?

fot. Skoda

Ten artykuł ma 3 strony:

Mniejszy zakres przeglądu poza ASO

W warsztacie autoryzowanym (ASO), każdy przegląd składa się z czynności, które producent przewidział, aby utrzymać pojazd w pełnej sprawności. Zakres jest dość duży i w zależności od przebiegu, mechanicy sprawdzają obszary, w które zwykle mechanik w warsztacie nieautoryzowanym nie zagląda. Skąd ta różnica?

Przede wszystkim bierze się ona z ceny. To m. in. dlatego w ASO jest zawsze najdrożej. Przynajmniej w teorii – praktyka bywa różna – w autoryzowanym warsztacie możemy liczyć na pełny przegląd samochodu oraz sprawdzenie wszystkich elementów. W warsztacie niezależnym już nie, ponieważ tu priorytetem są koszty.

Można więc przyjąć, że dzięki przeglądom w ASO, mamy auto w pełnej sprawności, natomiast serwisując poza ASO, możemy liczyć jedynie na utrzymanie samochodu w gotowości do jazdy i sprawności podstawowych jego podzespołów. Często to właśnie ograniczony zakres czynności serwisowych – również w ASO – powoduje pewne niedomagania i usterki.

Czego mechanicy zazwyczaj nie sprawdzają?

Przyjrzyjmy się ważniejszym i mniej ważnym czynnościom serwisowym, które gdzieś umykają mechanikom w warsztatach niezależnych. Zaznaczamy, że dzieje się to niestety również w autoryzowanych, co oczywiście nie powinno mieć miejsca.

Tym też różni się ASO od warsztatu niezależnego, że oddając samochód na przegląd do pierwszego, trzeba zaznaczyć, czego sobie nie życzymy. Tymczasem w drugim miejscu, należy wspomnieć, co chcielibyśmy, aby sprawdzono. Warto więc wiedzieć, o czym przypomnieć swojemu zaufanemu mechanikowi.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego - najlepsze propozycje [cz.1] Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Jak wydłużyć trwałość automatycznej skrzyni biegów? Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Dzięki tym elementom wyposażenia twoje auto będzie technicznie lepsze Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Jazda samochodem po zamarzniętym jeziorze - kary, konsekwencje finansowe, gdzie wolno? Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Jakie wyposażenie rzeczywiście poprawi komfort w twoim aucie? Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Samochód nie odpala – co można zrobić samodzielnie, a czego unikać? Awarie systemu ABS Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi

Popularne w tym tygodniu:

Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów Jak kupić samochód używany - poradnik dla początkującego Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu? Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens?