O czym musisz przypomnieć mechanikowi podczas przeglądu poza ASO?

Serwisując swój samochód w autoryzowanym serwisie, można liczyć na porządny przegląd wszystkich elementów, które należy sprawdzić i ewentualnie wymienić. Tak przynajmniej wygląda teoria. Jednak w niezależnym warsztacie, ze względu na konkurencyjne ceny, obsługa jest nieco bardziej okrojona. Tak jest zarówno w teorii jak i w praktyce. O czym warto wspomnieć mechanikowi, oddając samochód na przegląd do warsztatu nieautoryzowanego?

fot. Skoda

Ten artykuł ma 3 strony:

Mniejszy zakres przeglądu poza ASO

W warsztacie autoryzowanym (ASO), każdy przegląd składa się z czynności, które producent przewidział, aby utrzymać pojazd w pełnej sprawności. Zakres jest dość duży i w zależności od przebiegu, mechanicy sprawdzają obszary, w które zwykle mechanik w warsztacie nieautoryzowanym nie zagląda. Skąd ta różnica?

Przede wszystkim bierze się ona z ceny. To m. in. dlatego w ASO jest zawsze najdrożej. Przynajmniej w teorii – praktyka bywa różna – w autoryzowanym warsztacie możemy liczyć na pełny przegląd samochodu oraz sprawdzenie wszystkich elementów. W warsztacie niezależnym już nie, ponieważ tu priorytetem są koszty.

Można więc przyjąć, że dzięki przeglądom w ASO, mamy auto w pełnej sprawności, natomiast serwisując poza ASO, możemy liczyć jedynie na utrzymanie samochodu w gotowości do jazdy i sprawności podstawowych jego podzespołów. Często to właśnie ograniczony zakres czynności serwisowych – również w ASO – powoduje pewne niedomagania i usterki.

Czego mechanicy zazwyczaj nie sprawdzają?

Przyjrzyjmy się ważniejszym i mniej ważnym czynnościom serwisowym, które gdzieś umykają mechanikom w warsztatach niezależnych. Zaznaczamy, że dzieje się to niestety również w autoryzowanych, co oczywiście nie powinno mieć miejsca.

Tym też różni się ASO od warsztatu niezależnego, że oddając samochód na przegląd do pierwszego, trzeba zaznaczyć, czego sobie nie życzymy. Tymczasem w drugim miejscu, należy wspomnieć, co chcielibyśmy, aby sprawdzono. Warto więc wiedzieć, o czym przypomnieć swojemu zaufanemu mechanikowi.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego - najlepsze propozycje [cz.1] Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Jak wydłużyć trwałość automatycznej skrzyni biegów? Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą?

Popularne w tym tygodniu:

Czym grozi utrata samochodu z dokumentami? Problem dotyczy jednej czwartej kierowców Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce Zabezpieczenia fabryczne nie wystarczą. Pokazujemy sposób, jak ochronić auto przed korozją Pękanie sprężyn zawieszenia to plaga w starszych autach. Kierowcy nawet nie wiedzą o usterce Części samochodowe, za które nie warto przepłacać. Oszczędności będą natychmiastowe