Na ulicach Warszawy pojawi się więcej elektrycznych autobusów

Po warszawskich ulicach jeździ obecnie 10 autobusów elektrycznych komunikacji miejskiej. Jeszcze w tym roku dojdzie kolejne 20 sztuk, a do tego 80 pojazdów zostanie wymienionych na takie, które spełniają bardziej rygorystyczne normy emisji spalin.

fot. Ursus

Łącznie w tym roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają zamiar kupić 90 nowych autobusów, które częściowo zastąpią starsze pojazdy, a po części uzupełnią flotę elektryczną. 10 pojazdów na prąd dostarczyła już firma Ursus. Zaczną one kursować podczas wakacji. Kolejne 10 dołączy do floty później.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się testy przegubowych pojazdów Solarisa, wyposażonych w dwa systemy ładowania: pantografowy (doładowanie na pętli) oraz plug-in (przy użyciu gniazdka). Docelowo, do 2020 roku po warszawskich ulicach ma jeździć łącznie 130 elektrycznych autobusów.

Ponadto, MZA zakupi w tym roku 75 autobusów wyposażonych w tradycyjny silnik wysokoprężny, ale spełniający normę Euro VI. Do floty dołączy także 5 autobusów z napędem CNG. Te pojazdy zastąpią Solarisy Urbino 15, wycofywane już Jelcze M121M oraz MAN NM 223 i MAN NG 313. Dzięki temu, warszawskie powietrze będzie odrobinę czystsze.

Odrobinę, ponieważ flota MZA liczy ponad 1200 autobusów jeżdżących co dzień po ulicach, zatem nowe pojazdy są jedynie małym odsetkiem. Nie ma się co spodziewać, że autobusy elektryczne będą jeździły po całym mieście. Obecnie kursują tylko na linii 222. Nie wiadomo jeszcze gdzie będą kursować te, które niebawem dołączą. Wiadomo natomiast, że docelowo ma powstać 19 ładowarek pantografowych. Obecnie jest tylko jedna i na dodatek jeszcze nie ma przyłącza.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: biznes.newseria.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

19 mld zł na rozwój elektromobilności w Polsce do 2020 r. Mazda wzywa do serwisu setki tysięcy aut Bramki znikną z autostrad? Trwają poszukiwania wykonawcy nowego systemu BMW stworzyło latający motocykl inspirowany klockami Lego BMW chce przenieść produkcję do USA, aby ominąć podatki Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Tydzień w motorsporcie #11 Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Ford Focus RS potwierdził klasę na torze Nürburgring Nordschleife Cena polisy OC zależy od twojego miejsca zamieszkania Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Chcesz tańszego ubezpieczenia? Dbaj o jego historię w UFG Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Autonomiczne drony do przewozu pasażerów startują w Dubaju Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Nie tylko Volkswagen - największe afery spalinowe w historii motoryzacji Nielegalny fotoradar w Niemczech był maszynką do zarabiania pieniędzy Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża

Popularne w tym tygodniu:

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg