Tydzień w motorsporcie #11

Williams pokazał pierwszy bolid F1 na sezon 2017, Mercedes zatrudnił Jamesa Allisona, Honda buduje ryzykowną jednostkę napędową, a Yvan Muller żegna świat wyścigów. Tak w skrócie wygląda przegląd najważniejszych wydarzeń w minionym tygodniu w motorsporcie.

fot. Williams

Williams FW40

Williams jako pierwszy pokazał nam bolid Formuły 1 w specyfikacji na sezon 2017. Co prawda jest to tylko zdjęcie wykonane w studiu, ale zawsze to coś. Williams FW40 ma szersze nadwozie, większy rozstaw kół oraz szersze opony. Więcej o zmianach technicznych na ten rok napiszę w niedalekiej przyszłości, na pewno po pierwszych testach. Poznamy wówczas orientacyjny układ sił.

Bolid brytyjskiej stajni zachował zeszłoroczne malowanie, więc na pierwszy rzut oka trudno znaleźć jakieś nowości. Tymczasem miłośnicy technicznej strony F1 od razu dostrzegą nowe przednie i tylne skrzydło. Zmieniono również boczne wloty powietrza. Zachowano natomiast znany od dwóch sezonów nos.

Przypominam, że kierowcy Williamsa to Lance Stroll oraz Felipe Massa. Nowym nabytkiem jest także Dirk de Beer, który będzie piastował stanowisko dyrektora działu aerodynamicznego.

Valtteri Bottas w Mercedesie, Felipe Massa wraca z emerytury

Potwierdziły się plotki o zatrudnieniu Valtteriego Bottasa w zespole Mercedes AMG Petronas. Tym samym potwierdzają się informacje z Brazylii, które…

James Allison w Mercedesie

Ze zmian kadrowych na wyższych stanowiskach w zespołach Formuły 1, ważną informacją jest potwierdzenie Jamesa Allisona jako nowego dyrektora technicznego Mercedesa. Ekspert od aerodynamiki pracował w zeszłym roku dla Ferrari, również jako dyrektor techniczny, ale niespodziewanie obie strony nie przedłużyły kontraktu na sezon 2017. Allison rozpocznie pracę od 1 marca.

Honda stawia wszystko na jedną kartę

Po fatalnym sezonie 2015 i niewiele lepszym 2016, Honda gra ostro i przygotowała na ten rok bardzo ryzykowną koncepcję silnika do nowego McLarena. Potwierdził to sam szef Hondy — Yusuke Hasegawa – w rozmowie z Autosportem. Na czym polega ów ryzyko? Tego nie wiemy, ale przyznał, że chodzi o budowę samego silnika spalinowego. Osiągi jednostki mają się znacząco poprawić, ale jest wiele niewiadomych.

Zobacz również: Hot B War - test

Można zaryzykować stwierdzenie, że albo Honda w tym roku da McLarenowi odpowiednią moc, by pakiet stał się konkurencyjny, albo sezon 2017 będzie kolejną katastrofą.

Yvan Muller definitywnie kończy karierę

Yvan Muller

Francuz Yvan Muller przechodzi na wyścigową emeryturę po tym jak rozwiązał umowę z Citroënem i odbył testy samochodu Volvo w WTCC. To ostatnie wywołało sporo spekulacji, ale ostatecznie kierowca je uciął, ogłaszając oficjalne zakończenie kariery. Nie wyklucza jednak okazjonalnych startów wtedy, kiedy będzie chciał.

Przypominam, że Yvan Muller to jeden z najlepszych kierowców samochodów turystycznych ostatnich lat. Startował regularnie w WTCC od 2006 roku i zdobył cztery tytuły mistrza świata. W sezonach 2014–2016 pracował dla Citroëna, ale trzykrotnie zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Zobacz więcej artykułów z serii: Tydzień w motorsporcie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

BMW stworzyło latający motocykl inspirowany klockami Lego Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Ford Focus RS potwierdził klasę na torze Nürburgring Nordschleife Cena polisy OC zależy od twojego miejsca zamieszkania Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Chcesz tańszego ubezpieczenia? Dbaj o jego historię w UFG Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Autonomiczne drony do przewozu pasażerów startują w Dubaju Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Nie tylko Volkswagen - największe afery spalinowe w historii motoryzacji Nielegalny fotoradar w Niemczech był maszynką do zarabiania pieniędzy Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża Tydzień w motorsporcie #10 Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Vilner zmodyfikował Wranglera w stylu Rat McLaren chce wrócić do LeMans po dwudziestu latach przerwy Wygrał w sądzie z nieuczciwym handlarzem Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne Nowe BMW Serii 8 zostanie pokazane na konkursie elegancji UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Czy polska policja może używać kolczatki? Japoński hatchback o mocy 1000 KM zdominował zawody driftingowe Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Wideorejestrator Navitel: to urządzenie przyda się w każdym samochodzie Dodge Challenger - ależ to brzmi!