Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym

Nie od dziś wiadomo, że w naszym kraju nie brakuje zdolnych inżynierów, dysponujących odpowiednią wiedzą i pomysłami, które pozwalają tworzyć konstrukcje na światowym poziomie. Szkoda, że nie zawsze towarzyszy temu odpowiednio wysokie finansowe wsparcie, w wyniku czego większość projektów kończy na śmietniku. Miejmy nadzieję, że LEM Falcon nie podzieli ich losu.

LEM to skrót od Light Electric Motorcycle, czyli lekki motocykl elektryczny. Te trzy słowa dokładnie opisują charakter pojazdu, zaprojektowanego przez studentów Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych przy Politechnice Wrocławskiej. Jeśli projekt doczeka się realizacji, będzie pierwszym polskim motocyklem crossowym z napędem elektrycznym.

Brzmi dumnie i sensownie. Charakterystyka pracy silnika elektrycznego powinna świetnie sprawdzić się podczas jazdy w terenie. Moc 8 kW nie imponuje, ale jak na początek wydaje się w zupełności wystarczająca. Przy obiecywanej masie własnej, wynoszącej 80 kg, możliwe będzie rozpędzenie się do około 130 km/h.

LEM Falcon zostanie wyposażony w baterię o pojemności 2,4 kWh, pozwalającą na ponad godzinę ostrej jazdy w trudnych warunkach. Motocykl, jak przystało na crossa, poza niezłym stosunkiem mocy do masy będzie charakteryzował się także dużą wytrzymałością. Własnoręcznie zaprojektowana rama i tylne zawieszenie mają być wykonane z aluminium, a poszycie konstrukcji z elastycznych, odpornych na uszkodzenia kompozytów.

Twórcy stawiają na prostą, lecz nowoczesną konstrukcję. Zamierzają wykorzystać m.in. elektroniczne wskaźniki, pozwalające kontrolować zasięg, prędkość, a także parametry baterii i pracy silnika. Za interesujący design odpowiada wrocławska firma Unikat Motorworks. Kształty podporządkowano przede wszystkim walorom praktycznym i użytkowym, ale efekt końcowy może się podobać.

Projekt LEM Falcon wchodzi właśnie w fazę wykonawczą. Na razie trudno powiedzieć kiedy możemy spodziewać się ostatecznej realizacji. Już niebawem, po zakończeniu etapu obliczeń wytrzymałościowych, powstać ma rama i zawieszenie motocykla. Następnym krokiem będzie poszycie, dzięki któremu konstrukcja zacznie przypominać gotowy produkt.

Pomysł elektrycznego motocykla crossowego wydaje się naprawdę interesujący. Taka maszyna pozwala czerpać radość z jazdy po bezdrożach niwelując dwie podstawowe wady typowego crossa, czyli niezbyt ekologiczny charakter i wysoki poziom hałasu. Niestety niejednokrotnie przekonaliśmy się, że dobry pomysł, wiedza i chęci to zbyt mało, żeby wystartować z nowym produktem. Oby tym razem było inaczej.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: antyradio

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Autonomiczne drony do przewozu pasażerów startują w Dubaju Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Nie tylko Volkswagen - największe afery spalinowe w historii motoryzacji Nielegalny fotoradar w Niemczech był maszynką do zarabiania pieniędzy Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża Tydzień w motorsporcie #10 Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Vilner zmodyfikował Wranglera w stylu Rat McLaren chce wrócić do LeMans po dwudziestu latach przerwy Wygrał w sądzie z nieuczciwym handlarzem Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem Kiedy sprawdzimy punkty karne przez internet? Najmniejsza Škoda została odświeżona Wielomilionowe odszkodowania dla właścicieli BMW Co dalej ze złotym aventadorem, który został rozbity w Warszawie? Jozef Kabaň przechodzi ze Škody do BMW Zimowe utrzymanie dróg w Polsce. Kogo winić za złe warunki do jazdy? Jeszcze ostrzejszy Wrangler na pożegnanie Jak produkuje się Bugatti Chirona, czyli najszybsze auto świata? Morgan spełnił marzenie najmłodszych fanów motoryzacji Nowa Toyota Yaris (2017) – premiera

Popularne w tym tygodniu:

To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Tak mogłaby wyglądać nowa Alfa Romeo Giulietta. Ale nie będzie Do widzenia, Californio. Ferrari pokazało Portofino Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?