Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster

Po licznych zapowiedziach i wizualizacjach, Pagani nareszcie pochwaliło się otwartą wersją Huayry. Auto będzie jedną z gwiazd marcowego salonu w Genewie. Już dziś jednak znane są pełne dane techniczne, które, jak przystało na Pagani, imponują.

Bolońska manufaktura określa swoją najnowszą propozycję mianem najbardziej skomplikowanego projektu, jaki kiedykolwiek stworzyła. Choć Roadster ma wiele wspólnego ze znanym nam już coupé, różni się od niego kilkoma kluczowymi detalami. Największym z nich jest oczywiście otwarta konstrukcja, pozwalająca czerpać jeszcze większą radość z jazdy. Wiatr we włosach i ryk podwójnie doładowanego V12 AMG — czy może być coś piękniejszego?

Roadster jest pod każdym względem lepszą konstrukcją niż zamknięte wydanie. Poza pozbyciem się dachu, Pagani poprawiło wszystko to, co dało się poprawić. Dlatego też znajdziemy tu kilka nowych elementów aerodynamicznych, w tym węższy, przedni zderzak, czy przeprojektowany dyfuzor. Nie brakuje także większych wlotów powietrza. Wszystko po to, by zoptymalizować chłodzenie i przepływ powietrza, a także poprawić docisk przy dużych prędkościach.

Pagani przyzwyczaiło nas do ekstrawaganckich, wyjątkowych wnętrz. W przypadku Huayry Roadster nie jest inaczej. W kabinie pierwszego egzemplarza królują beżowe skóry, spore ilości aluminium oraz oczywiście włókna węglowego, które, jeśli weźmiemy pod uwagę nadwozie, jest najpowszechniej wykorzystanym materiałem w tym modelu. Węglowy może być także dach, jeśli zażyczycie sobie sztywnej konstrukcji na gorsze warunki pogodowe. Standardowo Huayra Roadster występuje jednak z klasycznym, materiałowym poszyciem.

Rzadko zdarza się, żeby otwarta wersja danego modelu była lżejsza od odpowiednika z dachem. Wynika to z konieczności zastosowania wzmocnień nadwozia, pozwalających zachować odpowiednią sztywność, czy dodatkowej wagi mechanizmów składania dachu. Jednakże inżynierowie Pagani pomyśleli o przyszłym roadsterze już na etapie projektowania coupé, dzięki czemu udało się zachować właściwe parametry, bez ingerencji w elementy nośne nadwozia. Efekt? Otwarta wersja Huayry jest lżejsza niż zamknięta o 80 kg. Waży więc 1280 kg.

To niewielka masa, jeśli weźmiemy pod uwagę przeznaczenie i charakter pojazdu. Do napędu Huayry Roadster wykorzystano potężne, dobrze znane V12 AMG, które zostało nieco podkręcone. Maksymalna moc wynosi 767 KM, a moment obrotowy oscyluje w granicach 1000 Nm. W limitowanej edycji BC, która trafi na rynek za jakiś czas zabawa będzie jeszcze większa. Pagani obiecuje bowiem aż 790 KM.

Jak nietrudno się domyślić, jest to piekielnie szybki samochód, choć póki co nie opublikowano oficjalnych osiągów. Słabsze i cięższe coupé osiąga setkę w 3,5 sekundy i rozpędza się do 370 km/h. W przypadku roadstera może być tylko lepiej. Niestety wszystko ma swoją cenę. Najnowsza propozycja z Bolonii została wyceniona na oszałamiające 2 280 000 euro, co stanowi równowartość około 10 mln złotych! Nie sądzę jednak, żeby potencjalnym klientom to przeszkadzało. Podobno wszystkie 100 egzemplarzy zaplanowanych do produkcji zostało już zarezerwowanych.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: Pagani

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Nie tylko Volkswagen - największe afery spalinowe w historii motoryzacji Nielegalny fotoradar w Niemczech był maszynką do zarabiania pieniędzy Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża Tydzień w motorsporcie #10 Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Vilner zmodyfikował Wranglera w stylu Rat McLaren chce wrócić do LeMans po dwudziestu latach przerwy Wygrał w sądzie z nieuczciwym handlarzem Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem Kiedy sprawdzimy punkty karne przez internet? Najmniejsza Škoda została odświeżona Wielomilionowe odszkodowania dla właścicieli BMW Co dalej ze złotym aventadorem, który został rozbity w Warszawie? Jozef Kabaň przechodzi ze Škody do BMW Zimowe utrzymanie dróg w Polsce. Kogo winić za złe warunki do jazdy? Jeszcze ostrzejszy Wrangler na pożegnanie Jak produkuje się Bugatti Chirona, czyli najszybsze auto świata? Morgan spełnił marzenie najmłodszych fanów motoryzacji Nowa Toyota Yaris (2017) – premiera Volkswagen przyznaje, że era downsizingu zbliża się ku końcowi Mercedes znów zaskakuje, zapowiadając G65 Cabrio

Popularne w tym tygodniu:

To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Tak mogłaby wyglądać nowa Alfa Romeo Giulietta. Ale nie będzie Do widzenia, Californio. Ferrari pokazało Portofino Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?