Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić?

O Fiacie Seicento zrobiło się głośniej w ostatnich dniach, niż o jakimkolwiek innym modelu samochodu. Dlaczego? Ponieważ brało udział w wypadku z udziałem premier, Beaty Szydło. Wielu mogło pomyśleć o nim jak o zapomnianym złomie, który nie zapewnia minimum bezpieczeństwa, a tymczasem samochód wciąż jest wartościową propozycją na rynku wtórnym i ma wiele zalet.

Ten artykuł ma 5 stron:

Małe jest piękne, ale czy bezpieczne?

Pomimo prawie 20-letniej historii, Fiat Seicento wciąż prezentuje się dobrze. Sylwetka już się opatrzyła, ale na pewno nie zestarzała. Małe nadwozie ma swoje zalety i wady. Do pierwszych, należy łatwość poruszania się w mieście. Parkowanie jest o tyle przyjemne, że krótki tył nietrudno wyczuć. Dobra zwrotność to kolejna zaleta. Czarne zderzaki w podstawowych wersjach też mają swój atut na wyjątkowo ciasnych parkingach. Gdy w coś uderzymy, prawie nie będzie śladu.

Kabina dla dwóch osób jest w porządku, ale czterech pasażerów nie będzie w niej siedziało wygodnie. Skromny jest również bagażnik o pojemności 170 litrów. Niestety, z racji ubogiego wyposażenia i niewielkich gabarytów, Fiat Seicento nie należy do bezpiecznych – to bardzo delikatnie powiedziane.

Auto podczas testów zderzeniowych Euro NCAP uzyskało jeden z najgorszych wyników w historii – półtorej gwiazdki na pięć. Warto pamiętać o cennych przedmiotach, które chcecie włożyć do bagażnika (np. komputer czy lustrzanka). Jeżeli ktoś wam wjedzie w tył, prawdopodobnie zostaną poważnie uszkodzone. Lepiej położyć je na podłodze pomiędzy przednim a tylnym fotelem lub przypiąć pasami do tylnej kanapy.

Ważniejsze od wyników testów zderzeniowych jest wyposażenie auta. Dlatego wybierając Seicento zwróćcie uwagę na to, czy jest wyposażone w system ABS. Występował jako opcja od 2000 roku, a jako standard od 2005 roku. Dobrze, jakby auto miało choć jedną poduszkę powietrzną oraz opony w odpowiednim stanie. Warto dla własnej wygody poszukać wersji z klimatyzacją.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1] Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997] Używane Volvo S80 I [1998-2005] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używana Toyota Prius II [2004-2009] - poradnik kupującego Używana Toyota Celica VII [1999-2005] - poradnik kupującego Używany Nissan Navara D40 2.5 dCi [2005-2014] - poradnik kupującego