Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego - najlepsze propozycje [cz.1]

Jeżeli jeździcie na krótkich dystansach i pomimo odstraszająco wysokich kosztów napraw, potrzebujecie używanego auta z silnikiem Diesla, jest dla was na rynku kilka interesujących ofert. Te samochody nie będą od was wiele wymagały pod warunkiem, że wy od nich również. Oto nasz przegląd modeli z małymi dieslami do pojemności 1,5 litra, które nie zrujnują waszego budżetu.

Ten artykuł ma 6 stron:

Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego

Już od kilku lat zainteresowanie używanymi samochodami z dieslami stale spada z prostego powodu – drogie naprawy. Jednostki wysokoprężne potrafią generować znaczne oszczędności na paliwie, ale niekiedy naprawy mogą wszystko zniweczyć. Dlatego nie raz już przestrzegliśmy przed zakupem używanego silnika Diesla, jeżeli go naprawdę nie potrzebujecie. Zwłaszcza, gdy zamierzacie jeździć małym autem na krótkich dystansach.

Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla?

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, czy i kiedy zakup samochodu z silnikiem Diesla ma sens. Dziś pokażemy wam, dlaczego niektórzy twierdzą, że zakup…

Co jednak, gdy jeździcie naprawdę dużo, ale nie chcielibyście wydawać fortuny na potencje skutki awarii osprzętu diesli? Czy nie macie wyboru, a jedynym pozostaje benzyna z niewygodną instalacją gazową, która zabiera sporo miejsca w i tak niedużym bagażniku? Nie do końca. Są na rynku auta z nieskomplikowanymi silnikami wysokoprężnymi, które mogą być tanie w naprawach.

Co generuje największe koszty?

Ogólnie diesle są bardzo trwałe, przewyższają pod tym względem silniki benzynowe. Mowa tu jednak o samym silniku, a nie jego osprzęcie. Jednym z elementów, który na pewno prędzej czy później się zużyje, jest dwumasowe koło zamachowe. Zwłaszcza gdy jeździcie w mieście i często zmieniacie biegi, przechodzi ono katusze, a na jego wymianę przeznaczycie minimum 1500 zł. Zatem oczywistym jest, że brak niepopularnej dwumasy pozwoli na spore oszczędności w dłuższym okresie eksploatacji. To jeden z elementów kluczowych.

Brak koła dwumasowego to znak, że mamy do czynienia z prostą konstrukcją silnika o niskiej mocy. Za tym idzie, często także mniej skomplikowany, system doładowania, bez turbosprężarki o zmiennej geometrii, niekiedy nawet bez intercoolera oraz prosty wtrysk elektromagnetyczny. Dlatego silniki bez koła dwumasowego niemal z automatu stają się bardzo tanie w użytkowaniu, a żadna naprawa was nie zaskoczy finansowo. W naszym zestawieniu przedstawiamy motory bez dwumasy i z prostym osprzętem, a także kilka modeli samochodów, w których je montowano.

Technologia zmiennej geometrii w turbosprężarkach

O zjawisku "turbodziury" pisałem wczoraj. Jedną z metod rozwiązania tego problemu jest stosowanie w turbosprężarkach zmiennej geometrii. Na początek…

Zobacz również: Volkswagen Up! 1.0 TSI (2016) - pierwsza jazda

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Jak wydłużyć trwałość automatycznej skrzyni biegów? Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Dzięki tym elementom wyposażenia twoje auto będzie technicznie lepsze Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Jazda samochodem po zamarzniętym jeziorze - kary, konsekwencje finansowe, gdzie wolno? Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Jakie wyposażenie rzeczywiście poprawi komfort w twoim aucie? Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Samochód nie odpala – co można zrobić samodzielnie, a czego unikać?

Popularne w tym tygodniu:

Przeszukanie samochodu. Co należy wiedzieć? Zabierz zwierzaka w podróż, ale zrób to bezpiecznie Na które towarzystwa ubezpieczeniowe kierowcy skarżą się najczęściej? Podróżowanie trasami szybkiego ruchu: błędy i dobre praktyki Jak przewozić dziecko w foteliku samochodowym? Wyścigi na ćwierć mili wychodzą z podziemia. Wreszcie oficjalny puchar Polski Wiosną pada śnieg, a mamy opony letnie. Czy to niebezpieczne? Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Które firmy oferują najtańsze polisy OC? Jak i ile można zaoszczędzić na paliwie w trasie? 3.0 V6 CDI – zaawansowany techniczne, mocny, ale dość drogi w eksploatacji silnik Mercedesa Szkoda całkowita i zbyt niska wycena – jak napisać odwołanie?