Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego - najlepsze propozycje [cz.1]

Jeżeli jeździcie na krótkich dystansach i pomimo odstraszająco wysokich kosztów napraw, potrzebujecie używanego auta z silnikiem Diesla, jest dla was na rynku kilka interesujących ofert. Te samochody nie będą od was wiele wymagały pod warunkiem, że wy od nich również. Oto nasz przegląd modeli z małymi dieslami do pojemności 1,5 litra, które nie zrujnują waszego budżetu.

Ten artykuł ma 6 stron:

Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego

Już od kilku lat zainteresowanie używanymi samochodami z dieslami stale spada z prostego powodu – drogie naprawy. Jednostki wysokoprężne potrafią generować znaczne oszczędności na paliwie, ale niekiedy naprawy mogą wszystko zniweczyć. Dlatego nie raz już przestrzegliśmy przed zakupem używanego silnika Diesla, jeżeli go naprawdę nie potrzebujecie. Zwłaszcza, gdy zamierzacie jeździć małym autem na krótkich dystansach.

Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla?

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, czy i kiedy zakup samochodu z silnikiem Diesla ma sens. Dziś pokażemy wam, dlaczego niektórzy twierdzą, że zakup…

Co jednak, gdy jeździcie naprawdę dużo, ale nie chcielibyście wydawać fortuny na potencje skutki awarii osprzętu diesli? Czy nie macie wyboru, a jedynym pozostaje benzyna z niewygodną instalacją gazową, która zabiera sporo miejsca w i tak niedużym bagażniku? Nie do końca. Są na rynku auta z nieskomplikowanymi silnikami wysokoprężnymi, które mogą być tanie w naprawach.

Co generuje największe koszty?

Ogólnie diesle są bardzo trwałe, przewyższają pod tym względem silniki benzynowe. Mowa tu jednak o samym silniku, a nie jego osprzęcie. Jednym z elementów, który na pewno prędzej czy później się zużyje, jest dwumasowe koło zamachowe. Zwłaszcza gdy jeździcie w mieście i często zmieniacie biegi, przechodzi ono katusze, a na jego wymianę przeznaczycie minimum 1500 zł. Zatem oczywistym jest, że brak niepopularnej dwumasy pozwoli na spore oszczędności w dłuższym okresie eksploatacji. To jeden z elementów kluczowych.

Brak koła dwumasowego to znak, że mamy do czynienia z prostą konstrukcją silnika o niskiej mocy. Za tym idzie, często także mniej skomplikowany, system doładowania, bez turbosprężarki o zmiennej geometrii, niekiedy nawet bez intercoolera oraz prosty wtrysk elektromagnetyczny. Dlatego silniki bez koła dwumasowego niemal z automatu stają się bardzo tanie w użytkowaniu, a żadna naprawa was nie zaskoczy finansowo. W naszym zestawieniu przedstawiamy motory bez dwumasy i z prostym osprzętem, a także kilka modeli samochodów, w których je montowano.

Technologia zmiennej geometrii w turbosprężarkach

O zjawisku "turbodziury" pisałem wczoraj. Jedną z metod rozwiązania tego problemu jest stosowanie w turbosprężarkach zmiennej geometrii. Na początek…

Zobacz również: Suzuki Baleno 1.2 DualJet (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Jak wydłużyć trwałość automatycznej skrzyni biegów? Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Dzięki tym elementom wyposażenia twoje auto będzie technicznie lepsze Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Jazda samochodem po zamarzniętym jeziorze - kary, konsekwencje finansowe, gdzie wolno? Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Jakie wyposażenie rzeczywiście poprawi komfort w twoim aucie? Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Samochód nie odpala – co można zrobić samodzielnie, a czego unikać? Awarie systemu ABS Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Czy opłaca się kupić samochód z fabrycznym LPG? Analiza propozycji Hyundaia i Kii Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla?

Popularne w tym tygodniu:

Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego - najlepsze propozycje [cz.1] O czym musisz przypomnieć mechanikowi podczas przeglądu poza ASO? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Czy na pewno wiesz jak korzystać ze świateł samochodu?