Oto najmocniejsza Octavia w historii

Kilka miesięcy temu Škoda oficjalnie pochwaliła się odświeżonym wydaniem Octavii i Octavii RS. Teraz do oferty dołącza jeszcze jedna, absolutnie topowa wersja z najmocniejszym silnikiem w historii modelu.

Škoda także dała się ponieść nieustannemu wyścigowi zbrojeń, polegającemu na wkładaniu coraz mocniejszych jednostek pod maski zwykłych kompaktów. Choć do Focusa RS czy Mercedesa A45 AMG nadal sporo brakuje, napęd jaki wykorzystano w topowej Octavii, może robić wrażenie. Jak sama nazwa wskazuje, Octavia RS 245 została wyposażona w dwulitrowy, doładowany motor benzynowy o mocy 245 KM. To dokładnie ta sama jednostka, którą znajdziemy w Golfie GTI Performance.

W stosunku do zwykłej Octavii RS przyrost mocy wynosi 15 KM. Różnica powinna być odczuwalna, tym bardziej że mocniejszy motor może pochwalić się także maksymalnym momentem obrotowym zwiększonym o 20 Nm. Teraz wynosi on 370 Nm i w całości trafia na przednie koła. Warto zaznaczyć, że na pokładzie RS 245 znajdziemy standardowy, elektronicznie regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.

Klienci mają do wyboru 6-biegową przekładnię manualną lub dwusprzęgłowy automat DSG. Niezależnie od wybranej skrzyni, osiągnięcie setki zajmuje 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Całkiem nieźle, choć konkurenci potrafią być lepsi.

Oprócz tego auto charakteryzuje się zmniejszonym o 14 mm prześwitem, seryjnymi felgami o średnicy 19 cali i rozstawem tylnych kół zwiększonym o 38 mm. To dość znaczące poprawki mechaniczne w stosunku do zwykłego RS-a. Pod względem wizualnym jednak, topowe wydanie nie wyróżnia się znacząco.

Subtelne poprawki ograniczają się do czarnych, błyszczących listew ozdobnych, które nieźle komponują się z czerwonym lakierem egzemplarza, który możecie podziwiać na zdjęciach. Oprócz tego Škoda zadbała o bogate wyposażenie. We wnętrzu przywita nas skórzana tapicerka, oświetlenie LED czy system teleinformacyjny z wyświetlaczem o przekątnej 9,2 cala.

Octavia RS 245 zadebiutuje podczas marcowego salonu w Genewie, gdzie stanie tuż obok Kodiaqa Scouta i Sportline'a. W salonach auto powinno pojawić się latem. Z pewnością będzie nie tylko najmocniejszą, ale i najdroższą Octavią w historii.

Zobacz również: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test

Škoda Octavia RS Combi 2,0 TDI DSG [test]

Jeżdżę Octavią… kombi… z dieslem… — powiedziałem zapytany o obecne auto testowe. Nie wzbudziło to entuzjazmu, póki nie dodałem: RS, czarna,…

Źródło: Škoda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nie tylko Volkswagen - największe afery spalinowe w historii motoryzacji Audi wzywa do serwisu ponad pół miliona samochodów Praktycznie nowa Honda S2000 została wystawiona na sprzedaż Polska załoga z wysoką pozycją na mecie 20. Historycznego Rajdu Monte Carlo Tesla Model S i BMW i3 bez najwyższej oceny w testach IIHS Mercedes zdeklasował Audi RS6 w kategorii supermocnych kombi Kolejne śledztwo przeciwko byłemu prezesowi Volkswagena Nowe BMW Serii 5 debiutuje w wersji Touring Nowy Seat Ibiza upodobnił się do większego brata Najszybszy SUV świata został zmodyfikowany przez Startecha Rolls-Royce żegna Phantoma w wielkim stylu Trzy marki samochodów zawładnęły umysłami ludzi na świecie NEVS uruchomi produkcję Saabów 9-3 jeszcze w tym roku! Volkswagen, czy Toyota? Kto sprzedał więcej aut w 2016 roku? Oto najdroższy E-Type w historii Volkswagen Golf VIII GTI będzie miał zelektryfikowany napęd Tydzień w motorsporcie #8 Wyjątkowa Alpina B7 Individual z arabskiego salonu Wadliwe poduszki Takaty także w Tesli, Ferrari i McLarenie Apel o przywrócenie fotoradarów stacjonarnych na drogi Szokujące Maserati GranTurismo od japońskiego tunera Tak wygląda nowy McLaren 720S Dodge Challenger SRT Demon w oficjalnej zapowiedzi Aston Martin Vanquish S doczekał się otwartej wersji

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Legenda Grupy B do kupienia na aukcji Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne? Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant Polska jak Kalifornia – będziemy mieli samochody autonomiczne na drogach? Tydzień w motorsporcie #19