Jakie wyposażenie rzeczywiście poprawi komfort w twoim aucie?

Nowoczesne samochody obfitują w liczne elementy wyposażenia, a modele klasy premium wręcz ociekają dodatkami. Wiele z nich tworzy się głównie na pokaz, by wyprzedzić konkurencję oraz by klient mógł zaimponować znajomym. Które z nich są naprawdę przydatne, a z których będziecie korzystać bardzo rzadko lub wcale? Czy są takie, które wręcz przeszkadzają? Na te pytanie postaramy się odpowiedzieć w tej serii artykułów.

fot. Volvo

Ten artykuł ma 5 stron:

Elementy wyposażenia z zakresu komfortu — które warto mieć, a których nie?

Rolls-Royce Phantom Series II — test, opinia, spalanie, cena

Rolls-Royce Phantom to najbardziej konserwatywna i zarazem luksusowa limuzyna na świecie, która składana jest od 13 lat w niemal niezmienionej formie, a…

By rozważyć tak obszerny temat, trzeba by wrócić do podstaw i odpowiedzieć samemu sobie na pytania: czym jest dla was samochód? Czy tylko środkiem transportu, w którym najważniejszą zaletą jest mobilność, czy może czymś więcej? Miejscem spędzania wolnego czasu, biurem, drugim domem na kołach?

Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec AMG 9G-Tronic (W212) - test

Mercedes powoli oddala się od konserwatyzmu. Awangardowa stylistyka niezbyt szybko, ale konsekwentnie wkrada się do wnętrz i na nadwozia. Widać to po…

Niezależnie od tego, jak traktujecie swoje auta, na zawsze pozostaną one po prostu pojazdami, które mają pełnić podstawową rolę – transport. Dlatego selekcję wyposażenia z podziałem na niezbędne, przydatne i kompletnie niepotrzebne, należałoby przeprowadzić pod kątem warunków podróżowania.

Podróżujecie całą dobę, czy tylko w dzień? Z większą liczbą pasażerów, a może samodzielnie? Czy zimą jeździcie tak samo często jak latem? Jakie dystanse pokonujecie? To kluczowe pytania, jakie należy sobie postawić przed wyborem każdej z opcji wyposażenia.

Volvo S90 Excellence — luksusowe wnętrze przedstawione jako rzeźba

Volvo zaprezentowało koncept luksusowego wnętrza dla modelu S90. Kabina Excellence przedstawiona w formie rzeźby jest drugim członkiem rodziny tego typu…

Dalsze, wyraźnie pragmatyczne rozważania, należy oczywiście zestawić z własnymi upodobaniami, takimi jak wygląd i klasa auta, a także status jego właściciela. Autor przedstawia swoje sugestie, bazując na doświadczeniach z kilkoma setkami aut testowych, z jakimi miał do czynienia.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Mercedes-Maybach S600 — test, opinia, spalanie, cena

Samodzielna marka Maybach przestała istnieć w roku 2012. Trzy lata później Mercedes pokazał, że nie chce uśmiercić legendy, ale nadać jej nowy…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy, o których warto pamiętać jesienią. Gapiostwo może kosztować Marki, których samochody najczęściej mają problemy ze skrzynią biegów Jak zapobiec wcześniejszemu zużyciu łożysk kół? Ich wymiana kosztuje coraz więcej i jest coraz trudniejsza Kary i mandaty z zagranicy: kiedy nie warto płacić? Standardowy silnik czy dopłata za mocniejszy? Zobacz, jak producenci aut łatwo zarabiają Uważaj na głębokie kałuże! Łatwo poważnie uszkodzić auto i zapłacić kilka tysięcy złotych za naprawę Jak skleić, polakierować i pomalować zderzak w samochodzie? Ile oleju wlewać do silnika i jak wybrać najlepszy? Jak działa i jak sprawdzić regulator napięcia? Jak prawidłowo zapiąć pas bezpieczeństwa oraz jak odblokować i naprawić uszkodzony pas? Jak naprawić błotnik? Usuwanie rdzy, klepanie i reperaturka błotnika Jak hamować silnikiem i czy warto to robić?