Honda Civic X gen. (2017) - nowe zdjęcia

Honda opublikowała pierwsze zdjęcia europejskiego Civica w ruchu, na żywo. Niedawno polski importer opublikował ceny, choć nie chwali się nimi na oficjalnej stronie internetowej. Wywołało to niemałe zainteresowanie, więc zapraszamy do obejrzenia galerii i oceny, czy podoba wam się ten samochód.

Ten artykuł ma 3 strony:

Nowa Honda Civic jest pod wieloma względami generacją przełomową. Auto radykalnie odmieniono, co ostatnio miało miejsce podczas premiery siódmej, a potem ósmej generacji. Teraz znów nadano mu całkowicie nową sylwetkę, która jest kompromisem pomiędzy gustem amerykańskiego i europejskiego klienta.

Nowa Honda Civic jest pod wieloma względami generacją przełomową. Auto radykalnie odmieniono, co ostatnio miało miejsce podczas premiery siódmej, a potem ósmej generacji. Teraz znów nadano mu całkowicie nową sylwetkę, która jest kompromisem pomiędzy gustem amerykańskiego i europejskiego klienta.

Przełomowe są napędy, a takiej zmiany w Hondzie Civic jeszcze nie było. Wolnossące silniki benzynowe odchodzą do historii. Ich miejsce zastąpią mniejsze jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Honda zawsze słynęła z małych i mocnych silników, o których nie mówiło się, że są downsizingowe. Teraz będzie się mówiło, ale faktem jest, że pojemność 1.5 to dla tej marki żadna nowość.

Przełomowe są napędy, a takiej zmiany w Hondzie Civic jeszcze nie było. Wolnossące silniki benzynowe odchodzą do historii. Ich miejsce zastąpią mniejsze jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Honda zawsze słynęła z małych i mocnych silników, o których nie mówiło się, że są downsizingowe. Teraz będzie się mówiło, ale faktem jest, że pojemność 1.5 to dla tej marki żadna nowość.

Nowy silnik 1.5 Turbo rozwija 182 KM i to też nie jest wysilenie, jakiego hondziarze nie znają. Natomiast moment obrotowy wynoszący 240 Nm to już jest nowość. Chyba, że byli już właścicielami dziewiątej generacji w wersji Type R lub diesla.

Nowy silnik 1.5 Turbo rozwija 182 KM i to też nie jest wysilenie, jakiego hondziarze nie znają. Natomiast moment obrotowy wynoszący 240 Nm to już jest nowość. Chyba, że byli już właścicielami dziewiątej generacji w wersji Type R lub diesla.

A propos diesli, na razie Honda nie wprowadza do oferty takiej jednostki i nie wiadomo, czy w przyszłości to nastąpi. Dlaczego? Wystarczy popatrzeć na to, co się dzieje na świecie. Choć diesle mają swój rynek, to stale się on kurczy. Nawet w Europie, kolebce silników wysokoprężnych. Diesle są też na cenzurowanym u prawodawców.

A propos diesli, na razie Honda nie wprowadza do oferty takiej jednostki i nie wiadomo, czy w przyszłości to nastąpi. Dlaczego? Wystarczy popatrzeć na to, co się dzieje na świecie. Choć diesle mają swój rynek, to stale się on kurczy. Nawet w Europie, kolebce silników wysokoprężnych. Diesle są też na cenzurowanym u prawodawców.

Dlatego Honda przygotowała również oszczędną jednostkę benzynową, która częściowo ma zastąpić diesle. Jest to również doładowany silnik, ale o pojemności 1,0 litra. Rozwija bardzo przyzwoite 129 KM, co jest wyższym wysileniem niż w większym silniku. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy sięga wartości 200 Nm. Na razie nie znamy wartości zużycia paliwa, ale można wierzyć, że będzie ono niskie.

Dlatego Honda przygotowała również oszczędną jednostkę benzynową, która częściowo ma zastąpić diesle. Jest to również doładowany silnik, ale o pojemności 1,0 litra. Rozwija bardzo przyzwoite 129 KM, co jest wyższym wysileniem niż w większym silniku. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy sięga wartości 200 Nm. Na razie nie znamy wartości zużycia paliwa, ale można wierzyć, że będzie ono niskie.

Tak jak można wierzyć, że nowy Civic będzie samochodem przestronnym, funkcjonalnym, a przy tym da kierowcy odrobinę sportowych wrażeń z jazdy. Rzut oka na kabinę wystarczy, by wyciągnąć wniosek, że model ten oferuje także luksusową – jak na segment C – atmosferę. Nie zabraknie nowoczesnych rozwiązań technicznych, m. in. adaptacyjne zawieszenie, funkcja auto hold czy bezprzewodowa ładowarka do smartfona oraz wskaźników na miarę współczesnego auta.

Tak jak można wierzyć, że nowy Civic będzie samochodem przestronnym, funkcjonalnym, a przy tym da kierowcy odrobinę sportowych wrażeń z jazdy. Rzut oka na kabinę wystarczy, by wyciągnąć wniosek, że model ten oferuje także luksusową – jak na segment C – atmosferę. Nie zabraknie nowoczesnych rozwiązań technicznych, m. in. adaptacyjne zawieszenie, funkcja auto hold czy bezprzewodowa ładowarka do smartfona oraz wskaźników na miarę współczesnego auta.

Zobacz również: Honda Civic - test

Przypominam, że bazowa cena nowej Hondy Civic 1.0 Turbo to 69 900 zł z przekładnią manualną oraz 74 900 zł z automatem CVT. Mocniejsza odmiana 1.5 Turbo kosztuje odpowiednio 97 500 zł i 102 500 zł. Na auto można już składać zamówienia, a my z niecierpliwością czekamy na pierwszy test.

Przypominam, że bazowa cena nowej Hondy Civic 1.0 Turbo to 69 900 zł z przekładnią manualną oraz 74 900 zł z automatem CVT. Mocniejsza odmiana 1.5 Turbo kosztuje odpowiednio 97 500 zł i 102 500 zł. Na auto można już składać zamówienia, a my z niecierpliwością czekamy na pierwszy test.

Znamy ceny i specyfikacje nowej Hondy Civic X 5D

Poznaliśmy cennik i specyfikację nowej Hondy Civic, która niebawem wypchnie z salonów obecną, dziewiątą generację tego kultowego kompaktu. 69 900 zł…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Szalone połączenia skrajnie różnych modeli Ford Focus RS po zbyt radykalnym obniżeniu Ford Mustang Shelby 50th Anniversary Super Snake Zdjęcia z pierwszych testów nowego Hyundaia i30 Sportowe modele Toyoty, które inspirowały twórców GT86 Co się zmieniło w odświeżonej Toyocie GT86? Komplet zdjęć wnętrza i detali nowej Škody Octavii i Octavii RS Audi A5 i S5 Cabriolet (2017) - premiera otwartej wersji Porsche wzbogaca linię nowego 911 o rodzinę GTS Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa Poprawione Subaru Impreza WRX oraz WRX STi (2017) Czym jeździłby święty Mikołaj, gdyby we krwi miał benzynę? Legendarny Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II na aukcji za 200 000 dolarów Restmod Ford Mustang Mach 1 z 1971 roku McLaren F1 GTR Longtail na nowym zestawie oficjalnych zdjęć Range Rover i fotograf Jonas Bendiksen zapoczątkowali wyjątkowy projekt Ultimate Vistas Austin-Healey Sprite Mark I w słonecznej Hiszpanii Nowy Ford Fiesta w czterech odsłonach Nowe zdjęcia Renault Twingo GT (2017) BMW Abu Dhabi udowadnia, że i8 nie musi być szare Ford Mustang GT przygotowany do kampanii Tune it! Safe! Nowe akcesoria do Mini Cooper S i Countryman Nowe Audi A5 Coupé w polskich górach Prototyp Mazda RT24-P na IMSA

Popularne w tym tygodniu:

Wieści zza oceanu - byliśmy na New York Auto Show