Ford Focus RS po zbyt radykalnym obniżeniu

Pewnych rzeczy się nie robi. Nie dlatego, że się nie da, ale dlatego, że to nie pasuje. Nie montuje się klatki bezpieczeństwa do Rolls-Royce'a, nie zakłada się sportowego wydechu do Nissana Leafa i nie obniża się samochodu stworzonego do szybkiej jazdy po każdej nawierzchni. Nie aż tak radykalnie, jak zrobił to właściciel tego Focusa RS. No i nie takiego samochodu.

Znamy obniżone Porsche i Ferrari, które wyglądają doskonale, ale to są samochody stworzone do jazdy po torze. Niech będzie. W przypadku Forda Focusa RS mamy do czynienia z wszechstronnym autem sportowym, które równie dobrze czuje się na torze asfaltowym jak i szutrowym. Powiedzmy, że obniżenie zawieszenia można przełknąć, ale do pewnego stopnia. Właściciel tego egzemplarza zwyczajnie przegiął...

Znamy obniżone Porsche i Ferrari, które wyglądają doskonale, ale to są samochody stworzone do jazdy po torze. Niech będzie. W przypadku Forda Focusa RS mamy do czynienia z wszechstronnym autem sportowym, które równie dobrze czuje się na torze asfaltowym jak i szutrowym. Powiedzmy, że obniżenie zawieszenia można przełknąć, ale do pewnego stopnia. Właściciel tego egzemplarza zwyczajnie przegiął...

Pewnie chodziło o to, że miał już wcześniejszego Focusa RS, który choć nie miał napędu na cztery koła, to jednak wyglądał po prostu lepiej. Groźniej, agresywniej, bardziej sportowo. Nawet bardziej rajdowo. Miał duże poszerzenia nadkoli i nisko opadający zestaw spojlerów, które nadawały mu mocnej, zwartej, wręcz kulturystycznej prezencji. Tego samego z całą pewnością nie można powiedzieć o nowym Focusie RS.

Pewnie chodziło o to, że miał już wcześniejszego Focusa RS, który choć nie miał napędu na cztery koła, to jednak wyglądał po prostu lepiej. Groźniej, agresywniej, bardziej sportowo. Nawet bardziej rajdowo. Miał duże poszerzenia nadkoli i nisko opadający zestaw spojlerów, które nadawały mu mocnej, zwartej, wręcz kulturystycznej prezencji. Tego samego z całą pewnością nie można powiedzieć o nowym Focusie RS.

Jeżeli właścicielem tej sztuki jest firma TAG Motorsports, to sztuka reklamowania swojego produktu, jakim są prezentowane tu felgi, udała jej się znakomicie. Obręcze prezentują się dobrze, choć ich przestarzały wzór to kwestia gustu, ale na tle tak popsutego wizualnie samochodu, są jedynym elementem, na którym da się zawiesić oko.

Jeżeli właścicielem tej sztuki jest firma TAG Motorsports, to sztuka reklamowania swojego produktu, jakim są prezentowane tu felgi, udała jej się znakomicie. Obręcze prezentują się dobrze, choć ich przestarzały wzór to kwestia gustu, ale na tle tak popsutego wizualnie samochodu, są jedynym elementem, na którym da się zawiesić oko.

Niestety pneumatyczne zawieszenie pasuje do prezentowanego tu modelu gorzej niż do siebie słowa: czterodrzwiowe i coupé. Na szczęście, wszytko da się jeszcze przywrócić do normy i odzyskać jedną ze sztuk tego znakomitego auta. Swoją drogą, tak sobie myślę, że może to i dobrze, że tak się stało. Pewnie jeździć zbyt szybko się tym nie da i być może kiedyś ten egzemplarz będzie jednym z niewielu, który nie zaliczył jeszcze dzwona w trybie drift.

Niestety pneumatyczne zawieszenie pasuje do prezentowanego tu modelu gorzej niż do siebie słowa: czterodrzwiowe i coupé. Na szczęście, wszytko da się jeszcze przywrócić do normy i odzyskać jedną ze sztuk tego znakomitego auta. Swoją drogą, tak sobie myślę, że może to i dobrze, że tak się stało. Pewnie jeździć zbyt szybko się tym nie da i być może kiedyś ten egzemplarz będzie jednym z niewielu, który nie zaliczył jeszcze dzwona w trybie drift.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Ford Focus RS Mk III: wreszcie godny następca Escorta Coswortha

Ford Focus RS od swojej pierwszej generacji miał być najlepszym hot hatchem dostępnym na rynku i godnym następcą Escorta Cosworth. Pierwszy cel można…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Ford Mustang Shelby 50th Anniversary Super Snake Zdjęcia z pierwszych testów nowego Hyundaia i30 Sportowe modele Toyoty, które inspirowały twórców GT86 Co się zmieniło w odświeżonej Toyocie GT86? Komplet zdjęć wnętrza i detali nowej Škody Octavii i Octavii RS Audi A5 i S5 Cabriolet (2017) - premiera otwartej wersji Porsche wzbogaca linię nowego 911 o rodzinę GTS Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa Poprawione Subaru Impreza WRX oraz WRX STi (2017) Czym jeździłby święty Mikołaj, gdyby we krwi miał benzynę? Legendarny Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II na aukcji za 200 000 dolarów Restmod Ford Mustang Mach 1 z 1971 roku McLaren F1 GTR Longtail na nowym zestawie oficjalnych zdjęć Range Rover i fotograf Jonas Bendiksen zapoczątkowali wyjątkowy projekt Ultimate Vistas Austin-Healey Sprite Mark I w słonecznej Hiszpanii Nowy Ford Fiesta w czterech odsłonach Nowe zdjęcia Renault Twingo GT (2017) BMW Abu Dhabi udowadnia, że i8 nie musi być szare Ford Mustang GT przygotowany do kampanii Tune it! Safe! Nowe akcesoria do Mini Cooper S i Countryman Nowe Audi A5 Coupé w polskich górach Prototyp Mazda RT24-P na IMSA Lamborghini Huracán RWD Spyder (2017) - premiera Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Infiniti Prototype 09 (2017): wyścigówka z przeszłości z napędem przyszłości Koncepcje bolidów przyszłości w barwach z przeszłości. Czy wyobrażasz to sobie? Volvo XC60 - galeria zdjęć z wyprawy na Volvo Gdynia Sailing Days