Alfa Romeo Stelvio wjeżdża do polskich salonów - poznaj ceny

Pierwszy SUV w historii Alfy Romeo już niebawem wyjedzie na nasze drogi. Polski oddział marki opublikował ceny wersji startowej o nazwie First Edition. Ile trzeba za nią zapłacić i jak wypada w porównaniu z konkurencją?

Póki co klienci są skazani wyłącznie na wariant First Edition, będący czymś w rodzaju większego odpowiednika Giulii Veloce. Znajdziemy tu bowiem 280-konny, dwulitrowy silnik z doładowaniem, sprzężony z 8-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła. Taka konfiguracja pozwala osiągać setkę w czasie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 230 km/h. Całkiem nieźle.

Włosi obiecują średnie spalanie na poziomie 7-litrów na 100 km, choć w rzeczywistości możecie raczej zapomnieć o takim wyniku. Wątpliwe jednak, aby ktokolwiek decydował się Stelvio z powodu niskiego spalania. Większą rolę odegrają tu zapewne emocje. W przypadku takich aut pieniądze także schodzą na dalszy plan, lecz mimo to warto wiedzieć, na ile wyceniono pierwszego SUV-a Alfy.

Za odmianę First Edition trzeba zapłacić 232 500 zł. W zamian poza atrakcyjnym wyglądem, prestiżowym i wyjątkowym charakterem i świetnym napędem otrzymamy całkiem niezłe wyposażenie. W standardzie alfa oferuje system DNA pozwalający wybrać odpowiedni program jazdy, lampy biksenonowe, sześć poduszek powietrznych, mechaniczny dyferencjał Q2, tempomat, podgrzewaną kierownicę, elektrycznie sterowane fotele z pamięcią, nawigację, 400-watowy system audio oraz wykończenie kabiny w skórze i drewnie.

Imponująca lista, która zdecydowanie usprawiedliwia cenę. Jeśli zestawimy to wszystko z charakterem pojazdu i legendą marki, Stelvio First Edition wydaje się niemalże okazją. BMW X3 oraz Audi Q5 z taką mocą i wyposażeniem stanowią znacznie większy wydatek. Pytanie tylko, czy pozostałe warianty, które trafią na rynek za jakiś czas zostaną wycenione równie atrakcyjnie.

Przyznaję, że byłem sceptycznie nastawiony do nowej oferty Alfy, lecz Stelvio wydaje się mieć wszystko, czego potrzeba, aby odnieść sukces w stale rosnącym segmencie SUV-ów premium. To właśnie ten model może sprawić, że włoska marka powróci do świetności.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ford odświeżył legendę - sprawdź co się zmieniło Nowe Mini Countryman debiutuje w ostrej wersji JCW Opel prezentuje nowego gracza w segmencie małych crossoverów Polskie Pagani Huayra, czyli dzieło sztuki z klocków Lego Sprawdź jak Hyundai wycenił nowego i30 Madryt chce wprowadzić zakaz ruchu pojazdów spalinowych przed 2019 rokiem BMW odświeżyło gamę Serii 4 Valtteri Bottas w Mercedesie, Felipe Massa wraca z emerytury Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Nowy crossover Opla w oficjalnej zapowiedzi Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Wojskowa zieleń na karoserii BMW M5 Tydzień w motorsporcie #6 BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Sprawdź ile trzeba będzie zapłacić za ładowanie Tesli Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Czy Fiat Chrysler Automobiles oszukiwał jak Volkswagen? BMW M2 mocniejsze niż Lamborghini Huracán Lotus prezentuje ostrą, torową wersję modelu Exige Avatar Roadster, czyli nowa propozycja z sercem Focusa RS Wyższe stawki za OC dla kierowców z punktami karnymi Tak wygląda sportowa Toyota Yaris! Czy Muzeum Techniki i Przemysłu w Warszawie zostanie zlikwidowane? Napęd na cztery koła w nowym Oplu Insignii Grand Sport

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?