Sprawdź jak Hyundai wycenił nowego i30

Sprawdź jak Hyundai wycenił nowego i30

Sprawdź jak Hyundai wycenił nowego i30
Aleksander Ruciński
17.01.2017 14:29, aktualizacja: 14.10.2022 14:15

Nowa odsłona kompaktowego Hyundaia wjeżdża do polskich salonów jasno komunikując, że Koreańczycy nie chcą przyciągać klientów tylko ceną. Pieniądze nie będą teraz głównym kryterium zakupu tego modelu.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat Koreańczycy zrobili ogromny postęp. Ich samochody w niczym nie ustępują konkurentom, a sama oferta Hyundaia w postaci chociażby 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów, przemawia do pragmatyków. Nowy i30 dojrzał i już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie udanego, przemyślanego kompaktu. Niestety wszystko to przekłada się na cenę.

Hyundai jest pewny swego, o czym świadczy kwota jaką trzeba zapłacić za wersję podstawową. Chętni muszą wyłożyć co najmniej 65 700 zł. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę, że poprzednik był wyceniony średnio o 10 000 zł taniej (w przypadku sezonowych promocji nawet 15 000) cena może nieco szokować. Z drugiej jednak strony, większość konkurentów jest wyceniona podobnie, a za Hyundaiem przemawia naprawdę bogate wyposażenie.

Obraz

Już w standardzie poza klimatyzacją, radiem czy elektrycznymi szybami otrzymamy takie rozwiązania jak system autonomicznego hamowania, asystent pasa ruchu, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe i tempomat. Teraz bazowa cena zaczyna mieć sens. Co więcej, wynika ona z faktu, że Hyundai całkowicie zrezygnował z odmiany Base, oferowanej w poprzedniku. Cennik nowego i30 startuje więc od wersji Classic+ oraz benzynowego silnika 1,4 o mocy 100 KM. Co ciekawe, jest to jedyna, wolnossąca jednostka w gamie.

Hyundai i30 (2017) - ceny wersji standardowych
Hyundai i30 (2017) - ceny wersji standardowych

Pozostałe benzyniaki to 1-litrowy T-GDI o mocy 120 KM oraz 1,4 T-GDI 140 KM, który będzie oferowany z opcjonalnym, 7-biegowym automatem. Fani diesli mogą natomiast wybierać spośród spośród trzech wariantów motoru 1,6 D: 90 KM, 115 KM oraz 136 KM. Tutaj także znajdziemy opcjonalny automat (niedostępny w 1,6 D 90 KM).

Obraz

Choć bazowe wydanie nie rozczarowuje wyposażeniem, Hyundai oferuje jeszcze trzy, bogatsze odmiany: Comfort, Style i Premium. Topowa, ze 136-konnym dieslem i automatem to wydatek 106 500 zł. Jej wyposażenie jest właściwie kompletne, wliczając w to nawigację, aktywny tempomat, czy system bezkluczykowy.

Przez kilka pierwszych miesięcy klienci będą mogli zdecydować się na limitowane, atrakcyjne wersje premierowe kuszące atrakcyjnym wyglądem i bardziej luksusowym charakterem. W tym przypadku ceny startują od 73 900 zł, a kończą się na 113 400 zł. Oferta Hyundaia wydaje się więc odpowiednio bogata i dopasowana do potrzeb różnych klientów.

Choć nowy i30 został wyceniony znacznie drożej niż poprzednik, nadal wydaje się jedną z najatrakcyjniejszych finansowo propozycji w segmencie kompaktów. Za elementy, które w Hyundaiu otrzymamy w standardzie, większość konkurentów każe sobie słono płacić. Już niebawem będziecie mogli poznać wrażenia Marcina, z pierwszych jazd nowym kompaktem z Korei. Wówczas okaże się, czy i30 ma szanse zagrozić utytułowanym konkurentom.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)