7 modeli samochodów, które nie doczekały roku 2017

Co roku świat motoryzacji opuszcza szereg modeli. Jedne zapadają w pamięć na długo, inne są bez znaczenia dla historii automobilizmu. Jakich samochodów nie kupimy już w salonach w 2017 roku?

Ten artykuł ma 7 stron:

Brytyjskie gran turismo

Aston Martin DB9

Aston Martin wprowadził DB9 do produkcji w 2004 roku. Możemy przysiąc, ze debiut następcy DB7 był wczoraj, a jednak — minęło już dwanaście lat! Model ten bez wątpienia należy do kanonu klasy gran turismo. Zostanie zapamiętany jako piękny, typowo brytyjski wóz, stworzony wręcz idealnie dla Jamesa Bonda.

Za projekt tej maszyny odpowiadał Henrik Fisker. Pierwszą odsłonę DB9 zobaczyliśmy w 2003 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Nadwozie tego wozu było wtedy bardzo gładkie i smukłe. To z czasem się nieco zmieniło.

Aston Martin DB9 po liftingu

W 2013 roku Aston Martin przeprowadził lifting tego modelu. DB9 stało się wyraźniejsze, nieco ostrzejsze od pierwotnego projektu. Warto tu dodać, że na bazie DB9 powstał także agresywnie prezentujący się DBs.

Serce DB9 - wolnossąca widlasta dwunastka

W przypadku tego wozu równie istotne co wygląd, jest jego serce. Początkowo model ten był oferowany z V12 o pojemności 6 l, które generowało 450 KM i 569 Nm. Wraz z liftingiem koni mechanicznych przybyło. Klasyka gatunku GT w 2013 roku dostała zastrzyk mocy, który podbił ten parametr do pułapu 510 KM.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Ostatnie egzemplarze DB9 zjechały z linii produkcyjnej w Gaydon w lipcu minionego roku. Tak prezentowało się 9 ostatnich egzemplarzy, w trakcie finalnej inspekcji:

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Najważniejsze premiery motoryzacyjne 2016 roku W redakcji Autokult.pl #8: temat tygodnia - tydzień z pickupami, Toyota C-HR, Hyundai i20 Active Kierowcy Formuły 1 i ich prywatne samochody Wnętrze nowego Opla Zafiry dla rodziny i profesjonalisty Opel OnStar jako opiekun kierowcy w czasie podróży rodzinnych w nowym Oplu Zafirze Koniec Audi w Le Mans i WEC - żegnamy mistrza Systemy bezpieczeństwa w nowym Oplu Zafirze Czy da się połączyć zalety minivana i auta dla biznesu? Temat tygodnia: tydzień wysokich mocy Temat tygodnia: tydzień z turbo Temat tygodnia: tydzień z samochodami uterenowionymi Najlepszy samochód terenowy świata pochodzi z Polski! Puchar hot hatchów: Peugeot 208 GTi vs Seat Ibiza Cupra [runda 4] W redakcji Autokult.pl #7: temat tygodnia - tydzień wielkich mocy, Mercedes C450 AMG Puchar hot hatchów: DS 3 GT Performance vs Renault Mégane GT [runda 3] W redakcji Autokult.pl #6: temat tygodnia - tydzień z turbo oraz starcie pickupów Puchar hot hatchów: Mini John Cooper Works vs Alfa Romeo Giulietta Veloce [runda 2] W redakcji Autokult.pl #5: wyprawa do Szkocji, turbo-Up!, Fiesta ST200 i Volvo V40 W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z autami uterenowionymi, Audi S8 plus i Autodrom Škody Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 19] Puchar hot hatchów: BMW M140i vs Audi S3 Sportback [runda 1] Temat tygodnia: tydzień z hot hatchami Temat tygodnia: tydzień z tanimi SUV-ami i crossoverami Puchar hot hatchów - wielka wojna małych sportowców - wstęp