Audi A5 i S5 Cabriolet (2017) - premiera otwartej wersji

Audi oprócz koncepcyjnego Q8 zaprezentowało za Oceanem również otwartą odmianę modelu A5 i S5. Kabriolet technicznie niczym się nie różni od Coupé poza dachem, a w USA nie będzie sprzedawana wersja wysokoprężna. Jednak już dziś możemy się mu przyjrzeć, zwłaszcza, że producent opublikował zdjęcia wersji europejskiej.

Ten artykuł ma 2 strony:

Audi A5 i S5 Cabriolet zostały wyposażone w miękki, składany dach materiałowy, zatem mamy do czynienia z klasycznym kabrioletem. W pełni elektrycznie sterowany dach można złożyć w 15 sekund do prędkości 50 km/h. Całość powłoki składającej się z trzech warstw i zapewniającej dobrą izolację akustyczną, chowa się w specjalnie zaprojektowanej kieszeni w bagażniku. Dzięki temu, ma on mieć dużą pojemność, ale amerykański oddział producenta nie podał wartości.

Audi A5 i S5 Cabriolet zostały wyposażone w miękki, składany dach materiałowy, zatem mamy do czynienia z klasycznym kabrioletem. W pełni elektrycznie sterowany dach można złożyć w 15 sekund do prędkości 50 km/h. Całość powłoki składającej się z trzech warstw i zapewniającej dobrą izolację akustyczną, chowa się w specjalnie zaprojektowanej kieszeni w bagażniku. Dzięki temu, ma on mieć dużą pojemność, ale amerykański oddział producenta nie podał wartości.

Dzięki lekkiej konstrukcji i sztywnej płycie podłogowej oraz elementom nadwozia, A5 Cabriolet waży 25 kg mniej niż jego poprzednik, natomiast S5 schudł o 45 kg. Do tego sztywność karoserii wzrosła o 40 proc. i to pomimo większych rozmiarów, zapewniających więcej przestrzeni dla osób siedzących w środku. 3 cm więcej miejsca na nogi wygospodarowano dla pasażerów z tyłu.

Dzięki lekkiej konstrukcji i sztywnej płycie podłogowej oraz elementom nadwozia, A5 Cabriolet waży 25 kg mniej niż jego poprzednik, natomiast S5 schudł o 45 kg. Do tego sztywność karoserii wzrosła o 40 proc. i to pomimo większych rozmiarów, zapewniających więcej przestrzeni dla osób siedzących w środku. 3 cm więcej miejsca na nogi wygospodarowano dla pasażerów z tyłu.

Na rynku amerykańskim, bazowym silnikiem jest benzynowy 2.0 TFSI o mocy 252 KM. Zestrojony z przekładnią S tronic motor rozpędza A5 Cabriolet w 6 sekund do prędkości 60 mil na godzinę. Topowe S5 Cabriolet z 354-konnym silnikiem 3.0 TFSI przyspiesza do tej samej prędkości w 4,8 sekundy. Standardowo jest wyposażone w przekładnię automatyczną Tiptronic. Obie wersje mają także seryjny napęd quattro ze stałym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osie w stosunku 40 do 60 proc. Oczywiście większość momentu trafia na tylną oś.

Na rynku amerykańskim, bazowym silnikiem jest benzynowy 2.0 TFSI o mocy 252 KM. Zestrojony z przekładnią S tronic motor rozpędza A5 Cabriolet w 6 sekund do prędkości 60 mil na godzinę. Topowe S5 Cabriolet z 354-konnym silnikiem 3.0 TFSI przyspiesza do tej samej prędkości w 4,8 sekundy. Standardowo jest wyposażone w przekładnię automatyczną Tiptronic. Obie wersje mają także seryjny napęd quattro ze stałym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osie w stosunku 40 do 60 proc. Oczywiście większość momentu trafia na tylną oś.

Rodzina A5 jest już w zasadzie skompletowana, choć czeka nas jeszcze europejska premiera tego modelu, z pewnością z silnikiem Diesla i przednim napędem. W wyniku afery spalinowej Audi wycofało ze sprzedaży za Oceanem niesławny silnik TDI. U nas może stanowić nawet trzon sprzedaży.

Rodzina A5 jest już w zasadzie skompletowana, choć czeka nas jeszcze europejska premiera tego modelu, z pewnością z silnikiem Diesla i przednim napędem. W wyniku afery spalinowej Audi wycofało ze sprzedaży za Oceanem niesławny silnik TDI. U nas może stanowić nawet trzon sprzedaży.

Na kolejnych zdjęciach możecie zobaczyć jak wygląda wnętrze, choć nie różni się ono od innych wersji A5. Na kolejnej stronie jest komplet fotografii modelu S5 Cabriolet. Jest na czym zawiesić oko, a w moim mocno subiektywnym odczuciu, jest to jedyna ładna wersja nowego Audi A4.

Na kolejnych zdjęciach możecie zobaczyć jak wygląda wnętrze, choć nie różni się ono od innych wersji A5. Na kolejnej stronie jest komplet fotografii modelu S5 Cabriolet. Jest na czym zawiesić oko, a w moim mocno subiektywnym odczuciu, jest to jedyna ładna wersja nowego Audi A4.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic — ewolucja do doskonałości

Walter de Silva zaprojektował w swojej dotychczasowej karierze kilkadziesiąt modeli samochodów. Przy ilu projektach brał udział? Tego pewnie nie wie…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Porsche wzbogaca linię nowego 911 o rodzinę GTS Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa Poprawione Subaru Impreza WRX oraz WRX STi (2017) Czym jeździłby święty Mikołaj, gdyby we krwi miał benzynę? Legendarny Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II na aukcji za 200 000 dolarów Restmod Ford Mustang Mach 1 z 1971 roku McLaren F1 GTR Longtail na nowym zestawie oficjalnych zdjęć Range Rover i fotograf Jonas Bendiksen zapoczątkowali wyjątkowy projekt Ultimate Vistas Austin-Healey Sprite Mark I w słonecznej Hiszpanii Nowy Ford Fiesta w czterech odsłonach Nowe zdjęcia Renault Twingo GT (2017) BMW Abu Dhabi udowadnia, że i8 nie musi być szare Ford Mustang GT przygotowany do kampanii Tune it! Safe! Nowe akcesoria do Mini Cooper S i Countryman Nowe Audi A5 Coupé w polskich górach Prototyp Mazda RT24-P na IMSA Lamborghini Huracán RWD Spyder (2017) - premiera Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera Nowe zdjęcia Škody Octavii - Laurin & Klement oraz detale wnętrza Ford Mustang na SEMA z ponad 1000-konnym motorem Toyota Tacoma w wojskowym stylu od Carlex Design Jeden z ostatnich Fordów Mustangów Shelby GT350 na sprzedaż Kawalkada Maserati pierwszy raz w Polsce Restomod nie musi być sportowy - poznajcie Chevroleta Napco od Legacy Classic Trucks

Popularne w tym tygodniu:

BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera Hyundai Kona (2017) - premiera Corvette C3 - Born in the USA Volkswagen Polo VI (2017) - premiera Citroën C3 Aircross (2017) - premiera