Mercedes AMG GT kusi świeżym wyglądem i zupełnie nową wersją

Mercedes przyjechał do Detroit z odświeżonym wydaniem modelu AMG GT. Przy okazji liftingu uzupełnił gamę o nową wersję, która zostanie zapoczątkowana limitowaną edycją specjalną.

Mowa o GT C Coupe, będącej zamkniętym odpowiednikiem roadstera, którego poznaliśmy kilka miesięcy temu. Auto plasuje się pomiędzy wariantami GT S oraz GT R, stanowiąc tym samym złoty środek dla fanów ostrzejszych konstrukcji. Jak na razie AMG GT C Coupe doczeka się zaledwie 50 egzemplarzy stworzonych, aby uczcić 50-te urodziny AMG.

Pod maską znajdziemy dobrze znany, podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 557 KM, pozwalający osiągać setkę w 3,7 sekundy i rozpędzać się do 317 km/h. Całkiem nieźle. Edycja specjalna kusi jednak także wyglądem. Każdy z 50 egzemplarzy będzie wyróżniał się grafitowym, lekko matowym lakierem nadwozia oraz detalami pokrytymi czarnym chromem. Na deser klienci otrzymają kute felgi o charakterystycznym wzorze, z oznaczeniem edycji specjalnej.

W kabinie natomiast znajdziemy pikowaną skórę w odcieniach czerni i szarości, znakomicie uzupełniających charakter nadwozia. Taka kolorystyka świetnie pasuje do sportowego charakteru AMG GT i stanowi ciekawą, nieco surowszą alternatywę w stosunku do standardowych opcji wykończenia. Wisienkę na torcie stanowi kierownica pokryta alkantarą. Tutaj także nie zabrakło oznaczenia przypominającego, że nie mamy do czynienia ze zwykłym AMG GT.

Odsuwając na bok edycję specjalną trzeba wspomnieć o face liftingu jakiemu poddano całą gamę wersji sportowego Mercedesa. Zmiany ograniczają się do detali, lecz dzięki nim AMG GT zyskał nieco więcej świeżości i zadziorności. Największą nowość stanowi atrapa chłodnicy - większa i bardziej elegancka. Pokaźne są także wloty powietrza zapewniające lepsze chłodzenie hamulców i silnika.

W parze z poprawkami wizualnymi poszły także delikatne modyfikacje techniczne. Czterolitrowy silnik V8 został delikatnie wzmocniony. Teraz bazowe wydanie AMG GT S generuje 476 KM (o 14 KM więcej niż dotychczas), wersja S 522 KM, wersja C 557 KM, a topowa odmiana R aż 585 KM. Spory wybór jak na ten segment. Z racji, że wariant C jest teraz dostępny także z nadwoziem Coupe, powinien cieszyć się sporym wzięciem.

Sprzedaż odświeżonego AMG GT ruszy wiosną tego roku. Na razie trudno powiedzieć czy ceny ulegną zmianie. Delikatny lifting oraz wzbogacenie gamy powinno wyjść temu modelowi na dobre. Choć konkurencja nie śpi, szybki Mercedes wciąż stanowi jedną z ciekawszych propozycji w swoim segmencie.

Zobacz również: Mercedes-Benz GLC 250 AMG Line (2016) - test

Źródło: Mercedes

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Ile kosztuje współczesny samochód WRC w całości i w częściach? Elektryczny mikrobus Volkswagena debiutuje w Detroit Tydzień w motorsporcie #5 Poznajcie najszybszą Kię w historii Tak wygląda samochodowe wnętrze przyszłości według Boscha Oto najmocniejszy Bentley w historii Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku BMW prezentuje wnętrze przyszłości w swoim nowym koncepcie Jeździsz rowerem do pracy? Zarobisz więcej - w taki sposób nagradza się polskich pracowników Polski rynek samochodów osobowych - grudzień 2016 - podsumowanie roku Toyota Concept-i, czyli samochód ze sztuczną inteligencją McLaren zapowiada nową gamę modeli Super Series - pierwszy zadebiutuje już w marcu Faraday Future FF 91 - produkcyjny supersamochód i limuzyna w jednym Oto nowa Kia Picanto, która może namieszać w segmencie małych mieszczuchów Ford Mustang będzie hybrydą! Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju Odświeżony Mercedes GLA w oficjalnej zapowiedzi Chrysler Portal - samochód, który chce być smartfonem Ile trzeba zapłacić za odświeżoną Škodę Octavię Nowe przepisy dla kierowców i nie tylko na rok 2017 Pagani zapowiada Huayrę Roadster Tydzień w motorsporcie #4 Do kraju sprowadzono milion samochodów używanych

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?