Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka

Ekstraluksusowe Audi Q8 concept to zapowiedź nowego, dużego i bardzo komfortowego SUV-a, który wykracza poza standardy tej marki. Dużo mówiło się o tym modelu w kontekście rodzaju napędu, a co z tego wyszło?

Nieoficjalnie zapowiadano napęd wyłącznie elektryczny, ale Audi ostudziło zapał entuzjastów. Q8 jest wyposażone w hybrydowy system plug-in, gdzie znana jednostka benzynowa 3.0 TFSI o mocy 333 KM, jest połączona z umieszczonym pomiędzy nią a skrzynią biegów silnikiem elektrycznym, generującym 136 KM.

Systemowo układ generuje 449 KM i 700 Nm, co pozwala przyspieszyć do 100 km/h w czasie 5,4 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Zgodnie z normą NEDC obowiązującą dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, koncepcyjne Audi zużyje tylko 2,3 litra paliwa na 100 km, emitując przy tym 53 g CO2 na kilometr.

W systemie hybrydowym pracuje zamocowany z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy, zbudowany ze 104 ogniw pryzmatycznych. Jego pojemność wynosząca 17,9 kWh, umożliwia pokonanie maksymalnie 60 km dystansu w trybie jazdy wyłącznie elektrycznej, a całkowity zasięg samochodu ma wynieść nawet 1000 km. Pełne ładowanie mocą wyjściową 7,2 kW, trwa około 2,5 godziny.

Kierujący tym autem, przy pomocy przycisku na kierownicy może wybrać jeden z trzech trybów pracy. EV zapewnia jazdę na napędzie elektrycznym, natomiast Hybrid włącza oba silniki i tak nimi żongluje, by zużyć jak najmniej benzyny. W trybie Battery hold blokuje się poziom naładowania akumulatora, jaki jest w chwili jego uruchomienia.

Audi Q8 wyposażono w tradycyjny system napędu na cztery koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym, ale w uproszczonej wersji. Producent nie informuje o skomplikowanych dyferencjałach, lecz o systemie stabilizacji toru jazdy, który w razie potrzeby, hamuje wewnętrznymi kołami w zakręcie, by utrzymać auto na drodze. Mówi także o zawieszeniu adaptacyjnym - adaptive air suspension sport - opartym na pneumatyce. Ma ono dwa ustawienia do wyboru, gdzie różnica prześwitu pomiędzy nimi to aż 90 mm. Samochód porusza się na 23-calowych obręczach kół z ogumieniem o szerokości 305, które dodaje mu siły i charakteru.

Zobacz również: Nowości Audi na Poznań Motor Show

Muskularna sylwetka o nieco odmiennej stylistyce sugeruje zmiany, jakie czekają nas w nowych modelach Audi. Nadwozie jest tak atletyczne ze względu na szerokość, wynoszącą 204 cm. Stylistyka przedniego pasa nawiązuje do produkcyjnego modelu Q2. Niewielkie reflektory są wyposażone w oświetlenie laserowe, które czeka na rozpowszechnienie w autach seryjnych.

Jeszcze bardziej interesująco wygląda tylny pas świateł OLED. Zintegrowano w nim pełne oświetlenie tylne, jakie jest wymagane zgodnie z przepisami. Oświetlenie zmienia kolor i sposób wyświetlania. Spójne ze stylistyką nadwozia jest również wzornictwo kabiny. Luksusowe wnętrze dla czterech osób daje do dyspozycji cztery fotele i bagażnik o pojemności 680 litrów.

Tylko na kierownicy oraz panelach drzwi znajdziemy jeszcze tradycyjne przyciski, natomiast cała reszta jest sterowana dotykowo. Aż dziw bierze, że pozostawiono klasyczny drążek skrzyni biegów. To element tradycyjny i pełni funkcję stylistyczną, ale także jest wygodną podpórką nadgarstka, podczas obsługi panelu klimatyzacji oraz systemu MMI.

Wszystkie wskaźniki i wyświetlacze są zintegrowane w tzw. black panel, czyli czarną powierzchnię o wysokim połysku, otoczoną aluminiową ramką. Wyłączony wyświetlacz jest niewidoczny. Gdy działa, wpisuje się w stylistykę wnętrza. Ekrany koncentrują się wyłącznie na najważniejszych informacjach.

Dopracowano także wyświetlacz head-up display, który sygnały z nawigacji wyświetla w takim miejscu, jakby znajdywały się one na drodze. Kierowca ma odnieść wrażenie, że wirtualne wskazanie jest rzeczywistym znakiem poziomym. Audi dzięki ekranom dotykowym, zredukowało liczbę przycisków, włączników i dźwigienek. Wnętrze sprawia wrażenie jeszcze bardziej uporządkowanego, a producent zapewnia, że wyświetlacze i pola dotykowe działają perfekcyjnie.

Audi Q8 concept (2017) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ile kosztuje współczesny samochód WRC w całości i w częściach? Elektryczny mikrobus Volkswagena debiutuje w Detroit Tydzień w motorsporcie #5 Poznajcie najszybszą Kię w historii Tak wygląda samochodowe wnętrze przyszłości według Boscha Oto najmocniejszy Bentley w historii Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku BMW prezentuje wnętrze przyszłości w swoim nowym koncepcie Jeździsz rowerem do pracy? Zarobisz więcej - w taki sposób nagradza się polskich pracowników Polski rynek samochodów osobowych - grudzień 2016 - podsumowanie roku Toyota Concept-i, czyli samochód ze sztuczną inteligencją McLaren zapowiada nową gamę modeli Super Series - pierwszy zadebiutuje już w marcu Faraday Future FF 91 - produkcyjny supersamochód i limuzyna w jednym Oto nowa Kia Picanto, która może namieszać w segmencie małych mieszczuchów Ford Mustang będzie hybrydą! Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju Odświeżony Mercedes GLA w oficjalnej zapowiedzi Chrysler Portal - samochód, który chce być smartfonem Ile trzeba zapłacić za odświeżoną Škodę Octavię Nowe przepisy dla kierowców i nie tylko na rok 2017 Pagani zapowiada Huayrę Roadster Tydzień w motorsporcie #4 Do kraju sprowadzono milion samochodów używanych BMW M1, które spędziło w garażu ostatnie 34 lata, zostanie przywrócone do świetności

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Takich zdjęć w ogłoszeniu jeszcze nie było - Saab 9-3 i piękna pani Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso Pierwsze auto elektryczne z Polski może być niemieckie Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Legenda Grupy B do kupienia na aukcji Dlaczego samochody autonomiczne to hybrydy lub auta elektryczne? Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant Polska jak Kalifornia – będziemy mieli samochody autonomiczne na drogach? Tydzień w motorsporcie #19