Porsche wzbogaca linię nowego 911 o rodzinę GTS

Porsche poszerzyło linię modelową nowego 911 o rodzinę GTS, mocniejszą i szybszą od Carrery S. Zmiany objęły nie tylko jednostkę napędową, ale także elementy wyposażenia standardowego.

Rodzina 911 Carrera GTS i 4 GTS, w skład której wchodzą wersje nadwoziowe Coupé, Cabriolet i Targa, jest najmocniejszą przed wyczynową specyfikacją GT3. Moc silnika z doładowaniem wzrasta do 450 KM, czyli o 30 KM w stosunku do Carrery S oraz 20 KM do GTS poprzedniej generacji, jeszcze z jednostką wolnossącą. Nowe GTS będzie oferowane z manualną skrzynią biegów z siedmioma przełożeniami lub automatyczną PDK.

Rodzina 911 Carrera GTS i 4 GTS, w skład której wchodzą wersje nadwoziowe Coupé, Cabriolet i Targa, jest najmocniejszą przed wyczynową specyfikacją GT3. Moc silnika z doładowaniem wzrasta do 450 KM, czyli o 30 KM w stosunku do Carrery S oraz 20 KM do GTS poprzedniej generacji, jeszcze z jednostką wolnossącą. Nowe GTS będzie oferowane z manualną skrzynią biegów z siedmioma przełożeniami lub automatyczną PDK.

Wzrosła nie tylko moc, ale także moment obrotowy do poziomu 550 Nm. Wartość ta jest dostępna od 2150 do 5000 obr./min. Standardem tej specyfikacji jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management), a w nadwoziu coupé jest ono obniżone o 10 mm. Model Carrera 4 GTS Coupé z przekładnią PDK jest najbardziej dynamiczny z rodziny. Sprint do setki ma zajmować 3,6 s. To wynik lepszy o 0,2 s w porównaniu z Carrerą 4S, z pakietem Sport+. Jednak najwyższą prędkość maksymalną osiąga Carrera GTS z przekładnią manualną i napędem na tylną oś. Jest to wartość 312 km/h.

Wzrosła nie tylko moc, ale także moment obrotowy do poziomu 550 Nm. Wartość ta jest dostępna od 2150 do 5000 obr./min. Standardem tej specyfikacji jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management), a w nadwoziu coupé jest ono obniżone o 10 mm. Model Carrera 4 GTS Coupé z przekładnią PDK jest najbardziej dynamiczny z rodziny. Sprint do setki ma zajmować 3,6 s. To wynik lepszy o 0,2 s w porównaniu z Carrerą 4S, z pakietem Sport+. Jednak najwyższą prędkość maksymalną osiąga Carrera GTS z przekładnią manualną i napędem na tylną oś. Jest to wartość 312 km/h.

Nadwozia rodziny GTS to wersje z poszerzonymi nadkolami z tyłu, czyli takie, jakie stosuje się w Carrerze z napędem na cztery koła. Wyróżnikiem stylistycznym są czarne akcenty, przyciemnione światła oraz czarne obręcze kół. Mają one średnicę 20 cali i są standardowo wyposażone w system mocowania z centralną nakrętką. Nowy jest przedni zderzak z bardziej rozbudowanym spojlerem. Z tyłu GTS rozpoznamy po czarnej kratce wlotu powietrza oraz centralnie umieszczonej, podwójnej końcówce układu wydechowego, również w ciemnej tonacji.

Nadwozia rodziny GTS to wersje z poszerzonymi nadkolami z tyłu, czyli takie, jakie stosuje się w Carrerze z napędem na cztery koła. Wyróżnikiem stylistycznym są czarne akcenty, przyciemnione światła oraz czarne obręcze kół. Mają one średnicę 20 cali i są standardowo wyposażone w system mocowania z centralną nakrętką. Nowy jest przedni zderzak z bardziej rozbudowanym spojlerem. Z tyłu GTS rozpoznamy po czarnej kratce wlotu powietrza oraz centralnie umieszczonej, podwójnej końcówce układu wydechowego, również w ciemnej tonacji.

Jeżeli nie zdołacie przeczytać napisu lub będziecie jechać nocą, po wyprzedzeniu przez 911 GTS możecie nadal rozpoznać, czy była to wersja z napędem na cztery koła czy na tylną oś. Pasek świetlny łączący tylne lampy zarezerwowano dla wersji 4 GTS, natomiast w 2WD jest to czarna listwa.

Jeżeli nie zdołacie przeczytać napisu lub będziecie jechać nocą, po wyprzedzeniu przez 911 GTS możecie nadal rozpoznać, czy była to wersja z napędem na cztery koła czy na tylną oś. Pasek świetlny łączący tylne lampy zarezerwowano dla wersji 4 GTS, natomiast w 2WD jest to czarna listwa.

Pasażerowie każdego 911 Carrera GTS będą mogli obserwować stoper pakietu Sport Chrono, który stanowi wyposażenie seryjne, a kierowca będzie mógł zapisać dane z przejazdu okrążenia i analizować je dzięki specjalnej aplikacji na smartfona. Na siedzeniach wyszyto logo GTS, a tapicerka zawsze ma ciemną tonację, podobnie jak dodatki karoserii. W kabinie znajdziemy wiele elementów wykonanych ze szczotkowanego aluminium lub obszytych Alcantarą.

Pasażerowie każdego 911 Carrera GTS będą mogli obserwować stoper pakietu Sport Chrono, który stanowi wyposażenie seryjne, a kierowca będzie mógł zapisać dane z przejazdu okrążenia i analizować je dzięki specjalnej aplikacji na smartfona. Na siedzeniach wyszyto logo GTS, a tapicerka zawsze ma ciemną tonację, podobnie jak dodatki karoserii. W kabinie znajdziemy wiele elementów wykonanych ze szczotkowanego aluminium lub obszytych Alcantarą.

Samochody już teraz można zamawiać w Niemczech, natomiast w Polsce taka możliwość pojawi się pewnie lada dzień. Cena najtańszej odmiany 911 Carrera GTS to 124 451 euro. Jest to o 13 685 euro więcej niż kosztuje Carrera S. To jednocześnie równowartość 545 000 zł, jednak poczekajmy na polski cennik.

Samochody już teraz można zamawiać w Niemczech, natomiast w Polsce taka możliwość pojawi się pewnie lada dzień. Cena najtańszej odmiany 911 Carrera GTS to 124 451 euro. Jest to o 13 685 euro więcej niż kosztuje Carrera S. To jednocześnie równowartość 545 000 zł, jednak poczekajmy na polski cennik.

Zobacz również: Porsche 911 Targa 4S - wydech

Porsche 911 Carrera 4S (2016) - test, opinia, cena, spalanie

Trudno już zliczyć wszystkie generacje i liftingi Porsche 911, ale trzeba przyznać, że każda zmiana wprowadza coś na plus. Coś, co sprawia, że…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa Poprawione Subaru Impreza WRX oraz WRX STi (2017) Czym jeździłby święty Mikołaj, gdyby we krwi miał benzynę? Legendarny Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II na aukcji za 200 000 dolarów Restmod Ford Mustang Mach 1 z 1971 roku McLaren F1 GTR Longtail na nowym zestawie oficjalnych zdjęć Range Rover i fotograf Jonas Bendiksen zapoczątkowali wyjątkowy projekt Ultimate Vistas Austin-Healey Sprite Mark I w słonecznej Hiszpanii Nowy Ford Fiesta w czterech odsłonach Nowe zdjęcia Renault Twingo GT (2017) BMW Abu Dhabi udowadnia, że i8 nie musi być szare Ford Mustang GT przygotowany do kampanii Tune it! Safe! Nowe akcesoria do Mini Cooper S i Countryman Nowe Audi A5 Coupé w polskich górach Prototyp Mazda RT24-P na IMSA Lamborghini Huracán RWD Spyder (2017) - premiera Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera Nowe zdjęcia Škody Octavii - Laurin & Klement oraz detale wnętrza Ford Mustang na SEMA z ponad 1000-konnym motorem Toyota Tacoma w wojskowym stylu od Carlex Design Jeden z ostatnich Fordów Mustangów Shelby GT350 na sprzedaż Kawalkada Maserati pierwszy raz w Polsce Restomod nie musi być sportowy - poznajcie Chevroleta Napco od Legacy Classic Trucks Porsche 911 GT3 Cup (2017) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Hyundai i30 N (2017) - premiera