Oto nowa Kia Picanto, która może namieszać w segmencie małych mieszczuchów

Kia opublikowała pierwsze oficjalne zdjęcia nowej odsłony Picanto. Auto wygląda zaskakująco dobrze. Będzie z pewnością jednym z najmocniejszych graczy w segmencie A.

Trzecia generacja koreańskiego malucha zadebiutuje podczas marcowego salonu w Genewie. Już dziś jednak wiemy czego się spodziewać. Kia postawiła na wyrazisty, agresywny design, który pozwoli wyróżnić się wśród konkurentów. Ostro narysowany przód robi wrażenie. Pytanie tylko na ile jest to zasługa dodatkowego ospojlerowania odmiany GT-Line. Aby to ocenić trzeba będzie poczekać na pierwsze fotografie standardowych wersji.

Przednia część nadwozia zmieniła się dość znacząco w stosunku do dotychczasowego wydania. Więcej z poprzednika zachował tył. Nie oznacza to jednak nudy i prostoty. Stylistyka Picanto jest bez wątpienia ciekawa. Co ważne, to samo można powiedzieć o wnętrzu — nad wyraz dojrzałym jak na tak mały samochód.

Nadwozie mierzy 3595 mm długości, a więc tyle samo co dotychczas. Wydłużono jednak rozstaw osi, który obecnie wynosi 2400 mm. Powinno się to przełożyć na większą przestrzeń w kabinie. Zagości tam trójramienna kierownica, wstawki imitujące aluminium, czy sportowo wyprofilowane, dwukolorowe fotele. Wszystko to sprawia, że kabina małej Kii ma klimat. Co ważne, szczególnie jak na azjatycką konstrukcję, nie sprawia wrażenia kopii któregoś z europejskich konkurentów.

Kia obiecuje także bogate wyposażenie. Na pokładzie znajdziemy automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, czy rozbudowany system multimedialny z nawigacją. Na razie nie znamy szczegółów dotyczących rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, choć i na tym polu Picanto nie powinno zawieść.

Wiadomo, że pod maską znajdziemy litrowy, benzynowy silnik w wydaniu wolnossącym jak i doładowanym, choć na szczegóły dotyczące mocy i osiągów trzeba jeszcze poczekać. Niewykluczone, że pod maskę trafią także inne motory.

Nowe Picanto zapowiada się bardzo interesująco i może znacząco namieszać w niełatwym segmencie aut miejskich. Wiele zależy jednak od ceny. Jeśli ta okaże się rozsądnie skalkulowana, Kia ma szanse na sukces. Wszystko stanie się jasne już w marcu.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ford Mustang będzie hybrydą! Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju Odświeżony Mercedes GLA w oficjalnej zapowiedzi Chrysler Portal - samochód, który chce być smartfonem Ile trzeba zapłacić za odświeżoną Škodę Octavię Nowe przepisy dla kierowców i nie tylko na rok 2017 Pagani zapowiada Huayrę Roadster Tydzień w motorsporcie #4 Do kraju sprowadzono milion samochodów używanych BMW M1, które spędziło w garażu ostatnie 34 lata, zostanie przywrócone do świetności Władimir Putin sprzedaje swojego Pullmana Nowy koncept Infiniti zapowiada następcę QX50 Mini przedstawia swoją nową maszynę na Rajd Dakar Kochasz Alfę Romeo? Ten zegarek jest dla Ciebie Elektryczny Hyundai Ioniq wjeżdża do polskich salonów FCA sprzeda Alfę Romeo, aby spłacić długi? Ferrari 275 RW Competizione w szczegółach Wnętrze Audi R8 zmodyfikowane przez Neidfactor Elektryczny mikrobus Volkswagena zadebiutuje w Detroit Porsche podtrzymuje świąteczny klimat z Panamerą Executive Vanderhall Venice, czyli nowa propozycja w segmencie trójkołowców Trzecia generacja ładowarek Tesli naładuje Twój samochód w kilka minut Suzuki oficjalnie przedstawiło nowego Swifta (2017) Tydzień w motorsporcie #3

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder