Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju

Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju

Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju
Źródło zdjęć: © fot. Kamil Kobeszko
Marcin Łobodziński
03.01.2017 15:59, aktualizacja: 14.10.2022 14:13

Według informacji pochodzących ze stowarzyszenia producentów samochodów w Szwecji, Volvo po raz pierwszy od 50 lat nie będzie najchętniej kupowanym modelem w kraju. Bardzo popularne ostatnio V70 zostało wyprzedzone przez Volkswagena Golfa.

Volkswagen Golf od wielu lat dominuje na rynku europejskim, ale do 2016 roku nie w Szwecji. W ostatnim czasie najchętniej wybieranym przez bogatych Skandynawów modelem było kombi - Volvo V70. Jednak w ostatnim czasie zostało ono wycofane i zastąpione modelem V90, co nie zmienia faktu, że nawet w połączeniu z S90 i V70 Volvo, zostało wyprzedzone przez kompaktowego Golfa.

Co ciekawe, ostatnio podobna sytuacja miała miejsce w 1962 roku, kiedy to również Volvo zostało pokonane na rynku przez poprzednika Golfa – Volkswagena Beetle. Szwedzka marka i tak pozostaje liderem ogólnym, z 21,5-procentowym udziałem w rynku. Volkswagen ma jeszcze daleko do takich wyników, choć zajmuje bardzo dobre drugie miejsce, z 15,7-procentowym udziałem.

Mogłoby się wydawać, że skoro w Szwecji najchętniej wybiera się drogie samochody marki Volvo, to znaczy, że rynek jest skromny. Tymczasem w 2016 roku zarejestrowano tam 372 tys. samochodów. To wynik o 8 proc. lepszy niż odnotowano w roku 2015. Dla porównania, w Polsce prognozuje się tegoroczne, rekordowe wyniki na poziomie około 400 tys. nowych aut. U nas Volvo jest czwartą najchętniej wybieraną marką premium.

Jednocześnie warto podkreślić, że Szwecja nie jest największym rynkiem zbytu dla ich rodzimej marki. Więcej Volvo sprzedaje się w drugiej ojczyźnie tego producenta, czyli w Chinach. Przypominamy, że firma należy do chińskiego przedsiębiorstwa Geely i odkąd została przejęta, notuje bardzo szybkie tempo rozwoju.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (39)