Szukamy używanego pick-upa do kwoty 10 000, 20 000 i do 30 000 złotych

Szybki przegląd rynku pick-upów pozwala wysunąć prosty wniosek – nie są to tanie samochody. Ich wartość w dużej mierze stanowi możliwość rejestracji ich jako aut ciężarowych, co dla osoby prowadzącej choćby jednoosobową działalność gospodarczą, stanowi duży atut. Inna sprawa, że takie pojazdy starzeją się bardzo powoli. Czy da się kupić coś sensownego w przedziale do 10 000, 20 000 i do 30 000 zł?

Ten artykuł ma 3 strony:

Używany pick-up do 10 000 zł

Nie ma się co łudzić, że można kupić pełnowartościowego pick-upa za 10 000 zł. Pojedyncze egzemplarze japońskich samochodów terenowych z lat 90. – Mitsubishi L200, Nissan Navara/Pickup – to prawie wszystko w tym temacie. Są też nieliczne konstrukcje amerykańskie, takie jak Chevrolet S10/Blazer. To zazwyczaj auta wyceniane pod kątem stanu technicznego, który pozostawia wiele do życzenia.

Mitsubishi L200 drugiej generacji to jedna z lepszych propozycji do 10 000 zł.

Zmorą aut z Japonii jest oczywiście korozja. Proste i żywotne silniki Diesla to mocna strona tych maszyn, choć mogą być z nimi problemy, wynikające z wyeksploatowania, co należy uznać za naturalne. Zasadniczo napęd w takim samochodzie to podstawa – najważniejsze, by jeździł. Na nim należy się skupić. W tym zakresie polecamy solidne konstrukcje amerykańskie z benzynowymi motorami. Należy jednak pamiętać, że napęd 4×4 nie jest standardem za oceanem.

Korozja nadwozia nie jest tak groźna jak ramy, która może się nawet złamać. Jeżeli kupujecie takie auto, bezwzględnie obejrzyjcie, jak wygląda pod spodem. Wierzch jest mniej istotny. Zanim zakupicie pojazd z mocno zużytym zawieszeniem, sprawdźcie ceny poszczególnych części. W zależności od modelu, mogą one kosztować niewiele, ale też bardzo dużo.

Bardziej osobowy pick-up od Isuzu, sprzedawany był również jako Opel Campo. To kompromis pomiędzy prawdziwą terenówką, a szosowym pick-upem.

Jeżeli nie potrzebujecie auta do jazdy po złych drogach i bezdrożach, a głównie do wożenia materiałów czy narzędzi, można się rozejrzeć za Škodą Felicią czy nawet Polonezem Truckiem. Są to konstrukcje przestarzałe, ale nie wygenerują dużych kosztów eksploatacji.

To samo dotyczy osobowej Mazdy serii B czy Opla Campo, bazującego na Isuzu Pickup. W tym przypadku może jednak być problem ze znalezieniem niektórych części.

Przykładowe, aktualne oferty do 10 000 zł:

Chevrolet S10: rocznik 1997, silnik benzynowy 4,3 litra, cena 7800 zł
Nissan King Cab: rocznik 1997, silnik Diesla 2,5 litra, cena 4000 zł
Opel Campo: rocznik 1998, silnik Diesla 3,0 litra, cena 8400 zł
Škoda Felicia: rocznik 1999, silnik Diesla 1,9 litra, cena 2300 zł
Polonez Truck: rocznik 1996, silnik benzynowy 1,6 litra, cena 1400 zł

Zobacz również: Ford Focus ST 2.0 TDCI - test

Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT — gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle

W motoryzacji najciekawsze są auta nietuzinkowe, które wyróżniają się z samochodowego tłumu niczym ostentacyjnie przerobiona terenówka w gęstym…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997] BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używana Toyota Prius II [2004-2009] - poradnik kupującego Silniki 1.6 w kompaktach: diesel czy benzyna? [cz.2] Kupujemy klasyka: Fiat 500 [1957-1975] Przegląd rynku polskich aut klasycznych - poradnik kupującego Duże silniki w dużych autach: benzyna czy diesel? [cz. 3] Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Silniki 2.0 w autach klasy średniej: benzyna czy diesel? [cz. 3] Praktyczne, używane minivany segmentu B – cztery dobre propozycje Mały diesel czy mała benzyna? – co wybrać [cz.1] Prawie jak limuzyny – oryginalne używane sedany za niewielkie pieniądze Używany Peugeot 508 [2011-2015] - poradnik kupującego Używany Nissan Micra K11 [1992-2003] – poradnik kupującego Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Mocne auta za rozsądne pieniądze - przegląd rynku używanych Używane Volvo 740/940 [1984-1998] - poradnik kupującego Dobre samochody używane z benzynowym silnikiem turbo Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4

Popularne w tym tygodniu:

BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używane Volvo S80 I [1998-2005] - poradnik kupującego Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używana Toyota Celica VII [1999-2005] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997] Używana Toyota Prius II [2004-2009] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego