Chrysler Portal - samochód, który chce być smartfonem

Chrysler Portal do odpowiedź na wymagania pokolenia milenium, które zawsze i wszędzie chce mieć kontakt ze znajomymi, a jednocześnie nie wyobraża sobie życia bez internetu.

Niektórzy z was jeszcze pamiętają czasy, gdy telefony komórkowe służyły wyłącznie do wykonywania połączeń między ich użytkownikami. Później pojawiły się takie funkcje jak SMS, a także MMS, który pozwalał przesyłać obrazy wykonane wbudowanym aparatem marnej jakości. Technika poszła w ciągu ostatnich lat mocno do przodu i tradycyjny telefon komórkowy zastąpiono smartfonem, którego procesor jest szybszy niż komputery NASA w latach 90., a aparat fotograficzny konkuruje z lustrzankami.

Obecnie smartfon to nie tyle telefon, co multifunkcyjne urządzenie towarzyszące nam w życiu codziennym. Dzięki aplikacjom i dostępowi do internetu, mamy dostęp do ogromnej bazy wiedzy, możemy zarządzać własnym domem czy wykonywać wiele codziennych obowiązków bez wychodzenia z domu. Duże grono osób nie wyobraża sobie dnia spędzonego bez smartfona, który powoli zastępuje żywego partnera.

Podobna ewolucja następuje w motoryzacji. Samochód przestaje być wyłącznie samochodem. Dziś widzimy, że staje się m. in. gadżetem, sposobem na wyrażenie siebie, dlatego niech was nie dziwi moda na crossovery. Są po prostu fajniejsze od tradycyjnych segmentów, a możliwości indywidualizacji pozwalają dopasować auto do własnego gustu. Samochód staje się narzędziem, które coraz więcej osób bierze w abonament na krótki okres, a gdy dany model przestaje być modny, wymienia go na nowszy. Niech więc was nie dziwi, że nie robi się już aut na długie lata.

Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy wśród mikroprzedsiębiorstw

Podmioty CFM coraz chętniej kierują swoje oferty do małych i średnich przedsiębiorstw a nawet mikroprzedsiębiorstw. Nic dziwnego, według Głównego…

Obecnie wchodzimy w etap tworzenia z samochodu czegoś pomiędzy domem lub miejscem pracy a smartfonem. Wiele osób spędza w aucie sporo czasu, a jednocześnie chciałoby korzystać z aplikacji i mieć stały dostęp do internetu. Przykładem odpowiedzi na te potrzeby pokolenia milienium jest koncepcyjny Chrysler Portal.

Auto zbudowano wspólnie z firmą Panasonic, która odpowiada za elektronikę i rozrywkę. Dzięki wbudowanym kamerom i mikrofonom, użytkownik komunikuje się z pojazdem gestami lub głosowo. Po otwarciu drzwi auto rozpoznaje twarz kierowcy i dostosowuje wszystkie ustawienia, jakie wcześniej skonfigurował.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Rozbudowany system multimedialny pozwala podczas podróży czuć się tak, jakbyśmy mieli w ręku smartfon. Zrobienie zdjęcia i opublikowanie go na Instagramie nie jest żadnym problemem, dzięki funkcji aparatu fotograficznego w kamerach pokładowych. Z łatwością zrobimy zakupy czy zamówimy obiad w restauracji, a także zapłacimy za wszystko kartą.

Obrazy i informacje wyświetlane są na dwóch ekranach, które tworzą deskę rozdzielczą. Ich obsługa nie ma wiele wspólnego z obsługą samochodu, za to odnajdzie się tu każdy, kto posiada smartfona lub tablet. Nawet tryb pracy skrzyni biegów wybiera się używając przycisków dotykowych.

Na pytanie o bezpieczeństwo takiej podróży, gdzie nie tylko pasażerowie, ale także kierowca chce korzystać z wszystkich funkcji typowych dla smartfonów, Chrysler odpowiada autonomią. Już rzut oka na instrumenty wskazuje, że nie jest to tak zwane auto kierowcy. To auto każdego pasażera, wiezionego przez komputer. Kierownica to prosty wolant, który ma przede wszystkim nie przeszkadzać,a przy okazji wyglądać stylowo. Nie ma tradycyjnego drążka skrzyni biegów, ale pedały na razie jeszcze są normalne. Poczekajmy kilka lat, a znikną z podłogi.

Chrysler Portal przejedzie samodzielnie nawet do 250 mil, czyli ponad 400 km, korzystając z energii elektrycznej. Stworzenie takiego samochodu z napędem spalinowym byłoby przynajmniej faux pas. Baterię można naładować w 20 minut na zasięg 240 km.

Patrząc na Portala jak na każdy samochód, nietrudno zauważyć, że jest to duże auto, choć niekoniecznie rodzinne. Może stanowić centrum rozrywki dla użytkownika i jego znajomych. Zmieści się sześć osób, a przy rozstawie osi wynoszącym 3 metry, można się spodziewać czterech komfortowych miejsc oraz dwóch dodatkowych. Chrysler pomyślał oczywiście o rodzinie, która umieściłaby dzieci w trzecim rzędzie siedzeń. Dzięki przygotowanym specjalnie dla nich kamerom, rodzice mogliby stale monitorować to, co się tam dzieje.

Chrysler Portal to przykład multifunkcyjnego samochodu dla pokolenia milienium, które oczekuje, żąda i wymaga. Auto tworzone od wewnątrz na zewnątrz, które może być trzecim miejscem spędzania czasu, obok domu i pracy. O tym, że nie jest to już tylko pojazd, niech świadczy fakt, że koncern FCA szykuje premierę tego modelu nie na nadchodzący salon samochodowy w Detroit, lecz targi elektroniki CES w Las Vegas.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ile trzeba zapłacić za odświeżoną Škodę Octavię Nowe przepisy dla kierowców i nie tylko na rok 2017 Pagani zapowiada Huayrę Roadster Tydzień w motorsporcie #4 Do kraju sprowadzono milion samochodów używanych BMW M1, które spędziło w garażu ostatnie 34 lata, zostanie przywrócone do świetności Władimir Putin sprzedaje swojego Pullmana Nowy koncept Infiniti zapowiada następcę QX50 Mini przedstawia swoją nową maszynę na Rajd Dakar Kochasz Alfę Romeo? Ten zegarek jest dla Ciebie Elektryczny Hyundai Ioniq wjeżdża do polskich salonów FCA sprzeda Alfę Romeo, aby spłacić długi? Ferrari 275 RW Competizione w szczegółach Wnętrze Audi R8 zmodyfikowane przez Neidfactor Elektryczny mikrobus Volkswagena zadebiutuje w Detroit Porsche podtrzymuje świąteczny klimat z Panamerą Executive Vanderhall Venice, czyli nowa propozycja w segmencie trójkołowców Trzecia generacja ładowarek Tesli naładuje Twój samochód w kilka minut Suzuki oficjalnie przedstawiło nowego Swifta (2017) Tydzień w motorsporcie #3 Wnętrze Porsche Cayenne w polskim wydaniu Prawie nowe Renault 5 Turbo II trafi na aukcję Oto Japończyk, który od 47 lat jeździ tą samą Toyotą Odświeżona Mazda 3 wjeżdża do polskich salonów

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość