Ile trzeba zapłacić za odświeżoną Škodę Octavię

Odświeżona Škoda Octavia narobiła ostatnio sporego zamieszania. Wszystko za sprawą przodu, który nie każdemu przypadnie do gustu. Wątpliwe jednak, żeby face lifting wpłynął na wyniki sprzedaży czeskiego bestsellera. W końcu mało kto wybierał ten model z uwagi na wygląd. Większą rolę odgrywał tu stosunek ceny do jakości. Jak kształtuje się on obecnie?

Face lifting najpopularniejszego auta na polskim rynku, przyniósł nie tylko kontrowersyjny przód i kilka kosmetycznych poprawek, ale i niestety delikatny wzrost cen. Škoda już dawno wyszła z roli gorszego dziecka Niemców, którego głównym atutem są kwoty jakie trzeba zostawić w salonie. Nie dziwi więc, że ceny odświeżonej Octavii nie wyróżniają się na tle konkurencji.

Czeska propozycja jest droższa niż dotychczas, ale nadal nie tak droga, żeby robić z tego tragedię. Tym bardziej, że w Octavii dostajemy więcej samochodu niż w przypadku większości konkurentów, ponieważ jest to nad wyraz wyrośnięty kompakt. Bazową odmianę wyceniono na 66 670 złotych. W zamian otrzymamy benzynowy silnik 1,2 o mocy 85 KM oraz podstawową wersję wyposażenia Active, oferującą komplet poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, światła dzienne LED, tylne światła LED, hamulec antykolizyjny, radio z 6,5-calowym wyświetlaczem i Bluetooth oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka.

Cennik Škoda Octavia

Chętni na więcej mają naprawdę spory wybór. Łącznie Škoda oferuje 18 różnych wariantów napędu o mocach od 85 KM do 184 KM (bez odmiany RS). Klienci mogą wybierać zarówno spośród bogatej gamy benzyniaków i diesli, jak również wersji zasilanej gazem CNG opartej na 110-konnym motorze 1,4 TSI. Zapłacimy za nią co najmniej 84 020 zł. Oczywiście nie brakuje także automatycznych przekładni DSG i odmian z napędem na cztery koła. W tym wypadku kwoty nie są jednak już tak atrakcyjne i nierzadko przekraczają 100 000 złotych.

Cennik Škoda Octavia Combi

Odświeżona Octavia podobnie jak dotychczas będzie dostępna zarówno w nadwoziu liftback jak i kombi. To drugie jest średnio o 4000 droższe. Najdroższe wydanie jakie znajdziemy w cenniku to właśnie kombi z dwulitrowym turbodieslem, napędem na cztery koła i przekładnią DSG. Trzeba za nie wyłożyć 122 460 zł. Dużo?

Ceny konkurentów kształtują się na podobnym poziomie, choć niewielu z nich tak znacząco wykracza wymiarami poza ramy segmentu C. Drugą niewątpliwą zaletę Octavii stanowi rozbudowana gama wersji napędowych, co pozwala dobrze dopasować ofertę do potrzeb klienta. Nie będę zdziwiony jeśli mimo mało urodziwego przodu i modyfikacji cennika, model utrzyma się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży w Polsce. Szczegółowy cennik znajdziecie tutaj.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: Škoda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowe przepisy dla kierowców i nie tylko na rok 2017 Pagani zapowiada Huayrę Roadster Tydzień w motorsporcie #4 Do kraju sprowadzono milion samochodów używanych BMW M1, które spędziło w garażu ostatnie 34 lata, zostanie przywrócone do świetności Władimir Putin sprzedaje swojego Pullmana Nowy koncept Infiniti zapowiada następcę QX50 Mini przedstawia swoją nową maszynę na Rajd Dakar Kochasz Alfę Romeo? Ten zegarek jest dla Ciebie Elektryczny Hyundai Ioniq wjeżdża do polskich salonów FCA sprzeda Alfę Romeo, aby spłacić długi? Ferrari 275 RW Competizione w szczegółach Wnętrze Audi R8 zmodyfikowane przez Neidfactor Elektryczny mikrobus Volkswagena zadebiutuje w Detroit Porsche podtrzymuje świąteczny klimat z Panamerą Executive Vanderhall Venice, czyli nowa propozycja w segmencie trójkołowców Trzecia generacja ładowarek Tesli naładuje Twój samochód w kilka minut Suzuki oficjalnie przedstawiło nowego Swifta (2017) Tydzień w motorsporcie #3 Wnętrze Porsche Cayenne w polskim wydaniu Prawie nowe Renault 5 Turbo II trafi na aukcję Oto Japończyk, który od 47 lat jeździ tą samą Toyotą Odświeżona Mazda 3 wjeżdża do polskich salonów Dartz prezentuje kolejne dzieło, od którego rozbolą Was oczy

Popularne w tym tygodniu:

Nowy Mercedes SL 500 i historia, w którą trudno uwierzyć Dodge Challenger SRT Demon – najszybszy produkcyjny samochód świata Łada Niva obchodzi 40. urodziny i nadal ma się dobrze Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Sportowy Jaguar z silnikiem 2.0 pokazuje różnice pomiędzy USA i Europą Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde Saoutchik (1928) wystawiony na sprzedaż Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder: "święta trójca" supersamochodów na jednej aukcji Volvo rozpoczyna produkcję nowego XC60 w 90. rocznicę powstania marki Tydzień w motorsporcie #18 Genialne koncepty Jeepa w siedmiu odsłonach