Najważniejsze premiery motoryzacyjne 2016 roku

Ten artykuł ma 3 strony:

Samochody sportowe

Bugatti Chiron

Ta premiera to dla rynku margines, kompletnie nieznacząca nowość, która nie zbuduje sprzedaży koncernu. Jest jednak jednocześnie absolutnym numerem jeden wśród najgorętszych i najbardziej wyczekiwanych debiutów. Chiron to model, o którym mówiło się od lat. Spekulacje odnośnie tego wozu trwały już długo przed końcem wytwarzania jego poprzednika — Veyrona.

I oto jest — następca współczesnego króla hipersamochodów. Stylistyczne arcydzieło, co przyzna każdy, kto już widział ten wóz na żywo, i petarda pod względem osiągów. Chirona zasila motor W16 o pojemności 8 litrów, doładowany czterema turbosprężarkami, generujący 1500 KM i 1600 Nm. 100 km/h ma osiągać w mniej niż 2,5 s. Oficjalnie nie znamy jeszcze praktycznej prędkości maksymalnej tego wozu (szacuje się ją na około 430 km/h), ale by zrobić wrażenie, wystarczy, że jego prędkościomierz jest wyskalowany do 500 km/h.

Przeczytaj więcej o Bugatti Chironie:

Bugatti Chiron (2016) - następca króla oficjalnie przedstawiony

Czekaliśmy na ten moment bardzo długo. Bugatti wreszcie przedstawiło następcę hipersamochodu, który w pewien sposób stał się definicją swojej epoki…

Aston Martin DB11

W minionym roku Aston Martin zakończył produkcję rodziny modeli DB9. To wyjątkowe gran turismo stało się synonimem stylu i dobrego smaku we współczesnej motoryzacji. Jak z resztą każdy angielski wóz tej klasy. Następca miał więc do przejęcia nie lada spuściznę.

DB11 zrobił to z łatwością. Na żywo robi niesamowite wrażenie — chociaż jest potężny i elegancki, jak na gran turismo przystało, nie jest ociężały. Jego nadwozie wygląda lekko.

Rewolucja, którą DB11 zasłużył sobie na miejsce w tym zestawieniu, to jednak nie stylistyka, a mechanika. Jest to pierwszy drogowy model Astona Martina od lat, który został wyposażony w doładowanie. Jeszcze dwa lata temu nikt nie sądziłby, że ta marka zdecyduje się odejść, przynajmniej częściowo, od motorów wolnossących. Trzeba przy tym przyznać, że downsizing w wykonaniu Astona Martina jest wyjątkowo spektakularny — V12 TwinTurbo z DB11 ma 5,2 l pojemności i generuje 608 KM oraz 700 Nm.

Zobacz również: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 BOSE - test

Przeczytaj więcej o Astonie Martinie DB11:

Aston Martin DB11 (2016) - premiera

Era turbo dotyczy wszystkich, nawet najbardziej opornych marek. Dotyka nie tylko konserwatywnych producentów, ale także tych, którzy tworzą samochody…

Audi A5

Tworząc nowe A5 Audi stanęło przed trudnym wyzwaniem. To Coupé oraz Sportback, które sprzedawały się bardzo dobrze i były cenione za klasyczne kształty. Sam jego autor — maestro Walter de Silva, uważa, że jest to najładniejszy model, jaki kiedykolwiek zaprojektował. Odważne stwierdzenie, jak na człowieka, który od 1972 roku projektował auta między innymi dla Audi, Alfy Romeo i Lamborghini.

Nowa generacja A5 jest lżejsza od poprzednika i bardziej zaawansowana technicznie. Audi zaszczepiło w tym modelu szereg nowych rozwiązań, które przypadną do gustu miłośnikom elektroniki, ale zadbało także o kierowców szukających mocnych wrażeń za sterami sportowego wozu. Samo 5-wahaczowe zawieszenie jest lżejsze o 12 kg od rozwiązania stosowanego w poprzedniej generacji A5.

Przeczytaj więcej o nowym Audi A5:

Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic — ewolucja do doskonałości

Walter de Silva zaprojektował w swojej dotychczasowej karierze kilkadziesiąt modeli samochodów. Przy ilu projektach brał udział? Tego pewnie nie wie…

Lexus LC 500

Z jednej strony zdajemy sobie sprawę z tego, że samochody ekologiczne są bardzo istotne dla naszej planety i naszego zdrowia, szczególnie w przypadku osób mieszkających w wielkich metropoliach. Jednak produkowane w niedużych liczbach wozy sportowe cenimy za silnikową ekstrawagancję. Coś, co jeszcze kilka lat temu było normą w maszynie o podwyższonych osiągach, teraz jest rozwiązaniem niezwykłym, zasługującym na wyróżnienie.

Lexus na naszą uwagę zapracował sobie wolnossącym V8, które trafiło pod maskę produkcyjnej wersji LC 500. Nowy model oferowany jest też w odmianie hybrydowej. Dzięki temu Lexus daje rzeczywiście wybór miłośnikom sportowych wrażeń z jazdy. LC 500 to przedstawiciel starej szkoły, w nowoczesnym opakowaniu, dlatego jest jedną z najważniejszych premier minionego roku.

Przeczytaj więcej o Lexusie LC 500:

Lexus LC 500 (2016) nie jest konceptem i ma wolnossące V8

Lexus przedstawił nowy sportowy wóz, który pod pewnymi względami przewyższa niesamowitego LFA.

Infiniti Q60 Coupé

W ostatnich latach Infiniti bardzo zgrabnie przekuwa koncepty w samochody produkcyjne. Doskonałym przykładem jest nowe Q60 Coupé. Ten samochód zadebiutował równolegle z wyżej opisanym Lexusem LC 500 i jest jego bezpośrednim konkurentem. Robi to samo, ale w inny sposób…

Flagowym motorem jest tu V6. 3-litrowy silnik rozwija maksymalnie 405 KM i 475 Nm. To mocarne serce z biturbo zostało zapakowane w wyjątkowo zgrabne nadwozie, z pięknymi detalami i wysmakowanymi przetłoczeniami. Infiniti, dobra robota!

Przeczytaj więcej o Infiniti Q60 Coupé:

Infiniti Q60 Coupé (2016) - japoński sportowiec w Detroit [aktualizacja]

Infiniti pokazało produkcyjną wersję swojego sportowego wozu, zapowiedzianego wcześniej wersją koncepcyjną.

Wielcy nieobecni

Oczywiście, by jeden samochód trafił do zestawienia, inny musiał się w nim nie zmieścić. Ponieważ premier było wiele, zachęcamy was do przypomnienia sobie znacznej części z nich poniżej.

Jeśli uważacie, że któreś z aut powinno się znaleźć w zestawieniu, ale go nie było, chętnie poznamy wasze zdanie. Dzielcie się nim — gdyby każdy miał identyczny gust motoryzacyjny, wszyscy jeździlibyśmy identycznie wyglądającymi, nudnymi samochodami, a to brzmi jak koszmar.

Jeszcze raz dziękujemy Wam za kolejny, wspólny rok!

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - premiera

Alfa Romeo dołącza do grupy producentów samochodów luksusowych, którzy oferują mocne SUV-y. Pozostaje tylko pytanie, na które odpowiedź poznamy…

Nowe Audi Q2 (2016) - premiera

W Genewie zaprezentowano najnowszy model Audi, czyli niedużego crossovera miejskiego, oznaczonego symbolem Q2.

Nowe Audi Q5 (2017) - premiera

Na rynek wchodzi nowa generacja Audi Q5, które stylistycznie – podobnie jak Q7 – bardziej przypomina modele osobowe niż tradycyjne SUV-y. Obniżona…

Audi R8 Spyder V10 (2016) - sport pod gołym niebem

Audi, zgodnie z przewidywaniami, zaprezentowało w Nowym Jorku otwartą wersję swojego sportowego modelu R8 V10.

GTC4Lusso T — pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja]

Na kilka dni przed oficjalnym debiutem w Paryżu, Ferrari pochwaliło się nową wersją modelu GTC4Lusso. To pierwsze, czteromiejscowe auto tej marki…

Nowy Ford Ka+ (2016) - premiera

Nareszcie doczekaliśmy się oficjalnej premiery Forda Ka+, który zastąpi produkowany do niedawna w tyskiej fabryce samochodzik będący najtańszym autem…

Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele

Jeep ostatecznie żegna się z dotychczasowym Compassem i Patriotem, robiąc miejsce dla następcy. Jest nim nowy Compass, który wypełni lukę pomiędzy…

Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja]

W kwestii stylistyki sprawa jest jasna – im większe ujednolicenie gamy modelowej tym lepiej. To dlatego tak ceni się najnowszy język stylistyczny i…

Kia Niro (2016) - hybrydowy miejski SUV z Korei

Na targach motoryzacyjnych w Chicago, Kia pokazała produkcyjną wersję swojego nowego crossovera Niro. Według oficjalnej informacji samochód ten mimo…

Nowy Hyundai i30 (2016) - premiera

Na kilka tygodni przed startem Paris Auto Show Hyundai oficjalnie pochwalił się nową odsłoną kompaktowego i30. Sprawdźcie czym Koreańczycy zamierzają…

Nowy Renault Koleos oficjalnie zapowiedziany

Renault opublikowało pierwsze zdjęcie nowej generacji Koleosa. Francuski SUV zadebiutuje wkrótce na targach samochodowych w Pekinie.

Pagani Huayra BC (2016) - lżejsza i mocniejsza

Pagani oficjalnie przedstawiło Huayrę BC — hardkorową wersję swojego drugiego modelu.

Nowy Peugeot 3008 (2016) - premiera

Druga generacja kompaktowego crossovera Peugeota została odsłonięta. Zupełnie nowy samochód może nieźle namieszać w swoim segmencie.

Nowy Peugeot 5008 (2017) - premiera

Koncern PSA, a konkretnie Peugeot prezentuje kolejnego, choć nie ostatniego crossovera w swojej gamie. To druga generacja modelu oznaczonego kodem 5008 i…

Tesla Model 3 (2018) – premiera elektrycznego samochodu dla ludu

Może nie do końca dla ludu, ale zaprezentowany właśnie światu Model 3 ma kosztować 35 tys. amerykańskich dolarów, co daje nam kwotę rzędu 130 tys….

Toyota C-HR (2016) - premiera [aktualizacja]

Koncepcyjna Toyota C-HR może się podobać, ale zwykle bywa tak, że produkcyjna wersja nie jest już tak porywająca. Tymczasem Toyota zrobiła coś…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Krótka historia turbodoładowania Mercedes 500 E / E 500 [1990-1995] - Porsche było przed AMG W redakcji Autokult.pl #8: temat tygodnia - tydzień z pickupami, Toyota C-HR, Hyundai i20 Active Kierowcy Formuły 1 i ich prywatne samochody Wnętrze nowego Opla Zafiry dla rodziny i profesjonalisty Opel OnStar jako opiekun kierowcy w czasie podróży rodzinnych w nowym Oplu Zafirze Koniec Audi w Le Mans i WEC - żegnamy mistrza Systemy bezpieczeństwa w nowym Oplu Zafirze Czy da się połączyć zalety minivana i auta dla biznesu? Temat tygodnia: tydzień wysokich mocy Temat tygodnia: tydzień z turbo Temat tygodnia: tydzień z samochodami uterenowionymi Najlepszy samochód terenowy świata pochodzi z Polski! Puchar hot hatchów: Peugeot 208 GTi vs Seat Ibiza Cupra [runda 4] Historia rozwoju mocy w motorsporcie W redakcji Autokult.pl #7: temat tygodnia - tydzień wielkich mocy, Mercedes C450 AMG Puchar hot hatchów: DS 3 GT Performance vs Renault Mégane GT [runda 3] Historia turbodoładowania w motorsporcie W redakcji Autokult.pl #6: temat tygodnia - tydzień z turbo oraz starcie pickupów Puchar hot hatchów: Mini John Cooper Works vs Alfa Romeo Giulietta Veloce [runda 2] W redakcji Autokult.pl #5: wyprawa do Szkocji, turbo-Up!, Fiesta ST200 i Volvo V40 W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z autami uterenowionymi, Audi S8 plus i Autodrom Škody Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 19] Puchar hot hatchów: BMW M140i vs Audi S3 Sportback [runda 1]

Popularne w tym tygodniu:

Mercedes 500 E / E 500 [1990-1995] - Porsche było przed AMG Krótka historia turbodoładowania 7 modeli samochodów, które nie doczekały roku 2017 Temat tygodnia: tydzień z pickupami