Elektryczny Hyundai Ioniq wjeżdża do polskich salonów

Ioniq to najbardziej ekologiczny model Hyundaia, oferowany zarówno w wersji hybrydowej jak i elektrycznej. Hybryda jest obecna na polskim rynku już od kilku miesięcy. Teraz dołącza do niej odmiana z napędem elektrycznym.

Choć Hyundai nie posiada aż takiego doświadczenia w budowie ekologicznych konstrukcji jak chociażby Toyota, stworzył świetną alternatywę dla Priusa, nie tylko pod względem napędu, ale i wyposażenia, wyglądu, czy walorów użytkowych. To pełnoprawny kompakt, który zarówno w odmianie hybrydowej jak i elektrycznej podbił serce Marcina Łobodzińskiego podczas pierwszych jazd, zorganizowanych w Niemczech kilka miesięcy temu.

Odmiana hybrydowa trafiła do polskich salonów we we wrześniu, z wyjściową ceną na poziomie 99 000 zł. Dziś dołącza do niej wydanie elektryczne — droższe, lecz jeszcze bardziej ekonomiczne i ekologiczne. Chętni na Ioniqa zasilanego prądem muszą wyłożyć co najmniej 149 900 zł w przypadku wersji Premium i 165 500 zł, jeśli zdecydują się na wariant Platinum.

Częściowym usprawiedliwieniem dość wysokich cen, poza ekologicznym charakterem i wysokim poziomem zaawansowania technologicznego, jest bogate wyposażenie. Już w standardzie otrzymamy bowiem system autonomicznego hamowania, asystent pasa ruchu, aktywny tempomat i rozbudowane multimedia.

Do napędu Ioniqa Electric wykorzystano silnik elektryczny o mocy 120 KM zasilany litowo-jonowymi akumulatorami. Pełne ładowanie zajmuje od 30 minut do 12 godzin w zależności od źródła zasilania. Maksymalny zasięg oscyluje natomiast w granicach 250 km. Warto wspomnieć także o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 295 Nm.

Hyundai objął swojego elektryka 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, 8-letnią ochroną assistance i taką samą gwarancją na baterie. Oferta wydaje się więc całkiem rozsądna, nawet mimo niemałej ceny. Chętni mogą już składać zamówienia, lecz pierwsze egzemplarze trafią do salonów dopiero w kwietniu. Wówczas dokładniej przyjrzymy się nowej propozycji na rynku elektryków. Jeśli jesteście ciekawi jak sprawuje się już obecna u nas hybryda, odsyłam do wspomnianych wyżej, pierwszych jazd Marcina Łobodzińskiego oraz AMA Mariusza Zmysłowskiego, który właśnie testuje ten model.

Zobacz również: Nowy Hyundai i20 - test Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

FCA sprzeda Alfę Romeo, aby spłacić długi? Ferrari 275 RW Competizione w szczegółach Wnętrze Audi R8 zmodyfikowane przez Neidfactor Elektryczny mikrobus Volkswagena zadebiutuje w Detroit Porsche podtrzymuje świąteczny klimat z Panamerą Executive Vanderhall Venice, czyli nowa propozycja w segmencie trójkołowców Trzecia generacja ładowarek Tesli naładuje Twój samochód w kilka minut Suzuki oficjalnie przedstawiło nowego Swifta (2017) Tydzień w motorsporcie #3 Wnętrze Porsche Cayenne w polskim wydaniu Prawie nowe Renault 5 Turbo II trafi na aukcję Oto Japończyk, który od 47 lat jeździ tą samą Toyotą Odświeżona Mazda 3 wjeżdża do polskich salonów Dartz prezentuje kolejne dzieło, od którego rozbolą Was oczy Volkswagen Golf R debiutuje w mocniejszym, odświeżonym wydaniu Komisja Europejska zaostrzy przepisy dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdu Kia zapowiada Picanto trzeciej generacji Odcinkowy pomiar prędkości działa już wszędzie! Audi zapowiada Q8 e-tron Do 2024 roku wszystkie austostrady w Polsce będą płatne Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu Volkswagen zapłaci dodatkowe 250 mln dolarów za silniki 3.0 TDI Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2!

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne Nowe BMW Serii 8 zostanie pokazane na konkursie elegancji UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Czy polska policja może używać kolczatki? Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee