Elektryczny mikrobus Volkswagena zadebiutuje w Detroit

Volkswagen kontynuuje swoją elektryczną ekspansję, realizując tym samym nową misję zostania liderem w produkcji pojazdów ekologicznych. Najnowszą, choć koncepcyjną propozycją będzie mikrobus I.D. który zadebiutuje już niebawem w Detroit.

I.D. to znana nazwa. Dokładnie taką samą otrzymał elektryczny kompakt Volkswagena, który zadebiutował kilka miesięcy temu w Paryżu. Niemcy określili go mianem "Garbusa przyszłości". Teraz przyszedł czas, aby do Garbusa dołączył nowoczesny "Ogórek".

Najnowszy, elektryczny koncept z serii I.D. zadebiutuje podczas zbliżającego się salonu w Detroit. Impreza startuje już 8 stycznia, a koncepcyjny Volkswagen będzie jedną z jej największych gwiazd. To samochód o szczególnym znaczeniu dla amerykańskiego oddziału Volkswagena, który od kilkunastu miesięcy nie robi nic poza walką ze skutkami afery dieselgate.

Modele takie jak I.D. mają sukcesywnie odbudowywać ekologiczny wizerunek Volkswagena. Nie będzie to łatwe, choć jeśli weźmiemy pod uwagę stale rosnącą popularność "elektryków" w USA, może się udać. Na razie trudno powiedzieć jak nowy I.D. będzie bliski ewentualnej wersji produkcyjnej. Volkswagen milczy w kwestii szczegółów, publikując jedynie trzy wizualizacje zapowiadające ten model.

Wiadomo, że powstanie on na zupełnie nowej platformie MEB, zaprojektowanej z myślą o nowych, elektrycznych autach koncernu. Nadwozie mikrobusa ma mierzyć około 4,9 metra długości, co może sugerować dużą przestronność wnętrza. Jeśli zaś chodzi o sam napęd, najprawdopodobniej zostanie on przeszczepiony z kompaktu I.D. pokazanego w Paryżu.

Oznacza to co najmniej jeden silnik elektryczny o mocy 168 KM, choć niewykluczone, że mikrobus otrzyma dwa takie motory, po jednym na każdą z osi. Szacowany zasięg ma wynosić co najmniej 400 km, a dzięki systemowi szybkiego ładowania, proces ten potrwa nie więcej niż 15 minut. Do tego należy dorzucić bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i autonomiczny system jazdy.

Brzmi dobrze. Jeśli zapowiedzi znajdą swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości, Volkswagen może szybko stać się poważnym rywalem dla Tesli. Na razie rodzina I.D. to wyłącznie koncepty. Jeśli Niemcy nie chcą przespać swojej okazji, powinni szybko przejść z wersji studyjnych do produkcyjnych. Osłabienie po aferze dieselgate raczej temu nie sprzyja, lecz z drugiej strony koncern raczej nie ma innej szansy na ocieplenie swojego wizerunku.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Porsche podtrzymuje świąteczny klimat z Panamerą Executive Vanderhall Venice, czyli nowa propozycja w segmencie trójkołowców Trzecia generacja ładowarek Tesli naładuje Twój samochód w kilka minut Suzuki oficjalnie przedstawiło nowego Swifta (2017) Tydzień w motorsporcie #3 Wnętrze Porsche Cayenne w polskim wydaniu Prawie nowe Renault 5 Turbo II trafi na aukcję Oto Japończyk, który od 47 lat jeździ tą samą Toyotą Odświeżona Mazda 3 wjeżdża do polskich salonów Dartz prezentuje kolejne dzieło, od którego rozbolą Was oczy Volkswagen Golf R debiutuje w mocniejszym, odświeżonym wydaniu Komisja Europejska zaostrzy przepisy dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdu Kia zapowiada Picanto trzeciej generacji Odcinkowy pomiar prędkości działa już wszędzie! Audi zapowiada Q8 e-tron Do 2024 roku wszystkie austostrady w Polsce będą płatne Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu Volkswagen zapłaci dodatkowe 250 mln dolarów za silniki 3.0 TDI Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2! Lamborghini Aventador debiutuje w ulepszonej wersji S Skanowanie opon zamiast pomiaru głębokości bieżnika Citroën C1 wróci na polski rynek Poprawić wygląd Toyoty C-HR - dwie propozycje od tunerów

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Ford odświeżył legendę - sprawdź co się zmieniło Poznajcie najszybszą Kię w historii Alfa Romeo Stelvio wjeżdża do polskich salonów - poznaj ceny Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka