Odświeżona Mazda 3 wjeżdża do polskich salonów

Po trzech latach od debiutu Mazda zdecydowała się odświeżyć swój kompakt. Trójka po liftingu właśnie wjeżdża do polskich salonów. Sprawdźcie co ma nam do zaoferowania i jak kształtują się jej ceny.

Japończycy nie zdecydowali się na rewolucyjne zmiany. Nic dziwnego, ponieważ Mazda 3 jest jednym z najatrakcyjniejszych kompaktów na rynku. Jej charakterystyczny styl został więc tylko nieco odświeżony, tak żeby nie zatracić pierwotnego charakteru. W kwestii wyglądu nie zmieniło się więc wiele, czego nie można powiedzieć o wyposażeniu i rozwiązaniach technicznych.

Odświeżona Trójka jest pierwszym samochodem Mazdy dostępnym z systemem Skyactiv Vehicle Dynamics zapewniającym zintegrowaną kontrolę nad pracą silnika, układu przeniesienia napędu, podwozia i nadwozia. Głównym elementem systemu jest rozwiązanie o nazwie G-Vectoring Control, które w zależności od sytuacji zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik w celu zoptymalizowania przyczepności poszczególnych kół. Brzmi skomplikowanie, a w praktyce ma znacząco wpłynąć na poprawę prowadzenia i wrażeń jazdy niezależnie od warunków.

W dieslu dodatkowo możemy liczyć na system tłumienia wibracji i klekotu charakterystycznego dla silników wysokoprężnych, zwiększający odczuwalną kulturę pracy, a tym samym komfort akustyczny w kabinie. To nie koniec. Na dokładkę Mazda oferuje udoskonalony, kolorowy wyświetlacz HUD, bardziej ergonomiczną kierownicę, lepsze materiały i poprawione wyciszenie, a także adaptacyjne światła LED dostępne w bogatszych odmianach. Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Podstawowe wydanie wyceniono na 68 900 zł. W zamian otrzymamy bazową wersję SkyGo ze 100-konnym, benzynowym silnikiem 1,5. Nie jest to najtańsza propozycja, lecz gdy weźmiemy pod uwagę wyposażenie standardowe, cena Trójki okazuje się całkiem atrakcyjna. W przypadku Mazdy "bazowa" nie oznacza "biedna". Klienci mogą liczyć na komplet poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system audio z 4-głośnikami i multifunkcyjną kierownicę.

100-konny benzyniak jest dostępny wyłącznie w parze z odmianą SkyGo. Chętni na więcej muszą wybrać co najmniej 120-konną dwulitrówkę w konfiguracji SkyMotion wycenioną na 74 900 zł. W ofercie jest także topowe, 165-konne wydanie kosztujące nie mniej niż 79 400 zł. Fani diesli są natomiast skazani na dwie najwyższe wersje wyposażenia: SkyEnergy i SkyPassion. 105-konna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,5-litra to wydatek co najmniej 88 900 zł.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

W najdroższej możliwej konfiguracji, Trójka kosztuje 103 900 zł. Z pozoru konkurenci potrafią być tańsi. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę niezłe wyposażenie Mazdy 3, nawet w biedniejszych wydaniach, sytuacja się wyrównuje. Tym bardziej, że sedan kosztuje dokładnie tyle samo co hatchback, choć chętni na tę odmianę mają mniej jednostek do wyboru. Dotychczas kompaktowy Japończyk cieszył się niesłabnącym powodzeniem i nic nie wskazuje, żeby miało się to zmienić. Szczegółowy cennik wraz z wyposażeniem znajdziecie tutaj.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Dartz prezentuje kolejne dzieło, od którego rozbolą Was oczy Volkswagen Golf R debiutuje w mocniejszym, odświeżonym wydaniu Komisja Europejska zaostrzy przepisy dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdu Kia zapowiada Picanto trzeciej generacji Odcinkowy pomiar prędkości działa już wszędzie! Audi zapowiada Q8 e-tron Do 2024 roku wszystkie austostrady w Polsce będą płatne Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu Volkswagen zapłaci dodatkowe 250 mln dolarów za silniki 3.0 TDI Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2! Lamborghini Aventador debiutuje w ulepszonej wersji S Skanowanie opon zamiast pomiaru głębokości bieżnika Citroën C1 wróci na polski rynek Poprawić wygląd Toyoty C-HR - dwie propozycje od tunerów Tydzień w motorsporcie #2 Mercedes-Benz Klasy S Coupé z muskularnym ciałem Volkswagen zapowiada Tiguana Allspace - debiut już w styczniu Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne Nowe BMW Serii 8 zostanie pokazane na konkursie elegancji Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Czy polska policja może używać kolczatki? Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Tydzień w motorsporcie #23