Volkswagen Golf R debiutuje w mocniejszym, odświeżonym wydaniu

Najpopularniejszy kompakt w Europie niedawno przeszedł face lifting. Dziś do standardowych odmian dołącza topowe wydanie R, które teraz kusi nowocześniejszym charakterem i większą mocą.

Ostatnio Golfowi R wyrósł poważny konkurent, w postaci koncernowego brata jakim jest Seat Leon Cupra. Hiszpański kompakt po face liftingu dostępny jest z nadwoziem kombi, napędem na cztery koła i 300-konnym napędem. Przez to niebezpiecznie zbliżył się do Golfa R, który dotychczas jako jedyny wśród kompaktów koncernu Volkswagena miał monopol na taką konfigurację.

Oczywiście nie sądzicie chyba, że Wolfsburg dopuściłby do bratobójczego pojedynku. Aby zapobiec walce pomiędzy Cuprą, a Golfem R zdecydowano się na zwiększenie mocy. Teraz R-ka zamiast dotychczasowych 300 KM oferuje o 10 KM więcej. Choć to niewielka różnica, dla niejednego klienta może stanowić argument do wybrania Golfa zamiast Leona, co pozwoli zachować zdrowy dystans pomiędzy obydwoma modelami.

Czy zmieniło się jeszcze coś poza mocą? Dokładnie to, co w standardowym Golfie. Auto zyskało więc przeprojektowane oświetlenie, delikatnie zmienione zderzaki, wzbogaconą gamę felg oraz kolorystykę. Ważniejsze jest jednak to, czego nie widać. Niemcy pomajstrowali przy ustawieniach układu przeniesienia napędu i poprawili przyczepność. Dzięki temu "nowy" Golf R osiąga setkę w zaledwie 4,6 sekundy, niebezpiecznie zbliżając się do najlepszych propozycji w segmencie. To wynik o 0,3 sekundy lepszy od dotychczasowego.

Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła

Cywilne wydanie Seata Leona niedawno doczekało się odświeżonej wersji. Teraz Hiszpanie prezentują nam ostrą odmianę Cupra, która także została…

Oznacza to, że Golf R stał się jeszcze lepszą propozycją dla szukających praktycznego i nienachalnie wyglądającego kompaktu, który równie dobrze sprawdza się w roli wyścigówki, jak i samochodu na co dzień. Jest tylko jedno "ale". W Niemczech za odświeżoną R-kę zapłacimy co najmniej 42 675 euro, co stanowi równowartość ponad 180 000 złotych. W Polsce pewnie będzie nieco taniej. Za dotychczasowe wydanie trzeba było wyłożyć nie mniej niż 153 900 zł. W przypadku kombi było to 166 690 zł. Za porównywalną, 300-konną Cuprę z napędem na cztery koła zapłacicie 156 900 zł.

Czy szykuje się bratobójczy pojedynek? Czas pokaże. Za Golfem przemawia obecność napędu na cztery koła w każdej wersji nadwoziowej i większa moc. Argumentem Leona jest z kolei cena i ciekawszy wygląd. Szanse są wyrównane, choć Volkswagen na pewno skalkulował wszystko w taki sposób, aby nie być stratnym.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Komisja Europejska zaostrzy przepisy dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdu Kia zapowiada Picanto trzeciej generacji Odcinkowy pomiar prędkości działa już wszędzie! Audi zapowiada Q8 e-tron Do 2024 roku wszystkie austostrady w Polsce będą płatne Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu Volkswagen zapłaci dodatkowe 250 mln dolarów za silniki 3.0 TDI Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2! Lamborghini Aventador debiutuje w ulepszonej wersji S Skanowanie opon zamiast pomiaru głębokości bieżnika Citroën C1 wróci na polski rynek Poprawić wygląd Toyoty C-HR - dwie propozycje od tunerów Tydzień w motorsporcie #2 Mercedes-Benz Klasy S Coupé z muskularnym ciałem Volkswagen zapowiada Tiguana Allspace - debiut już w styczniu Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze

Popularne w tym tygodniu:

Myśleli, że to zabawne. Zniszczyli auto niepełnosprawnemu dziecku Nowa Toyota Supra przyłapana na Nurburgringu Nowy Mustang będzie przyspieszał szybciej niż Porsche 911 Carrera Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? Ciekawostka z ogłoszenia – nietypowa honda z wielkim przebiegiem 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche