Volkswagen zapłaci dodatkowe 250 mln dolarów za silniki 3.0 TDI

Do koszyka swoich wydatków związanych z aferą spalinową Volkswagen będzie musiał dołożyć kolejne 250 milionów dolarów. Tym razem jest to związane z większymi silnikami 3.0 TDI.

Instalowane w samochodach klasy premium jednostki 3.0 TDI również budziły wątpliwości EPA, aż w końcu koncern przyznał się do instalowania oprogramowania włączającego system oczyszczania spalin na czas testu emisji i wyłączającego je w innych sytuacjach. W listopadzie Volkswagen osiągnął porozumienie z władzami Stanów Zjednoczonych i zaproponował naprawę 60 tys. samochodów z silnikami drugiej generacji oraz odkupienie pozostałych 20 tys. ze starszymi jednostkami. Ponadto, zaproponował wypłacenie 225 mln dolarów na fundusz do walki ze skażeniem powietrza.

Koncern będzie musiał odkupić auta lub wypłacić rekompensatę użytkownikom Audi, Porsche i Volkswagenów z jednostką 3.0 TDI. Dotyczy to 83 tys. pojazdów, z czego 20 tys. to Audi Q7 i Volkswageny Touaregi z roczników 2009–2012 oraz 63 tys. Audi z lat 2014–2016, Porsche Cayenne 2013–2016 i Touaregi z lat 2013–2016. W przypadku nowszych samochodów, koncern może zaproponować jeszcze naprawę, ale jeżeli do tego nie dojdzie, odkupi pojazdy.

Kwota 225 mln dolarów zostanie doliczona do wcześniej ustalonej 2,7 mld dolarów. Pieniądze te mają być przeznaczone na poprawę jakości pojazdów, m.in. użyteczności publicznej. Dodatkowo 25 mln dolarów ma być przekazane na wsparcie stanu Kalifornia w zakresie powiększenia liczby zeroemisyjnych samochodów na drogach.

Rocznica Dieselgate — historia afery spalinowej Volkswagena

Mija rok odkąd w świecie mediów pojawił się termin tzw. Dieselgate. Niektórzy twierdzą, że to największa afera motoryzacyjna w historii. Niemiecki…

Zobacz również: Volkswagen Golf Alltrack - test napędu na cztery koła

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2! Lamborghini Aventador debiutuje w ulepszonej wersji S Skanowanie opon zamiast pomiaru głębokości bieżnika Citroën C1 wróci na polski rynek Poprawić wygląd Toyoty C-HR - dwie propozycje od tunerów Tydzień w motorsporcie #2 Mercedes-Benz Klasy S Coupé z muskularnym ciałem Volkswagen zapowiada Tiguana Allspace - debiut już w styczniu Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Mazda skończy z silnikami spalinowymi w 2035 roku