Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu

Minęły już prawie dwa miesiące od kiedy Skoda opublikowała pierwsze zdjęcia nowej Octavii. Z uwagi na nietypowe, przednie reflektory auto wzbudziło sporo kontrowersji. Dziś Czesi pochwalili się ostrym wydaniem RS, które także zostało poddane face liftingowi.

Ten artykuł ma 2 strony:

Na początek smutna wiadomość dla malkontentów - wersja RS otrzymała te same, podwójne reflektory, które zdecydowanie nie każdemu przypadną do gustu. Owszem, dzięki spojlerom i dużym kołom, auto wygląda lepiej niż standardowe wydanie. Nadal jednak brakuje mu nieco do estetyki wersji sprzed liftingu, choć to tylko moje zdanie. Wątpimy, żeby face lifting w jakikolwiek sposób wpłynął na popularność tego modelu. W końcu mało kto kupował Octavię z powodu atrakcyjnego wyglądu, a pozostałe cechy nadal stanowią mocną stronę czeskiej propozycji.

Lista zmian, jakie znajdziecie w odświeżonym wydaniu, obejmuje wspomniane już, podwójne, adaptacyjne (opcja) reflektory i nowe tylne światła. Otrzymały one nowocześniejszą stylistykę i diody LED, które od teraz będą standardem. Nie brakuje także czarnego dyfuzora, w który wkomponowano podwójne końcówki wydechu. Rolę ciekawego detalu pełni natomiast odblaskowa listwa na szerokość całego zderzaka.

A co z napędem? W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie lifting modelu o sportowych aspiracjach, bez wzrostu mocy. Nie inaczej jest w tym przypadku. Dwulitrowy benzyniak zamiast dotychczasowych 220 KM generuje teraz 230 KM. Nieoficjalnie mówi się, że w planach jest także ostrzejsze, 245-konne wydanie, które ma trafić na rynek pod koniec przyszłego roku.

W kwestii diesla nie zmieniło się nic. 2,0 TDI w Octavii RS może pochwalić się mocą 184 KM oraz opcjonalnym napędem na cztery koła. Warto wspomnieć, że chętni na napęd obu osi są skazani na diesla i dwusprzęgłową, automatyczną przekładnię.

Octavia RS stoi o 15 mm bliżej asfaltu niż standardowe wydanie. Może pochwalić się także czerwonymi zaciskami hamulców oraz bogatą gamą felg w rozmiarze 17–19 cali. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy, a jeśli chce może skorzystać z generatora dźwięku, który sztucznie podkręci brzmienie dwulitrówek Volkswagena.

Na razie Škoda nie opublikowała fotografii wnętrza odświeżonej Octavii RS, co najprawdopodobniej oznacza, że w kabinie nie przeprowadzono żadnych większych zmian. Przekonamy się o tym już niebawem, ponieważ auto trafi do salonów w pierwszych miesiącach 2017 roku. Ceny, które dotychczas stanowiły sporą zaletę RS-a, póki co nie są znane. Wątpliwe, żeby zmieniły się znacząco, podobnie jak popularność wśród klientów. Chociaż kto wie? Może mniej konwencjonalny design "nowej" Octavii przyczyni się do jeszcze lepszej sprzedaży…

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Zniżki za bezpieczną jazdę w Link4 Aston Martin i Ferrari ukarane za nadmierną emisję CO2! Lamborghini Aventador debiutuje w ulepszonej wersji S Skanowanie opon zamiast pomiaru głębokości bieżnika Citroën C1 wróci na polski rynek Poprawić wygląd Toyoty C-HR - dwie propozycje od tunerów Tydzień w motorsporcie #2 Mercedes-Benz Klasy S Coupé z muskularnym ciałem Volkswagen zapowiada Tiguana Allspace - debiut już w styczniu Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem