Volkswagen wprowadzi model up! GTI w 2018 roku

Już podczas premiery Volkswagena up! 1.0 TSI pachniało mi wersją GTI, o której przedstawiciele marki nie chcieli nic mówić. Teraz wiemy, że będzie sportowy up!

Podczas polskiej premiery up!-a 1.0 TSI wiele mówiło się o mocniejszej odmianie, którą można by oznaczyć skrótem GTI. Odpowiedzi przedstawicieli Volkswagena były wymijające, z lekkim, trudnym do ukrycia uśmieszkiem. Było więc niemal pewne, że taka wersja powstanie, to tylko kwestia czasu.

Teraz już wszystko stało się jasne. Nieduży, trzycylindrowy motor z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa zostanie podrasowany do 115 KM. Głównie za sprawą doładowania, którego ciśnienie wzrośnie do 1,5 bara. Tak naprawdę, nie ma tu mowy o żadnym tuningu, ponieważ silnik o takiej samej mocy już jest używany w koncernie Volkswagena. Rozwija 200 Nm w zakresie 2000–3500 obr./min. co w ważącym 1090 kg up!-ie doda mu skrzydeł. Motor współpracuje z 6-stopniową przekładnią manualną. Przyspieszenie 0–100 km/h ma trwać 8,8 s. Prędkość maksymalna ma wynosić około 190 km/h.

Samochód został obniżony o 15 mm. Krótsze sprężyny to jednak nie wszystko. Volkswagen up! co prawda prowadzi się bardzo dobrze i jest zwartym maluszkiem, ale układ jezdny jest zbyt miękki do szybkiego pokonywania zakrętów. Sprężyny i stabilizatory wersji GTI są twardsze, a amortyzatory dostały nową charakterystykę tłumienia. Podobno zmieniono nawet kształt przednich wahaczy w celu optymalizacji geometrii zawieszenia. Można także liczyć na solidniejsze hamulce, które muszą wytrzymać przyczepność opon o większym rozmiarze.

Zmiany wizualne jak widać na zdjęciach są minimalne, ale z drugiej strony też nie miałbym pomysłów na jakiekolwiek poprawki. Nie dlatego, że up! wygląda już idealnie, ale według mnie stylizacja tego modelu jest jak ulepszanie smaku wody – bez sensu. Oczywiście, że widziałem już świetnie zmodyfikowane up!-y, jednak w każdym przypadku chodziło o detale, takie jak dokładki, obniżone zawieszenie i większe koła. To wszystko.

Debiut up! GTI jest planowany na początek 2018 roku, zatem jeszcze trochę na niego poczekamy. Co ciekawe, niektórzy mieli już okazję nim pojeździć w wersji przedprodukcyjnej.

Volkswagen up! GTI (2018) - zdjęcia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Volkswagen turbo up! w natarciu

Volkswagen up jest postrzegany przez wielu bardziej jako gadżet niż tradycyjny samochód. Tak rzeczywiście jest. Jego najnowsza aktualizacja przynosi nie…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS Niemcy zainwestują publiczne pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji Lucid Motors Air będzie nowym rywalem Tesli? Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Mazda skończy z silnikami spalinowymi w 2035 roku