Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP

Euro NCAP przyznało trzy nagrody dla najbezpieczniejszych samochodów roku 2016. Rozdano je Toyocie, Hyundaiowi i Volkswagenowi. Każdy został oceniony jako najlepszy w swojej klasie.

Euro NCAP ostatnio wprowadziło pewne zmiany w ocenie testowanych samochodów, a jedną z ważniejszych jest przyznanie dużych punktów za system wykrywający pieszych i redukujący efekty ich potrącenia. Organizacja twierdzi, iż jest to jeden z systemów mający bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo. Producenci, którzy nie stosują tego układu, kończą testy z wynikami cztero- lub trzygwiazdkowymi, natomiast po przedstawieniu modelu z systemem antykolizyjnym, uzyskują wyższe noty.

Euro NCAP zezwala obecnie na zbadanie dwóch rodzajów pojazdów. Jeden z wyposażeniem standardowym, nieobejmującym systemu antykolizyjnego i drugi z nim. Często jest tak, że pakiet systemów bezpieczeństwa stanowi opcję w danym modelu. Euro NCAP zdaje sobie sprawę z faktu, że takie opcje są jeszcze drogie i musi minąć trochę czasu, zanim chociażby układ wykrywający pieszych (AEB) stanie się standardem. Dlatego prowadzi się podwójne próby. Jak pokazuje praktyka, by zdobyć pięć gwiazdek auto dziś musi mieć obowiązkowo AEB.

Pośród 18 samochodów testowanych w tym roku, wybrano trzy najbezpieczniejsze w swoich klasach. Brano pod uwagę tylko wersje standardowe. Zwycięzcą w kategorii duży samochód rodzinny została Toyota Prius. Model ten oceniono na 92% w kategorii ochrony pasażerów, 82% w kategorii ochrony dzieci, na 77% oceniono ochronę pieszych oraz na 85% systemy bezpieczeństwa.

Niewiele gorzej wypadł od niego Hyundai Ioniq – najbezpieczniejszy, mały samochód rodzinny roku 2016. Wyniki to odpowiednio 91%, 80%, 70% i 82%. Volkswagen Tiguan jako najbezpieczniejszy samochód terenowy uzyskał jeszcze lepszy wynik w ochronie dorosłych pasażerów i dzieci – odpowiednio 96% i 84% - ale gorzej wypadł w ochronie pieszych 72% i w ocenie systemów bezpieczeństwa 68%.

Najlepiej chroniącym dorosłych pasażerów samochodem tego roku jest Alfa Romeo Giulia, która w tej kategorii otrzymała notę 98%. Dzieci najbezpieczniej przewozić Mercedesem Klasy E, który w tej kategorii otrzymał 90%. Jeżeli mamy być potrąceni, to najmniej obrażeń odniesiemy przy kontakcie z Toyotą Hilux (83%), pod warunkiem, że ma ona dodatkowy pakiet bezpieczeństwa. Natomiast pod względem asystentów jazdy, bezkonkurencyjnym modelem tego roku jest Ford Edge.

Warto przypomnieć sobie, jakie samochody testowano w tym roku i jakie oceny im przyznano. Oto lista 18 modeli, z których kilka przebadano dwukrotnie.

Wyniki Euro NCAP 2016

Model

Wyposażenie Wynik
Audi Q2 Standard *****
Ford Edge Standard *****
Hyundai Ioniq Standard *****
Ssang Yong Tivoli Pakiet bezpieczeństwa ****
Ssang Yong Tivoli Standard ***
Ssang Yong XLV Pakiet bezpieczeństwa ****
Ssang Yong XLV Standard ***
Suzuki Ignis Pakiet bezpieczeństwa *****
Suzuki Ignis Standard ***
Fiat Tipo Pakiet bezpieczeństwa ****
Fiat Tipo Standard ***
Mercedes Klasy E Standard *****
Peugeot 3008 Standard *****
Kia Niro Pakiet bezpieczeństwa *****
Kia Niro Standard ****
Renault Scenic Standard *****
Suzbaru Levorg Standard *****
Toyota Hilux Pakiet Bezpieczeństwa *****
Toyota Hilux Standard ***
Alfa Romeo Giulia Standard *****
Seat Ateca Standard *****
Volkswagen Tiguan Standard *****
Suzuki Baleno Pakiet bezpieczeństwa ****
Suzuki Baleno Standard ***
Toyota Prius Standard *****
Ranking samochodów badanych przez Euro NCAP w 2016 roku

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku