Volvo V90 D5 Polestar Inscription - dobre jak nigdy, szwedzkie jak zawsze

Ten artykuł ma 2 strony:

Volvo V90 D5 AWD Polestar Inscription (2016) - dane techniczne, osiągi

Volvo V90 D5 AWD Polestar Geartronic Inscription (2016)

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4, turbodoładowany  
Rodzaj paliwa: Diesel  
Ustawienie: Poprzecznie  
Rozrząd: DOHC 16V  
Objętość skokowa: 1969 cm³  
Moc maksymalna: 240 KM przy 4000 rpm  
Moment maksymalny: 500 Nm przy 1500 rpm  
Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna, Geartronic  
Typ napędu: Na wszystkie koła (AWD)  
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane  
Hamulce tylne: Tarczowe  
Zawieszenie przednie: Podwójne wahacze  
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe, pneumatyczne miechy  
Średnica zawracania: 11,4 m  
Koła, ogumienie przednie: 245/35 R21  
Koła, ogumienie tylne: 245/35 R21  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: Kombi  
Liczba drzwi: 5  
Masa własna: 1927 kg  
Ładowność: 550 kg  
Długość: 4936 mm  
Szerokość: 2019 mm z lusterkami / 1890 mm bez lusterek  
Wysokość: 1475 mm  
Rozstaw osi: 2941 mm  
Rozstaw kół przód/tył: 1628 / 1629 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l  
Pojemność bagażnika: 560 l / 1508 l po złożeniu siedzeń  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,1 s  
Prędkość maksymalna: 240 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): 5,7 l/100 km 9,5 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 4,5 l/100 km 8,5 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 4,7 l/100 km  
Emisja CO2:

129 g/km

 
Test zderzeniowy Euro NCAP: nie testowano  
Cena:
Cena testowego egzemplarza: 347 750 zł  
Wersja silnikowa od (D5 AWD 235 KM AT Inscription): 242 900 zł  
Model od (2,0 D3 150 KM MT Kinetic): 181 300 zł  
Wybrane wyposażenie standardowe Inscription:
Elementy nadwozia: Barwione szyby, wykończenia klamek aluminiowe, chromowane obramowania okien, podwójne zintegrowane końcówki układu wydechowego, podświetlane listwy progowe
Elementy wnętrza: Trojramienna skórzana kierownica, skózane pokrycie  dźwigni zmiany biegów, dywaniki tekstylne, wykończenie wnętrza aluminium, fotele komfortowe, kluczyk wykończony skórą, w kolorze tapicerki, wytłoczone logo Inscription w zagłówkach foteli
Koła i opony: 18-calowe
Komfort: Sterowanie audio z kierownicy, podłokietnik przedni, tylna kanapa dzielona w proporcjach 40:60, 12,3-calowy wyświetlacz zegaró, lampki do czytania z przodu i z tyłu, Clean Zone — pakiet czystego wnętrza z systemem wstępnej wentylacji w momencie otwarcia samochodu, system recyrkulacji i poprawy jakości powietrza, Drive Mode, elektryczna regulacja foteli
Bezpieczeństwo: 7 poduszek powietrznych, City Safety z układem wspomagania hamowania, system łagodzenia skutków zderzeń z innymi samochodami na skrzyżowaniach, system łagodzenia skutków zderzenia ze zwierzętami, pieszymi i rowerzystami, system Intellisafe Assist z aktywnym tempomatem, Pilot Assist II generacji, Lane Keeping Aid, Queue Assist, Distance Alert, ostrzeganie o dekoncentracji kierowcy, Lane Departure Warning, Road Sign Information, ESC, SIPS, WHIPS, TSA, CTC, EBA, EBL, RSC, czujnik deszczu, autoalarm Volvo Guard, centralna blokada schowka, Auto Hold
Multimedia: -
Mechanika: -
Wybrane wyposażenie opcjonalne:
Elementy nadwozia: Lakier szary Osium Grey (4200 zł), Zestaw stylizacyjny z chromowanymi wstawkami (5320 zł)

 

Elementy wnętrza: Pokrowiec na gaśnicę (170 zł), tapicerka skózana Nappa (5500 zł), Elektrycznie regulowane podparcie ud i boczne podparcie pleców (1320 zł), Podgrzewane siedzenia przednie (1640 zł)
Koła i opony: Felgi 10-ramienne, 21-calowe (15 980 zł), koło zapasowe dojazdowe (500 zł)
Komfort: Pakiet Light dla wersji Inscription: aktywne światła drogowe Full LED, ciśnieniowy układ oczyszczania lamp, automatycznie przyciemniane lusterka boczne (3900 zł), pakiet Versatility: Kelyess entry, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, gniazdo 12 V w bagażniku, elektryczne skłądanie siedzeń tylnych oraz zagłówków tylnych (5300 zł), pakiet Winter: podgrzewane przednie fotele, podgrzewane dysze spriskiwaczy (1500 zł), pakiet Xenium: okno dachowe, wyświetlacz przezierny HUD, kamera wspomagająca parkowanie tyłem, deska rozdzielcza pokryta skórą,rolety przeciwsłoneczne w drzwiach tylnych, kamera 360 stopni (20 320 zł), 4-strefowa klimatyzacja (3160 zł), laminowane szyby (3940 zł)
Bezpieczeństwo: Volvo On Call (4430 zł), BLIS (2630 zł)
Multimedia: Pakiet Business Premium Sound dla wersji Inscription: nawigacja Sensus z formatem 3D, wyszukiwarką miejsc, przesyłaniem planowanej trasy z komputera lub telefonu do nawigacji, 9-calowy ekran, asystent parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, Premium Sound Bowers & Wilkins z 19 głośnikami, mocą 1400 W, głośnikiem wysokotonowym Nautilus, kevlarowymi głośnikami średniotonowymi, głośnikami niskotonowymi z membraną węglową, wyborem akustyki i złączami AUX oraz USB (17 100 zł), tuner radia cyfrowego (1890 zł), odtwarzacz CD (500 zł)
Mechanika: Pneumatyczne tylne zawieszenie (5 740 zł), Pakiet oprogramowania Polestar (4500 zł)

Volvo S90 i V90 — nowy rywal dla niemieckiej trójki w segmencie E

W latach 90. XX wieku flagowcem szwedzkiego producenta była seria 900, oferowana pod koniec swojej kariery jako V90 (kombi) oraz S90 (sedan). To były, jak…

Zobacz również: Nowe Volvo XC90 T8 Excellence (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic - ewolucja do doskonałości Volvo V60 Polestar - test najszybszego kombi ze Szwecji Nowy Suzuki Ignis: crossover, który poprawia nastrój Škoda Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 - test pierwszego dużego SUV-a czeskiej marki Lexus GS F - jedna litera zmienia wszystko Hyundai Elantra 1.6 CRDI DCT: po prostu porządny samochód Nowe Audi Q2 1.4 TFSI S tronic (2016) - na współczesne potrzeby i zachcianki Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI: kombi z dieslem to również ścisła czołówka segmentu C Toyota C-HR 1,8 Hybrid - Toyota taka jak nigdy Nowy Peugeot 3008 2.0 HDI 150: już bardziej crossover niż minivan Nowe Renault Grand Scénic i Mégane Grand Coupé - pierwsza jazda nowościami z Francji Ford Edge 2,0 TDCI 210 KM AT Sport - zadziwiająco europejski Mercedes-Benz Klasy V250d AMG Line - test vana biznesowego Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 - jeszcze lepszy? BMW 225xe Active Tourer: hybryda lepsza od benzyny i diesla Nowe Volvo XC90 T8 Excellence: więcej niż premium BMW 440i xDrive M Performance - M4 po oswojeniu Audi S8 plus - szybszy niż rozsądek Nowe Audi A4 Avant (B9) 2.0 TDI - polski hit za 10 lat? Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT - gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle Volvo S90 D4 Inscription - wzorzec ze Szwecji Volkswagen turbo up! w natarciu Ford Fiesta ST200 - czy można jeszcze ją ulepszyć? Škoda Superb Combi Laurin&Klement - rodzinne kombi celujące w premium

Popularne w tym tygodniu:

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego BMW M240i xDrive: idealne dla amatora Nowy Hyundai i30 1.0 T-GDI: godny rywal Astry i Golfa