Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku

Dziś w Warszawie miała miejsce polska premiera rynkowa nowego Mitsubishi ASX. Nie jest to co prawda rynkowy lider w swoim segmencie, ale za to najlepiej sprzedający się model tej marki. Dlatego dla MMC Car Poland bardzo ważny.

Już teraz można składać zamówienia na nowego Mitsubishi ASX z rocznika 2017, którego cena zaczyna się od 69 990 zł za wersję benzynową 1.6 MIVEC 2WD, a kończy na kwocie 139 990 zł. Tyle zapłacimy za interesującą specyfikację Ralliart z motorem 2.2 DID, napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów. Tak prezentuje się cennik najchętniej kupowanego Mitsubishi w Polsce.

Mitsubishi ASX 2017 — cennik

Model

Wersja wyposażenia Cena
1.6 MIVEC 2WD Inform 69 990 zł
1.6 MIVEC 2WD Invite 78 990 zł
1.6 MIVEC 2WD Cool Edition 84 990 zł
1.6 MIVEC 2WD Intense Plus Navi 89 990 zł
1.6 MIVEC 2WD Instyle 98 990 zł
1.6 DID 2WD Invite 96 990 zł
1.6 DID 4WD Intense Plus 109 990 zł
2.2 DID AT 4WD Ralliart 139 990 zł

Auto wyraźnie odświeżono i można tu mówić o największych zmianach w historii tego modelu, od jego premiery w 2010 roku. Nowy pas przedni wyraźnie nawiązuje do koncepcyjnych pojazdów marki prezentowanych w ostatnim czasie, a także tworzy spójną linię z odświeżonym Outlanderem oraz zupełnie nowym modelem, który zostanie niebawem zaprezentowany. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ma nosić nazwę Grand Tourer, ale nie jesteśmy pewni, czy jest ona pełna. Wiemy natomiast, że ma się plasować gdzieś pomiędzy ASX a Outlanderem, natomiast będzie miał bardziej sportowe rysy.

Mitsubishi ASX Cool Edition

Tradycyjnie dla marki poprawiono tylko detale, które trzeba było zmienić. Antena zyskała formę tzw. płetwy rekina, a wnętrze nieznacznie wyciszono. Nowe są także tapicerka siedzeń, wyprofilowanie kanapy, standardowy radioodtwarzacz, interfejs stacji multimedialnej i kluczyk. Ze względu na bezpieczeństwo pieszych zastosowano maskę silnika z podwójnym wybrzuszeniem, które tworzy skuteczną strefę zgniotu, a także wspornik przedniej szyby o otwartej konstrukcji, plastikowe przednie błotniki i przedni zderzak lepiej absorbujący energię.

Wnętrze Mitsubishi ASX Ralliart

Przyszłoroczną gamę silników będą stanowiły dwie jednostki ekonomiczne o pojemności 1,6 litra oraz mocny diesel 2.2 DID. Podstawowy motor benzynowy osiąga moc 117 KM, a współpracuje wyłącznie z przekładnią manualną oraz napędem na przednią oś. Nieznacznie słabszy diesel 1.6 rozwija 114 KM, ale sparowano go z 6-stopniowym manualem. Jest też dostępny w wersji 4WD. Napęd na cztery koła jest natomiast standardem dla jednostki 2.2 DID o pojemności 2,3 litra. Jej moc to 150 KM, a maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Napędza wyłącznie topową odmianę Ralliart.

To tak naprawdę najciekawszy punkt programu, choć nikt nie podejrzewa, że Ralliart trafi do największej liczby klientów. Choćby dlatego, że tylko 23 proc. klientów wybiera ASX-a z napędem 4WD, a 17 proc. z automatem. Ponadto cena jest już dość wysoka, ale wyposażenie kompletne. Poza tym, co dostaniemy w bogatym standardzie Intense Plus, Ralliart oferuje także lepiej wyprofilowane fotele z wyhaftowanym logo znanego tunera marki i przyjemną tapicerką skórzano-materiałową, czerwone przeszycia tapicerki, liczne emblematy i oznaczenia oraz specjalnie przygotowane dywaniki. Standardem są także 18-calowe obręcze kół.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Wnętrze Mitsubishi ASX

Poza ładnymi elementami wykończenia, nie należy oczekiwać wyjątkowych osiągów czy poprawy pracy zawieszenia. Według danych producenta auto przyspiesza do 100 km/h w 10,8 s. Prędkość maksymalna to 190 km/h. Samochód waży 1520 kg, czyli o 260 kg więcej od benzynowego wariantu.

Nową specyfikacją jaką przygotowano jest Cool Edition. Kierowana do osób, które szukają większej indywidualizacji w rozsądnej cenie. Ta wersja bazuje na wyposażeniu Invite, a wyróżnia się dwukolorowymi obręczami kół z lekkich stopów oraz czarną okleiną maski, dachu, lusterek zewnętrznych i pokrywy bagażnika. W standardzie otrzymacie także uchwyt na tablet dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń oraz podwójne gniazdo USB pozwalające intensywniej korzystać z urządzeń mobilnych

Mitsubishi ASX 2017 — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość