Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze

Jeszcze na początku XX-wieku w gamie Toyoty nie brakowało sportowych wersji standardowych modeli. Wystarczy wspomnieć chociażby Yarisa i Corollę TS. Obydwa modele oferowały ponadprzeciętne osiągi ubrane w niepozorne i praktyczne nadwozie. Toyota rozważa powrót do takich konstrukcji.

Podczas gdy Japończycy skupiali się głównie na rozwoju hybryd, konkurencja w segmencie gorących hatchbacków znacząco się zaostrzyła. Nie będzie więc łatwo. Biorąc jednak pod uwagę doświadczenie Toyoty w motorsporcie oraz budowie ostrych aut w przeszłości, nie martwimy się o sportowego Yarisa.

Kilka dni temu Toyota zaprezentowała swojego przedstawiciela w Mistrzostwach Świata WRC. Przypieczętowaniem tego wydarzenia ma być ostra wersja modelu Yaris. To, że doczekamy się jej debiutu jest już pewne. Nadal jednak nie wiemy kiedy to nastąpi. Japończycy są dość oszczędni w słowach, deklarując jedynie chęć stworzenia takiego auta.

Wiadomo, że będzie to Yaris, a więc przedstawiciel segmentu B, który stanie w szranki z niełatwą konkurencją w postaci Fiesty ST, czy Clio R.S. Pod względem stylistyki i niektórych rozwiązań technicznych, sportowy Yaris będzie czerpał z wyczynowej wersji WRC. Pozostanie jednak praktycznym i przyjaznym samochodem na co dzień.

Nieoficjalnie mówi się, że za stworzenie ostrego wydania odpowiadać będzie sportowy oddział Toyoty, Gazoo Racing, lepiej znany w rodzimej Azji. Kto wie? Może będzie to dobra okazja do promocji tej firmy w Europie. Japończycy nie wykluczają stworzenia całej rodziny modeli sygnowanej tą nazwą. Brzmi ciekawie…

Toyota Yaris 1,4 D-4D Prestige — zgodnie z oczekiwaniami [test autokult.pl]

Toyota Yaris pierwszej i drugiej generacji cieszyła się i nadal cieszy na naszym rynku sporym powodzeniem. Japońska solidność, niezawodność i…

Jeśli chodzi o napęd, spodziewamy się doładowanego benzyniaka. Hybryda, choć jest specjalnością Toyoty, w tym przypadku raczej odpada z powodu wyższej masy i większego skomplikowania konstrukcji, a największą zaletą hot hatchy jest przecież zwinność i lekkość.

W oficjalnym, choć bardzo skromnym komunikacie prasowym, Toyota mówi o premierze w "niedalekiej przyszłości". Mamy nadzieję, że niebawem przekonamy się jak długo trzeba będzie jeszcze czekać. Cieszymy się jednak, że po kilku latach sportowej posuchy, Japończycy powracają do gry.

[aktualizacja] 17 grudnia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Toyota opublikowała kolejną, oficjalną zapowiedź przedstawiającą dwa sportowe modele. To Vitz i Aqua od Gazoo Racing. Vitz to nic innego jak japoński Yaris, Aqua natomiast u nas jest znana jako Prius C. Obydwa samochody zadebiutują 13 stycznia, wraz z oficjalną premierą rajdowego Yarisa WRC. Zarówno Vitz jak i Aqua zyskały ciekawe pakiety aerodynamiczne, obniżone zawieszenie i większe koła. Na razie to wszystko co jesteśmy w stanie zauważyć na fotografii.

Najnowsze propozycje Gazoo Racing najprawdopodobniej trafią wyłącznie na rodzimy, japoński rynek, a prezentowany Vitz raczej nie jest tożsamy z planowaną, ostrą wersją Yarisa, która trafi na rynek nieco później. Wiemy już jednak czego mniej więcej możemy się spodziewać, przynajmniej w kwestii stylistyki. Kwestia napędu i rozwiązań technicznych nadal pozostaje tajemnicą.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8 Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata?

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Tydzień w motorsporcie #15 WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Tydzień w motorsporcie #16