Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8

Motoryzacja nieustannie zmierza w kierunku ekologii. Do niedawna trend ten był zauważalny głównie w Azji i Europie. Stopniowo zaczyna jednak dotykać także USA - ostoję dużych i paliwożernych silników.

Niedawno pisałem o Porsche Macan z dwulitrowym, czterocylindrowym benzyniakiem, który cieszy się w Stanach ogromną popularnością. Amerykanie coraz częściej wybierają mniejsze i bardziej oszczędne jednostki, stopniowo odchodząc od potężnych V8. Dowodem na zmianę trendów są także najnowsze wyniki corocznego plebiscytu organizowanego przez opiniotwórczy, amerykański magazyn Wards Auto.

Kilkunastu redaktorów związanych z tym tytułem dokonało wyboru 10 najlepszych silników 2016 roku. Po raz pierwszy od 28 lat na liście zwycięzców zabrakło jednostki V8. To bez wątpienia znak czasów, który pokazuje jak zmienia się współczesna motoryzacja. Downsizing zatacza coraz szersze kręgi, docierając nawet do USA.

Do niedawna zainteresowanie Amerykanów ekologią objawiało się dużą popularnością Toyoty Prius oraz kultem Tesli. Nie wpływało to jednak na marginalizację dużych silników spalinowych, co oznaczało zachowanie "równowagi w przyrodzie". Przykład wspomnianego Macana oraz lista 10 najlepszych silników Wards Auto pokazują jednak, że Ameryka będzie stopniowo odchodzić od swoich korzeni.

Poniżej znajdziecie listę 10 najlepszych jednostek 2016 roku według Wards Auto:

  • 3.0L Turbo DOHC R6 (BMW M240i)
  • 1.5L DOHC 4-cyl. EREV (Chevrolet Volt)
  • 3.6L DOHC V6 PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)
  • 2.3L Turbo DOHC 4-cyl. (Ford Focus RS)
  • 2.0L DOHC 4-cyl. HEV (Honda Accord Hybrid)
  • 1.4L Turbo DOHC 4-cyl. (Hyundai Elantra Eco)
  • 3.0L Turbo DOHC V6 (Infiniti Q50)
  • 2.5L Turbo DOHC 4-cyl. (Mazda CX-9)
  • 2.0L Turbo DOHC 4-cyl. (Mercedes-Benz C300)
  • 2.0L Turbo/Kompresor DOHC 4-cyl. (Volvo V60 Polestar)

Jak widać, popularne do niedawna silniki V8, zostały tu zastąpione coraz liczniejszymi hybrydami. Fani większych silników muszą natomiast pocieszyć się rzędową sześciocylindrówką BMW lub widlastym motorem Infiniti. Nie zabrakło także nowego Focusa RS, czy Volvo S60/V60 Polestar — modeli wyposażonych w bardzo wyżyłowane czterocylindrówki, będące najlepszym przykładem downsizingu.

Czy właśnie tak będzie wyglądać przyszłość, a V8 i V12 odejdą w zapomnienie? Z pewnością nie od razu, ale jeśli na liście 10 najlepszych silników w USA brakuje ośmiocylindrówki, możecie być pewni, że coś jest na rzeczy.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: wardsauto

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata? Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Tydzień w motorsporcie #15 WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Tydzień w motorsporcie #16