Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera

Eleganckie Coupé Mercedesa Klasy E dołącza do gamy samochodów z gwiazdą na masce. Sylwetka nas nie zaskakuje, ponieważ nie różni się bardzo od swojego czterodrzwiowego brata oraz siostrzanej Klasy C Coupé, natomiast technicznie jest to odpowiednik Klasy E.

Ten artykuł ma 3 strony:

Elegancka sylwetka dużego Coupé jest świetnym połączeniem tego, co już znamy. Przedni pas z Klasy E i tylna część o minimalistycznej formie z Klasy C Coupé łączy oczywiście czteroosobowa, dwudrzwiowa kabina, w której jest to wszystko, co znajdziemy w modelu segmentu E.

Elegancka sylwetka dużego Coupé jest świetnym połączeniem tego, co już znamy. Przedni pas z Klasy E i tylna część o minimalistycznej formie z Klasy C Coupé łączy oczywiście czteroosobowa, dwudrzwiowa kabina, w której jest to wszystko, co znajdziemy w modelu segmentu E.

Nadwozie mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi to 2873 mm i każdy z tych wymiarów jest większy niż w poprzedniku. Szczególnie samochód urósł na długość. Rozstaw osi zwiększył się o 113 mm. Poszerzono także rozstaw kół, odpowiednio o 67 mm z przodu i 68 mm z tyłu.

Nadwozie mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi to 2873 mm i każdy z tych wymiarów jest większy niż w poprzedniku. Szczególnie samochód urósł na długość. Rozstaw osi zwiększył się o 113 mm. Poszerzono także rozstaw kół, odpowiednio o 67 mm z przodu i 68 mm z tyłu.

Są tylko dwie podstawowe nowości, których nie znajdziemy w żadnym z wcześniejszych modeli. 64 kolory nastrojowego podświetlenia wnętrza oraz okrągłe kratki wentylacyjne w stylu – jak to określa Mercedes - turbinowym. Dominuje tu duży ekran stacji multimedialnej, płynnie przechodzący w elektronicznie wyświetlane zegary, dostępne za dopłatą. Sportowe fotele wyglądają skromnie, ale prawdopodobnie świetnie spełniają swoją funkcję. Mają dobrze trzymać ciało pasażerów na zakrętach, przy tym zapewniając dobry komfort jazdy. Wnętrze, podobnie jak nadwozie również urosło w porównaniu z poprzednią Klasą E Coupé i to o kilkanaście do kilkudziesięciu milimetrów w każdym kierunku.

Są tylko dwie podstawowe nowości, których nie znajdziemy w żadnym z wcześniejszych modeli. 64 kolory nastrojowego podświetlenia wnętrza oraz okrągłe kratki wentylacyjne w stylu – jak to określa Mercedes - turbinowym. Dominuje tu duży ekran stacji multimedialnej, płynnie przechodzący w elektronicznie wyświetlane zegary, dostępne za dopłatą. Sportowe fotele wyglądają skromnie, ale prawdopodobnie świetnie spełniają swoją funkcję. Mają dobrze trzymać ciało pasażerów na zakrętach, przy tym zapewniając dobry komfort jazdy. Wnętrze, podobnie jak nadwozie również urosło w porównaniu z poprzednią Klasą E Coupé i to o kilkanaście do kilkudziesięciu milimetrów w każdym kierunku.

Na początek Mercedes przygotował cztery wersje silnikowe z jednostkami znanymi z Klasy E:
E 220d: diesel 2.0 R4, 194 KM i 400 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,4 s.
E 200: benzynowy 2.0 R4, 184 KM i 300 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.
E 300: benzynowy 2.0 R4, 245 KM i 370 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s.
E 400 4MATIC: benzynowy 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 5,3 s.
Zużycie paliwa to parametr, na który można przymknąć oko, ponieważ Mercedes twierdzi, że bazowy diesel spala średnio 4,0 l/100 km. To już bardziej realnie wygląda informacja na temat zużycia w E400, gdzie wynosi ono 8,4 l/100 km.

Na początek Mercedes przygotował cztery wersje silnikowe z jednostkami znanymi z Klasy E:

  • E 220d: diesel 2.0 R4, 194 KM i 400 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,4 s.
  • E 200: benzynowy 2.0 R4, 184 KM i 300 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.
  • E 300: benzynowy 2.0 R4, 245 KM i 370 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s.
  • E 400 4MATIC: benzynowy 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 5,3 s.

Zużycie paliwa to parametr, na który można przymknąć oko, ponieważ Mercedes twierdzi, że bazowy diesel spala średnio 4,0 l/100 km. To już bardziej realnie wygląda informacja na temat zużycia w E400, gdzie wynosi ono 8,4 l/100 km.

To piękne Coupé będzie miało swoją oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Detroit, w styczniu przyszłego roku. Prawdopodobnie do tego czasu Mercedes przygotuje już przynajmniej jeden wariant AMG. Z pewnością będzie wyglądał jeszcze lepiej.

To piękne Coupé będzie miało swoją oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Detroit, w styczniu przyszłego roku. Prawdopodobnie do tego czasu Mercedes przygotuje już przynajmniej jeden wariant AMG. Z pewnością będzie wyglądał jeszcze lepiej.

Zobacz również: Mercedes-Benz GLC 250 AMG Line (2016) - test

Mercedes-Benz E400 Coupé — test

Niemieckie samochody z gwiazdą na masce zawsze były synonimem luksusu, komfortu, prestiżu i świadczyły o statusie społecznym swojego właściciela….

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ferrari J50 (2017) - specjalny model dla uczczenia specjalnej rocznicy Alfa Romeo Giulia Sportwagon na pierwszej fotografii Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata? Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016 Zobacz ile kosztuje nowe Audi Q5

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Co dalej ze złotym aventadorem, który został rozbity w Warszawie? Jak produkuje się Bugatti Chirona, czyli najszybsze auto świata? Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem