Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców

Toyota Gazoo Racing przestawiła dziś oficjalnie swój pierwszy rajdowy samochód klasy WRC i pełny skład zespołu na przyszłoroczny sezon rajdowych mistrzostw świata. Kierowcą japońskiej ekipy został Jari-Matti Latvala.

Dziś po raz pierwszy można zobaczyć gotowy samochód WRC Toyoty. Nadwozie bazujące na modelu Yaris jest równie radykalne jak zaprezentowany niedawno projekt M-Sportu. Auto ma bardzo poszerzone nadwozie, ogromne skrzydło, potężne wyloty powietrza w tylnych błotnikach oraz wielki dyfuzor. Warto zwrócić uwagę na tylne światła, które nie mają nic wspólnego z samochodem produkcyjnym. To być może elementy z nowego modelu, który jeszcze nie został zaprezentowany.

Yaris WRC jest fantastycznie zaprojektowany i ma ogromny potencjał. Nowe regulacje dały nam więcej swobody w projektowaniu. Nadal go udoskonalamy, ale już teraz możemy stwierdzić, że nasz samochód jest niezawodny i bardzo szybki. Nie mogę się doczekać pierwszych wyników.

Tommi Mäkinen, szef Toyota Gazoo Racing WRC

Najważniejszym kierowcą zespołu został Jari-Matti Latvala, który tylko dzień po Sébastienie Ogierze zdradził dla kogo będzie pracował. Obecnie bez zespołu pozostał trzeci kierowca sezonu 2016 Andreas Mikkelsen. Wiemy już, że nie znajdzie się w Toyocie, ale pamiętajmy, że prezentacja Citroën Racing została przesunięta.

Japońska ekipa zaprezentowała pełny skład kierowców, który uzupełnią Juho Hänninen oraz Esapaka Lappi. Tym samym Tommi Mäkinen zatrudnił wyłącznie Finów. Warto zauważyć, że również piloci są fińskiego pochodzenia. Partnerem Hänninena został Kaj Lindström, były pilot Mäkinena z lat 2002–2003 w Subaru.

Swoją rajdową karierę rozpocząłem w 2001 roku jako kierowca Toyoty Corolli GT, a mój pierwszy start samochodem w specyfikacji WRC miał miejsce za kierownicą Corolli WRC w 2003 roku w Estonii. W pewnym sensie czuję się, jakbym wracał do domu! Bardzo się cieszę z dołączenia do zespołu Toyoty na samym początku ich pierwszego sezonu po przerwie. Mam szczęście, że mogę uczestniczyć w tym historycznym wydarzeniu i wierzę, że czeka nas wiele zwycięstw.

Jari-Matti Latvala

Najmniej doświadczonym kierowcą zespołu jest Esapekka Lappi, który niemal całą swoją karierę spędził w Škodzie. Jeździł Fabią S2000 i nowszą Fabią R5, którą w minionym sezonie wywalczył mistrzostwo świata WRC 2. W 2014 roku został mistrzem ERC. Wcześniej, w 2012 roku za kierownicą Forda Fiesty S2000 wywalczył mistrzowski tytuł swojego kraju. Nigdy nie startował za kierownicą samochodu WRC, ale więcej jeździł jego nową generacją niż sam Latvala.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Zespół po pozyskaniu czołowego kierowcy WRC oraz długotrwałych testach swojego pierwszego samochodu jest gotowy stawić czoła najlepszym ekipom w stawce. Nikt nie spodziewa się sukcesów w debiucie, ale szanse wszystkich zostały wyrównane po wprowadzeniu nowego regulaminu.

Przypominamy, że Toyota wygrywała już na światowych odcinkach specjalnych i powrót do mistrzostw nie jest dla nich czymś nowym, a rajdy ma zapisane w swojej strukturze. Swoją ostatnią przygodę z WRC rozpoczęli w 1998 roku i sezon ten zakończyli na drugim miejscu w klasyfikacji kierowców i producentów. W 1999 roku Toyota Castrol Team został mistrzem świata producentów. Był to ich drugi i ostatni sezon w WRC.

Kiedy w lipcu 2014 roku przyjechałem na Rajd Finlandii w roli widza, wielu fanów pytało mnie, kiedy Toyota powróci do WRC. Byłem zaskoczony i jednocześnie zachwycony, że ludzie wciąż pamiętają osiągnięcia Toyoty w rajdach. Sześć miesięcy później zdecydowaliśmy, że rozpoczynamy przygotowania do wznowienia startów w rajdowych mistrzostwach świata. Dziś z wielką przyjemnością prezentuję Yarisa WRC, wszystkich członków zespołu oraz partnerów, którzy wspierają nasze wysiłki. Rajdy wymagają radzenia sobie na drogach wszelkiego rodzaju, dlatego są najlepszą okazją do sprawdzenia możliwości ludzi i samochodów. Bardzo się cieszę, że wracamy do WRC.

Akio Toyoda, prezes Toyota Gazoo Racing WRC i prezydent Toyota Motor Corporation

Toyota Yaris WRC spec 2017 — zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Będzie czasowe wyrejestrowanie pojazdu, ale za OC i tak zapłacimy Pieniądze z fotoradarów zasilą budżet policji? Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata? Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016 Zobacz ile kosztuje nowe Audi Q5 Nowe układy napędowe Toyoty Lamborghini Countach zachwyca, mimo upływu prawie czterech dekad Nowe reflektory Mercedesa wyświetlą znaki na drodze

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Tydzień w motorsporcie #15 Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Tydzień w motorsporcie #16