Sébastien Ogier i Ott Tänak zostali kierowcami M-Sportu

Sébastien Ogier będzie od przyszłego roku jeździł Fordem Fiestą WRC w zespole M-Sport Malcolma Wilsona. Po długich negocjacjach mistrz świata podpisał roczny kontrakt z teoretycznie najsłabszą ekipą w mistrzostwach świata.

fot. M-Sport

To będzie duże wyzwanie dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrasii, którzy do tej pory jeździli w topowych zespołach i wyłącznie mistrzowskimi samochodami. Teraz wchodzą w nieznane. Zespół M-Sport nie odnosił sukcesów w ostatnich latach, ale wszystkie ekipy startują w przyszłym roku „od nowa”. Nowe są samochody, zatem szanse przynajmniej teoretycznie się wyrównują.

W nadchodzącym sezonie będzie dużo nowych rzeczy, ale niecierpliwie na niego czekam. Mamy nową generację samochodu WRC i nowy zespół — to z pewnością ekscytujący okres. Już niedługo staniemy na starcie Rajdu Monte Carlo. Nie testowaliśmy zbyt długo Forda Fiesty WRC, ale zrobimy wszystko, żeby dobrze się przygotować. Zdajemy sobie sprawę z czekających nas wyzwań. Widzę, jak bardzo Malcolm i jego zespół są głodni sukcesu. To zabawne, że parę miesięcy temu siedziałem w gronie kierowców podczas Rajdu Walii i mówiłem, jak fajnie byłoby pewnego dnia pracować z Malcolmem. Wówczas nie miałem pojęcia, że ten dzień tak szybko nadejdzie. Teraz czekam na pracę w M-Sporcie i z pewnością naszym celem będzie przywrócenie zespołowi najwyższego miejsca na podium.

Sébastien Ogier

Ogier ma szansę stać się bardziej cenionym kierowcą niż jego legendarny imiennik Sébastien Loeb. Przypominamy, że dziewięciokrotny mistrz świata jeździł od początku do końca swojej rajdowej kariery tylko w jednym zespole — Citroën Racing. Przez cały ten okres była to najlepsza ekipa z najlepszym samochodem, a gdy nastał kres sukcesów francuskiego producenta, Loeb wycofał się z WRC. Był to czas, gdy wchodził Volkswagen z Ogierem.

Mistrz świata będzie tworzył parę kierowców z Ottem Tänakiem, Estończykiem, który już jeździł dla M-Sportu, ale został odsunięty na bok po licznych kraksach. Dojrzał i stanie u boku najlepszego kierowcy w stawce.

Miałem wspaniały sezon 2016. Zdobyliśmy dużo doświadczenia i myślę, że stałem się znacznie lepszym kierowcą. Dobrze było widzieć, jak w trakcie sezonu rośnie tempo, a teraz naprawdę czekam na rozpoczęcie nowej i ekscytującej ery. Zaliczyłem dużo testów w nowej Fieście WRC. Samochód stanowi znaczny krok naprzód. Pierwszy raz uczestniczyłem w pracach rozwojowych nad zupełnie nowym samochodem. Wspaniale było współpracować z inżynierami. Od dawna znamy się z M-Sportem. Zespół wie, jak zbudować konkurencyjny samochód. Teraz wszyscy pracowaliśmy wspólnie nad stworzeniem WRC, który mamy nadzieję, będzie wyjątkowy.

Ott Tänak

Malcolm Wilson, szef M-Sportu po długich negocjacjach z Sébastienem Ogierem jest dumny z pozyskania mistrza świata i najlepszego kierowcy rajdowego jaki był na rynku. Tym samym M-Sport ma szansę na powrót na szczyt klasyfikacji generalnych i może wzbudzić więcej zaufania u szefostwa Ford Europe, które być może wreszcie przekona się do powrotu do rajdowych mistrzostw świata w roli producenta.

Pojedziemy na Rajd Monte Carlo z Fordem Fiestą WRC z numerem 1 na drzwiach i najmocniejszym zestawem kierowców, jaki mieliśmy od lat. To zrozumiałe, że jesteśmy podekscytowani przed następnym sezonem. Wierzymy, iż zbudowaliśmy wyjątkowy samochód i znajdujemy się w najlepszej możliwej sytuacji przed tą ekscytującą nową erą.

Malcolm Wilson

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Najszybsze auto w historii Kii - oficjalna zapowiedź Znamy ceny nowego Mini Countrymana (2017) Czy obowiązek jazdy na światłach w dzień poprawia bezpieczeństwo? Mercedes oficjalnie zapowiada Klasę E Coupé Tydzień w motorsporcie #1 Kontrowersyjny Mercedes S Cabrio od Carlssona Aston Martin wznowi produkcję modelu DB4 G.T. Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata? Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016 Zobacz ile kosztuje nowe Audi Q5 Nowe układy napędowe Toyoty Lamborghini Countach zachwyca, mimo upływu prawie czterech dekad Nowe reflektory Mercedesa wyświetlą znaki na drodze Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – premiera Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła Maksymilian Szwaj dyrektorem technicznym w Astonie Martinie!

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI "Miękka" hybryda pogrzebie silniki Diesla