Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual

Nowe Porsche GT3 w standardowej specyfikacji ma być wyposażone w 4-litrowy silnik wolnossący, generujący 500 KM mocy. Opcją będzie 6-biegowa przekładnia manualna i tym samym w Zuffenhausen wysłuchano próśb miłośników tego modelu.

Porsche 911 (991) GT3 RS '2015

Porsche 911 (991) GT3 RS '2015

Przypominamy, że ostatnie GT3, którego już nie znajdziecie w ofercie Porsche, ma seryjnie przekładnię dwusprzęgłową PDK i nie ma innej opcji w tym zakresie. To samo dotyczy wersji RS. Oczywiście wielu kierowcom to odpowiada, a jak wiemy z rozmów z przedstawicielami Porsche, manuale są wybierane coraz rzadziej i głównie przez purystów. Jednak kto jeżeli nie puryści wybierają takie modele jak GT3? Dla nich przygotowano specjalną edycję 911 R z 500-konnym silnikiem od GT3 RS, manualną przekładnią oraz napędem na tylną oś.

Ten niezwykle purystyczny model kosztuje więcej niż Porsche 911 Turbo, Turbo Cabriolet i GT3 RS, na którego technice bazuje. Niektórzy kupują ten model głównie jako lokatę kapitału spodziewając się, że jest to jedna z tych wersji, która nie straci na wartości. Zwłaszcza, że wszystko zapowiadało iż GT3 pozostanie na zawsze dostępne z automatyczną przekładnią.

Porsche pokazało jednak środkowy palec spekulantom. 911 R może stracić na wartości już niebawem, ponieważ zwykła odmiana GT3 będzie miała niemal taką samą specyfikację. Przekładnia manualna ma być dostępna jako opcja, a 4-litrowy motor będzie generował 500 KM z odcięciem przy 9000 br./min. Te informacje mamy ze źródła bliskiego producentowi, które do tej pory nigdy się nie myliło. Można zatem podejrzewać, że Porsche dokładnie zbadało preferencje klientów i dało manual do wyboru.

Wizualizacja nowego GT3

Co do mocy i techniki, to z Porsche jest tak, że najpierw coś pojawia się w topowym modelu, na przykład w GT3 RS, by przy kolejnej generacji trafiło do GT3, a potem do zwykłej Carrery S. Wystarczy sięgnąć pamięcią 20 lat wstecz i przypomnieć sobie moc silnika pierwszego, współczesnego GT3 (996). Było to 360 KM, potem 380 KM, aż do dzisiejszego poziomu 500 KM, które najpierw pojawiło się w wersji RS. Nowe GT3 prawdopodobnie będzie miało wszystko co obecnie ma teraz GT3 RS oraz R. Przypomnę tylko, że dziś zwykła Carrera S ma 420 KM, czyli tyle, ile oferowało Porsche 911 Turbo generacji 996.

Ciekaw jestem, czy kiedykolwiek GT3 dostanie turbosprężarki jak zwykła Carrera. Być może przyjdzie na to czas, wraz ze wzrostem wymagań dotyczących emisji spalin ze strony urzędników. To będzie dopiero cios poniżej pasa dla klientów Porsche. Sądzę jednak, że prędzej niż doładowania możemy się spodziewać wspomagania hybrydowego jak ma to miejsce w hipersamochodach.

Zobacz również: Super Drag Race 2012

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Już możesz kupić Alpine Première Édition Nowa akcyza nie dla dostawczaków? 100 Volkswagenów Transporterów w polskiej Policji Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata? Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016 Zobacz ile kosztuje nowe Audi Q5 Nowe układy napędowe Toyoty Lamborghini Countach zachwyca, mimo upływu prawie czterech dekad Nowe reflektory Mercedesa wyświetlą znaki na drodze Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – premiera Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła Maksymilian Szwaj dyrektorem technicznym w Astonie Martinie! Ferrari SP275 RW Competizione (2016) - kolejny specjalny projekt z Maranello Nie będzie sportowej Mazdy. RX-8 pozostanie bez następcy Diesle znikną z ulic Paryża, Madrytu i Aten przed 2025 rokiem LaFerrari zostało sprzedane za rekordową kwotę Amerykanie pokochali czterocylindrowego Macana Apple oficjalnie ogłasza plany budowy samochodu autonomicznego Chiny wprowadzają nowy podatek na najdroższe samochody Polskie inwestycje w sieć stacji ładowania aut elektrycznych

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Co dalej ze złotym aventadorem, który został rozbity w Warszawie? Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce