Dodge Challenger GT AWD do zabawy w każdych warunkach

Światem pony cars i muscle cars rządzą pewne zasady, ale czyż nie są one po to by je łamać? Pewnie z takim zamysłem wyszli inżynierowie pracujący nad czteronapędową wersją Dodge'a Challengera GT.

Dodge Challenger GT AWD

Dodge Challenger GT AWD

Warto podkreślić, że nie jest to projekt jakiegoś tunera, ale produkcyjny samochód przygotowany dla tych, którym zależy na posiadaniu tej pięknej maszyny, lecz chcą wykorzystać pełny potencjał silnika w każdych warunkach. Czy to na śniegu jak na zdjęciach czy po prostu na mokrej nawierzchni. Przy tej mocy przyczepność łatwo stracić.

Auto i tak dla purystów jest już "kulawe". Pod maską ma tylko V6 Pentastar o mocy 310 KM generowanej przy 6350 obr./min. i maksimum 363 Nm przy 4800 obr./min. Producent tak opracował jednostkę, by 90 proc. momentu obrotowego trafiało na koła w zakresie od 1800 do 6400 obr./min.

Dodge Challenger GT AWD

Odpowiada za to 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów połączona ze skrzynią rozdzielczą wyposażoną w sprzęgło wielopłytkowe, które nie tylko włącza i wyłącza przednią oś, ale też płynnie reguluje przepływ momentu obrotowego w zależności od potrzeb. Przy dobrej przyczepności Challenger jest samochodem wyłącznie tylnonapędowym. Im większe straty momentu obrotowego na tej osi, tym więcej trafia na przód. O znakomite właściwości jezdne dba system VDC, który utrzymuje tor nawet wtedy, gdy prędkość jest zbyt wysoka.

O przyczepność jak nic innego dbają w trudnych warunkach wielosezonowe opony o rozmiarze 235/55 R19, w które Dodge fabrycznie wyposaża Challengera GT AWD. Kierowca ma do dyspozycji program sportowy, manualną zmianę biegów przy pomocy łopatek pod kierownicą oraz wskaźnik przeciążenia. Teraz nawet bez dużego doświadczenia będzie mógł pojechać szybko swoim pony car.

Dodge Challenger GT AWD

Oczywiście, zagorzali fanatycy i puryści pokręcą nosem, spluną i odwrócą się bez słowa na widok Challengera GT AWD. Można wymyślać teorie, że takie auto jest bez sensu, ale pewnie gdyby jakiś tuner zrobił dokładnie to samo, wielu piało by z zachwytu nad jego pomysłowością. Mi takie pomysły się podobają, zwłaszcza wtedy, gdy wpada na nie producent samochodu. W tym przypadku napęd na cztery koła jest w pełni uzasadniony, pod warunkiem, że pozostaje wybór.

Dodge Challenger GT AWD — zdjęcia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku Lexus zapowiada nowego LS-a - premiera już w styczniu Mercedes-AMG GT R najlepszym sportowym autem świata? Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa Polski rynek samochodów osobowych - listopad 2016 Zobacz ile kosztuje nowe Audi Q5 Nowe układy napędowe Toyoty Lamborghini Countach zachwyca, mimo upływu prawie czterech dekad Nowe reflektory Mercedesa wyświetlą znaki na drodze Nowy Opel Insignia Grand Sport (2017) – premiera Odświeżony Seat Leon Cupra z większą mocą i napędem na cztery koła Maksymilian Szwaj dyrektorem technicznym w Astonie Martinie! Ferrari SP275 RW Competizione (2016) - kolejny specjalny projekt z Maranello Nie będzie sportowej Mazdy. RX-8 pozostanie bez następcy Diesle znikną z ulic Paryża, Madrytu i Aten przed 2025 rokiem LaFerrari zostało sprzedane za rekordową kwotę Amerykanie pokochali czterocylindrowego Macana Apple oficjalnie ogłasza plany budowy samochodu autonomicznego Chiny wprowadzają nowy podatek na najdroższe samochody Polskie inwestycje w sieć stacji ładowania aut elektrycznych Lamborghini Murciélago z rekordowym przebiegiem Szokująca decyzja mistrza świata: Nico Rosberg kończy karierę! Hyundai i20 Coupe WRC spec 2017 - pierwsze auto WRC na nowy sezon Rolls-Royce oficjalnie zapowiada swojego pierwszego SUV-a

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Tydzień w motorsporcie #15 Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Tydzień w motorsporcie #16